Gå til innhold

Polerings maskin?

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Amzoch: Cyclo pads fungerer kjempefint på DA maskinen ifra biltema. Eg har brukt dei på den maskina. No har eg kjøpt ny, liten bakplate til min roterende, so eg kan bruke Cyclo pads på den og (eg har same type roterende som biltema har, men eg kjøpte den på Jernia)

Pads bruker borrelås for feste.

MatsBuer Du skal vente til Step3 er tørr før du tar den av. Herdetiden til voks gjelder ifra at produktet er tatt av. Er herdetiden til ein voks 12t, skal du vente 12t før du kan legge på ny runde med voks. Og voksen skal helst ikkje bli utsatt f.eks. vann i herdetiden. Dette fører til at holdbarheten til voksen blir kortare.

Step1 ifra Meguair`s er ein kjemisk rens. Den inneholder ikkje slipemidler. So for å ta riper og swirls med maskin, er ikkje den det beste produktet!

Scratch x kan brukes med DA-maskin. Eg bruker den for hånd der eg ikkje kommer til med maskin. (inni dørhåndtak)

Både roterende og DA-maskinene ifra biltema er svake. (som sagt har eg begge typene)

So det er ikkje lett å ta riper med DA-maskinen. Med roterende er det litt lettere.

Eg har testet roterende med sterkt slipemiddel og pads med middels cut. Da fekk eg køyrespor. For å ta vekk dette er det berre å bruke polish med litt svakere cut i. Da forsvant køyrespora og bakluka vart skikkeligt blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

okei, så da kjøper jeg den DA 2 hoders maskinen til 199,- og investerer i noen skikkelige puter så er alt i boks :)

ja hvilke pads bør brukes ? (link?) til en slik DA maskin, bilen er vel en klasse b om A er helt strøken i lakken..(tenker polering,voks og lakkrens) scratch x påføres jo for hånd og taes av for hånd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

penguin? sover du? har jo lagt ut link til putene :-P hehe... jeg bruker i hvertfall de putene jeg har linket til på min, og den blå to hoderen... og den er vel klasse a :-P hehe

amzoch... vet ikke om de finnes noen andre plasser, men gode er de!

joa, det er kanksje litt dyr frakt, men kjøp med noe mer i samme slengen... icrofiberkluter, muligens den handtowelen som de har, skal visst være über god!

scratchen kan du bruke med den maskinen uten problemer ;-)

men nå skal det sies, jeg tar av ALLE produkter for hånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, halvsover litt :) skal sjekke ut putene! så den blå tohodern til 199,- funker gull den? (klasse A var referanse til tilstanden på lakken, ikke maskinen..bilen er langt fra slitt i lakken, men vil oppnå det lille ekstra og bli kvitt vaske roser..) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg snakket om at min lakk er klasse A ;-) hehe... men må nok løpe over en gang til med litt handpolish og slikt, så jeg ikke ble kvitt alt forrigegang... :-s

jada, alt forsvinner med god tid og godt lys når du jobber ;-)

maskin har selvfølgelig sine begrensninger i forhold til en maksin til 5000 kroner, men hvis du bruker 1 time mer per polering, vil jeg ikke tippe det skiller mye :-P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker ikke mindre enn 3-4-5 timer når jeg først går i gang, så skal ikke være noe problem det! men da tar jeg deg på ordet og bestiller di putene du nevnte og kjøper den blå maskinen i dag!

Men hva er egetnlig greia med to hoder? skal det væer f.eks polering på begge? eller er det en for wax on og den andre for wax off på samme tid ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går fortere med to hoder ;-) hehe... blir nok bra dette ;-) bruker jo samme oppskrift selv på alle biler jeg polerer, og ingen har blitt stygge til nå... problemet er nok heller at det blir ødelagt etterpå av uforsiktighet... hehe... jeg ødela min... skulle prøve "tørrvasking".... aldri igjen! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...