Melicon Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 på lørdag var jeg sta å hentet bilen, den hadde stått stille i ett par uker. og da merket jeg att det ikke var kjøleveske på bilen og syntes det var ganske mistenkeli att der ikke var det. så dro sta å kjøpte nytt. luftet i 10-15 min og alt var bra, etter en stund so merket jeg att bilen fortsatt ble ganske varmt så da for jeg oppi en bakke og luftet der. men temperaturen nektet å gå ned, så til slutt ga jeg opp og parkerte bilen. tenkte jeg skulle ta det dagen etterpå. og nå på søndag merket jeg att den lak olje som bare det, stor dam under bilen og fant 2 sprekker i blokka. så fylte på ny olje og startet bilen, og startet helt fint, går like fint som før. men når jeg stopper bilen da leker det som bare det, men når den går da leker det bare litt. og forstår ikke hvordan bilen kan gå så fint når det er sprekker i blokka og det leker som en sil. kan si att jeg fylte på kjølevæske igjen og etter jeg stoppet den så var det helt tomt. motoren har oppførst sej ypperli helt til lørdag. synst det er meget rart att bilen går like fint som før etter det er sprekker i blokka osv. Er snakk om en m50b20 motor =) Mvh Per-Erik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 bor du en plass der det fortsatt ble minusgrader om natta for etpar uker siden? Har nok frostsprengt motoren din du... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melicon Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2009 nei bor på vestlandet og er ikke mange minusene her oppe nå altso. så det er nok ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 hmm, da aner jeg rett og slett ikke. Men du må jo bare få deg ny motor du da. Er ikke stort annet å si:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melicon Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2009 hehe, det har jo jeg forstått, men skjønner ikke hvordan motoren kan gå så fint nå når den sluker vann og det leker som en sil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 Da må du vurdere situasjonen litt. Er det små sprekker, finnes det kjemikalier som reparerer det helt fint, men er de for store ville jeg bytta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melicon Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2009 er store sprekke, er 2 stk på litt oppe på blokka, på hver sin side, er vel ca 3-5 cm tipper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 Kjøp deg ny motor du, er sikkert ikke så rare kostnadene for en brukt M50B20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melicon Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2009 hehe, det som var planen. synst bare det var meget merkeli att de berre plutseli skjedde slikt. Noen som har en m50b20 vanos til salgs? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå