wirrumsen Skrevet Juni 3, 2009 Share Skrevet Juni 3, 2009 Hei, jeg vurderer for tiden å kjøpe meg bil. Mine tanker penses inn på BMW uansett pokker, så da blir det nok det merket jeg kommer til å ende opp med å kjøpe. Siden jeg elsker å ha litt motor som jobber for meg foran torpedoveggen, er jeg temmelig fristet til å kjøpe meg noe med 6-sylindret moro. Siden jeg samtidig liker å dra avgårde på tur uten at ESSO-kortet går varmt, har jeg en liten forkjærlighet for oljefyring, altså diesel. En 525d E39 kan jeg svært gjerne tenke meg. Men i går deiset mine tanker innom en 330d. Tilfeldigvis kunne man også slenge på et par ekstra bokstaver på den 330'n. En A for automat, samt en X for noe kraftoverføring til alle fire hjul. Så kommer poenget: hvor driftssikkert er det med x-drive fra tidlig 2000-tall? Noe overhengende fare for at det kan bli en dyr fornøyelse? Ellers er motoren en ganske skuddsikker affære? Noen som har noen typiske forbrukstall å komme med? (fra faktisk bruk; ikke fabrikkens oppgitte tall) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 3, 2009 Share Skrevet Juni 3, 2009 Jeg testet en 2001 330xdat engang, og den havnet på 0,71 liter per mil, på ganske så inspirert kjøring på de 4 timene jeg hadde den. Dette var på sommeren. Den drar meget godt med autolat, og har en meget fin fin lyd tiltross for diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå