Hansh Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 Sessongen for øst-europeere på nasketur i Norge er tydeligvis i gang for i natt forsvant min 25 HK Evinrude-motor fra nøstet, sammen med 3 motorer fra nøst i ved siden av. I følge politiet har det i helgen også vært innbrudd i en rekke nøst på Hjellestad og Espeland så derfor jeg vil advare først og fremst alle her som har båt/nøst i Bergensområdet, men tror ikke det er usannsynlig at samme folkene også knabber felger og slikt! Det mest interessante er at en av de som fikk stjålet motoren sin så en HVIT MERCEDES E-klasse stasjonsvogn av typen W124 (den som kom på 80-tallet), med mørke bakruter og Litauen-skilter (selvfølgelig). Han har visst også reg. nr. på denne som jeg skal prøve å få tak i, og i følge politiet så er det stor sjanse for at de gjemmer tyvegodset i en leilighet eller på en campingplass et sted i Bergen. Hadde vært flott for alle sin del om folk holder øynene åpne for denne bilen og passer ekstra godt på alt som slike folk kan være ute etter. Alle taxiene i byen skal visstnok også ha fått signalement på bilen, samt at politiet legger den ut på sitt intranett. Forøvrig synes politiet selv det var flaut at de ikke kunne komme før nå nettopp, 8 timer etter at de fikk beskjed om hva som var skjedd, og at de har så lite ressurser til å etterforske. For min del ble det ekstra festlig pga. at vi var og besøkte min svigerfar og der spøkte med at de sikkert prioriterte fartskontroll fremfor å etterforske tyveriet, og gjett hvem som ble tatt på veien hjem! (Heldigvis bare 92 km/t i 80-sone, til tross for forbikjøring av 5 biler fordi fremstemann kjørte i 60. Passer godt på lappen ihvertfall). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Juni 2, 2009 Share Skrevet Juni 2, 2009 Hadde skadeskutt med hagle hadde jeg kommet over slike.... Faens pakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Juni 2, 2009 Share Skrevet Juni 2, 2009 Tror faktisk den samme bilen var observert her ute og! (sotra) I forbinnelse med noen garasje og naustinnbrudd lengre ute på foldnes. Sjefen min hadde "besøk" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 2, 2009 Share Skrevet Juni 2, 2009 Hadde skadeskutt med hagle hadde jeg kommet over slike.... Faens pakk Da hadde du nok fått noen år i fengsel og kanskje du hadde vært så heldig å måtte betalt en økonomisk erstatning til tyven. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Juni 2, 2009 Share Skrevet Juni 2, 2009 Hadde skadeskutt med hagle hadde jeg kommet over slike.... Faens pakk Da hadde du nok fått noen år i fengsel og kanskje du hadde vært så heldig å måtte betalt en økonomisk erstatning til tyven. Jeg gjør slikt hver dag vet du? (= *være ironisk*(vise at jeg er ironisk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet Juni 3, 2009 Share Skrevet Juni 3, 2009 Faens idioter. Sikkert de samme folkene som stjal min bror sin båt for et par dager siden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juni 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2009 Faens idioter. Sikkert de samme folkene som stjal min bror sin båt for et par dager siden... Mest sannsynlig, de prøvde å stjele en av båtene i Mildevågen samtidig som min motor ble tatt. Hadde med seg bansinkanner som de lot stå igjen, og klarte tydeligvis ikke få med seg båten for de tok bare motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 3, 2009 Share Skrevet Juni 3, 2009 Legg ut åte til tyvene. De biter garantert. Bare sørg for å ha rett folk sittende å vente. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2009 Snakket med en kamerat i dag og fikk vite at også helgen før har det vært folk på besøk i Mildevågen, da for å ta hans motor fra båten den stod på. Disse kjørte visstnok en grønn Susuki og slo til ca. kl. 04.30. I tillegg har noen også tatt en 70 hk motor som tilhører hans bror, som jeg og kjenner, fra Hjellestad. Og enda en kamerat av meg, som jobber i en båtbutikk, fortalte at de på jobb nylig har blitt frastjålet 2 gummibåter og 4 motorer som stod utenfor. Hvor lang tid tar det før folk virkelig begynner å ta loven i egne hender?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 Legg ut åte til tyvene. De biter garantert. Bare sørg for å ha rett folk sittende å vente. god ide egentlig.i Gulen var folk plaget med at påhengsmotorer og bensinkanner ble stjålet. da satte folk frem bensinkanne med blanding av bensin,vann ,diesel og sukker slik at tyvene ikke får noe glede av tyvgodset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Juni 4, 2009 Share Skrevet Juni 4, 2009 Hvor lang tid tar det før folk virkelig begynner å ta loven i egne hender?? Tror ikke det er lenge igjenn før det skjer nå.. En kompis av meg tok noen luringer på fersken med hans båthenger på slep for ett par uker siden.. (båten var og med) Var en katamaran.. Så var jo ikke akkurat vanskelig å kjenne igjenn. Dette var forresten norske ungdommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2009 Da kan jeg faktisk oppdatere tråden med gledelig nytt! Fikk en hyggelig telefon fra politiet i går som hadde hatt en rassia hos noen norske kjenninger, og der kommet over min motor og de 3 andre som forsvant samtidig. Har altså fått motoren tilbake, og det i ca. samme stand som den var (kommet et par ekstra skrapemerker, men de var det flere av). Vil mot det normale på forumet takke Politiet for innsastsen! Alle jeg snakket med var hyggelige og imøtekommende og fant igjen motoren på 8 dager (med flaks), selv om det skinner fort gjennom at moralen for tiden kunne vært bedre enn det politikere og ledelse sørger for, for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Juni 11, 2009 Share Skrevet Juni 11, 2009 Flott det ordnet seg i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 Skulle vært lov å beskytte egen eiedom. I motsetning til at en får strengere straff en de aktuelle tyvene. Ja til skade skyting av tyver med hagle! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 Det er mye pakk ute om dagen ja... Presterte faktisk å få med meg en biltyv i båten når jeg var på fisketur en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå