Gå til innhold

Endres e36 coupe | Vinterbilder s.10

Share

Anbefalte innlegg

Du må si fra når du har prøvd Chemical Guys Pete's 53'- Black Pearl Signature Paste Wax.

Vurderer å kjøpe den selv.

Ser nå ikkje så galen ut i lakken bilen din nå..

Fine bilder på s 4.

Ser blank og fin ut.

Det skal jeg! Har tidligere brukt techvoksen til MG, men håper på et enda bedre resultat med CG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal ikke påstå at jeg har ekstreme mengder kunnskap, men begynner å få litt erfaring med en del produkter...

Tenker du da lakkrens, eller klargjøring før poleringen?

Sist gang jeg brukte lakkrens er for ganske lenge siden, og da var det Autoglym Paint Renovator. Liker egentlig ikke denne da jeg synes den støver så veldig... Som regel går jeg på med polish uansett, så hopper over steget med lakkrens da jeg bruker maskin.

Men Lahega Autorange Paint Cleaner er en lakkrens som har fått bra kritikk vet jeg. Fungerer supert sammen med f.eks. den tohodete poleringsmaskinen de har på Biltema.

Hvis du mente rens av lakk før polering, så er det jo selvsagt grundig vask med avfetting og sterk såpe, før jeg bruker clay til å få vekk det som ikke vaskinga tok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CG Petes 53 er et løp-å-kjøp-produkt. Fantastisk enkel å jobbe med, fantastisk dybde, beading og wet-look. Kanskje ikke det råeste med tanke på varighet, men til den prisen en utmerket voks.

Lakkrens og polering for hånd? Duragloss eller Meguiars, til nød Autoglym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke påstå at jeg har ekstreme mengder kunnskap, men begynner å få litt erfaring med en del produkter...

Tenker du da lakkrens, eller klargjøring før poleringen?

Sist gang jeg brukte lakkrens er for ganske lenge siden, og da var det Autoglym Paint Renovator. Liker egentlig ikke denne da jeg synes den støver så veldig... Som regel går jeg på med polish uansett, så hopper over steget med lakkrens da jeg bruker maskin.

Men Lahega Autorange Paint Cleaner er en lakkrens som har fått bra kritikk vet jeg. Fungerer supert sammen med f.eks. den tohodete poleringsmaskinen de har på Biltema.

Hvis du mente rens av lakk før polering, så er det jo selvsagt grundig vask med avfetting og sterk såpe, før jeg bruker clay til å få vekk det som ikke vaskinga tok.

Tenkte egentlig lakkrens. Bruker selv maskin, så er vel kanskje likegreit å droppe lakkrensen og heller gjøre litt forarbeid med clay + avfetting og deretter polere med maskin. Har tatt lakkrens på bilen tidligere i år så burde vel gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må si fra når du har prøvd Chemical Guys Pete's 53'- Black Pearl Signature Paste Wax.

Vurderer å kjøpe den selv.

Ser nå ikkje så galen ut i lakken bilen din nå..

Fine bilder på s 4.

Ser blank og fin ut.

Det skal jeg! Har tidligere brukt techvoksen til MG, men håper på et enda bedre resultat med CG.

Ja si fra og kom med bilder så fort du har testet den.

Du kan godt få ta turen opp til stavanger å legge på min bil. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja si fra og kom med bilder så fort du har testet den.

Du kan godt få ta turen opp til stavanger å legge på min bil. :lol:

hehe, trodde du nettop hadde lagt voks på din? :P

Nja,, har vel ikkje fått ein rein voks på topp .

Består av Meguiars 80 Polich og Meguiars 21 2.0 sealer to lag med , men skulle hatt ein reins voks oppå mg 21. HEHE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering 6.oktober

Har endelig fått bestilt tid hos verksted til å skifte ventlilløftere og ventiltetningstinger. De skulle ha 750 kroner timen, og regnet ca. 4 timer arbeidstid. Har troen på at det blir bra!

Sånn ellers har det kommet pakke fra scandic shine med noen småting :) Har ikke fått testa noe enda, men håper det skjer snart.

tep31d3b2us945muzkdb.jpg

Tok også noen bilder av bilen med vanlig kompakt kamera idag, tror kanskje fargen ble litt bedre nå?

38n8ma0ot8g7cfkvjsz7.jpg

zchwvbxf7o1igfee26zn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...