Ad|oS Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 Er jo ikke så farlig med pads, da de er av skum. Har vel ikke helt samme behovet for å holde på fuktighet... Har ødelagt noen MF og tørkehåndkler selv ved at det har vært igjen litt tøymykner. Mistenker også at den gangen jeg vaske en svamp med dekkfornyer kan ha hatt litt med saken å gjøre Men test de to klutene dine på noe vann, å se hvordan de reagerer... Antar de er litt stivere nå, og ikke så mye som før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 Da har jeg investert i en Hitachi proffmaskin og full pakke med 3M midler, puter og bakplate. Skal blir meget spennende å prøve... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 både jeg og ad|os har oppgradert vi også, jeg solgte maskinene og putene til svigerfar, som før brukte roterende, må si han ble storfornøyd med biltemamaskinen, dessuten slapp han alle de stygge kjøresporene som han hadde... hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 Hvilken polish er det som lager spor? Har han prøvd med en finere polish for å få bort kjøresporene? Grov polish og rubbing vil nesten lage spor uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 jeg har fikset det, men når man ikek vet hvordan man skal bruke roterende, så er det fort gjort at det blir styggere enn det var... han brukte step 1 og tech wax 2.0 i MEG serien... hehe...jeg vet cuttingen lager spor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 De produktene er verken lagd for eller egnet for bruk med roterende maskin. De skal brukes for hånd eller med en DA-maskin. Jeg er ikke det minste overrasket over dårlig resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 ja, jeg vet hehe... derfor jeg solgte min til han jeg kunne ikke annet enn å riste på hodet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 Kjøpte meg en stor og flott tosylindret kompressor og den skal jeg bruke til alt. Noen som har erfaring med luftdreven poleringsmaskin og eventuelt hvor de fåes kjøpt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 Kjøpte meg en stor og flott tosylindret kompressor og den skal jeg bruke til alt. Noen som har erfaring med luftdreven poleringsmaskin og eventuelt hvor de fåes kjøpt? sjekk med http://www.gasolin.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 Kjøpte meg en stor og flott tosylindret kompressor og den skal jeg bruke til alt. Noen som har erfaring med luftdreven poleringsmaskin og eventuelt hvor de fåes kjøpt? hvor mange liter? jeg har 3 syl på 90 l klarer å matte ned en hel bil uten stans, kun stopp når jeg bytter papir hehe... kompressor er et MUST i enhver garasje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 11, 2009 Share Skrevet August 11, 2009 I jobbsammenheng har jeg brukt en eksentersliper fra Atlas Copco til polering. Den har ikke hastighetsjustering så det kan kun reguleres ved hjelp av trykket. Ulempen er at slike maskiner vil miste turtallet ved belastning, evt stoppe opp ved tung belastning. Man har med andre ord ingen styring på hvilket turtall paden går på slik proffe elektriske poleringsmaskiner har. De holder det gitte turtallet inntil belastningen blir så stor motoren ikke klarer å dra rundt. Luftverktøy krever også olje hvilket jeg synes er plagsomt dersom det ikke er automatisk smøring på anlegget. Lufta skaper betydelige mengder kondens, noe som får innmaten til å ruste. Vi kjørte uten olje på de Atlas-maskinene i perioder, hvilket medførte at samtlige måtte inn til service med jevne mellomrom. Kjøp elektrisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 Kjøpte meg en stor og flott tosylindret kompressor og den skal jeg bruke til alt. Noen som har erfaring med luftdreven poleringsmaskin og eventuelt hvor de fåes kjøpt? hvor mange liter? jeg har 3 syl på 90 l klarer å matte ned en hel bil uten stans, kun stopp når jeg bytter papir hehe... kompressor er et MUST i enhver garasje Der slo du meg ned i støvlene, jeg har en ussel 50liter. Sjekket i dag, har vært på havet en stund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 28, 2009 Share Skrevet August 28, 2009 hehe... men uansett, funker fjell med en kompressor som rommer litt mer en de standar 10-20l literen hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 Har svart lakk med en goood del vaskeriper + diverse scratch, steinsprut-med-lakkstiftreperasjoner osv. Har denne maskinen (snart) http://www.bosch-professional.com/gb/en ... /polisher/ Tenker på å bruke Meguair Clay, så Meguair Step1 (for hånd), så Chemical Guys V36 Optical Grade Cutting Polish (med den ovennevnte maskin), deretter Meguiar Step 3 (for hånd). Kan dette bli bra? Noen som har noen tips til hvilke pads jeg burde kjøpe? http://www.scandicshine.no/index.php?ro ... path=71_83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet April 2, 2012 Share Skrevet April 2, 2012 Har svart lakk med en goood del vaskeriper + diverse scratch, steinsprut-med-lakkstiftreperasjoner osv. Har denne maskinen (snart) http://www.bosch-professional.com/gb/en ... /polisher/ Tenker på å bruke Meguair Clay, så Meguair Step1 (for hånd), så Chemical Guys V36 Optical Grade Cutting Polish (med den ovennevnte maskin), deretter Meguiar Step 3 (for hånd). Kan dette bli bra? Noen som har noen tips til hvilke pads jeg burde kjøpe? http://www.scandicshine.no/index.php?ro ... path=71_83 CG V36 fjerner mye mere med maskinen en du klarer med MG step 1, så du kan bare droppe den. Ville gått for lilla eller orange scholl pute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå