Gå til innhold

Parcelforce - frakt fra UK - hvordan får jeg tak i varene?

morteym
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg venter på noen deler som ble sendt fra UK med Parcelforce (Euro 48). Har fått sporingsnr og ser at pakka ankom "Delivery Agent - Norway" 29. mai. Hva skjer videre? Hvem har pakken, og må jeg vente lenge til det kommer brev i posten om krav om fortolling eller noe? Noen som vet?

Litt utålmodig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant nettopp ut at det er GLS som har den ja...

Når kan jeg forvente å få den da? En mnd?

Nei en mnd tar det ikke, fikk sendt en Scorpion bakpotte fra Larkspeed.com i England, den ble sendt med Parcelforce og tror det tok ca 1-2 uker, det som tar tid er når den kommer til tollen her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvette da. Har venta 10 uker på den jævla pakka nå. Så ble den endelig sendt fra England forrige uke, så har gått og sjekka postkassa siste dagene.

Kjipt, men du kan nå trøste deg med at den er på vei nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt litt rundt, ser ut til at en del har måttet ta saken i egne hender for å få noe gang i det. Sist jeg fikk pakke utenlandsfra fikk jeg brev i posten som jeg måtte signere for å gi posten fullmakt til å klarere toll.

Sporingsinfo:

29/05/2009 09:39 NO1010 , Norway 8.0 Stored

28/05/2009 14:56 NO1010 , Norway 14.62 Problem in customs clearance waiting consignees authorization

28/05/2009 11:01 DK0063 Kolding, Denmark 1.0 Outbound from GLS location

28/05/2009 05:24 DK0063 Kolding, Denmark 2.0 Inbound to GLS location

28/05/2009 00:22 DK0063 Kolding, Denmark 2.0 Inbound to GLS location

28/05/2009 00:22 DK0063 Kolding, Denmark 1.0 Outbound from GLS location

27/05/2009 02:47 GB0100 , United Kingdom 1.0 Outbound from GLS location

26/05/2009 22:33 GB0100 , United Kingdom 0.0 Data transferred to GLS System

26/05/2009 22:33 GB0100 , United Kingdom 1.0 Outbound from GLS location

26/05/2009 17:50 GB0047 , United Kingdom 1.0 Outbound from GLS location

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skikkelig irreterende det at det skal ta sånn tid for å få pakken sendt videre når den er ankommet tollen i Norge. De 2 siste store pakkene som jeg har fått ifra utlande har stoppet i tollen i Norge i ca. 5 dager før de har ringt meg for å betale moms, mva og X antall gebyrer som de skal ha for at pakka ligger der... Skulle jo tru dem gjoe det med vilje da!

Er det noe nytt dem har begynt med?? Har da alltid pleid og betale mva etter eller i oppkrav da du får pakken..

Nå sender de enten betalingen i posten eller ringer og får sendt via mail, har også gitt over kredittopplysninger slik at de har fått registrert betalingen med en gang. Ellers har det tatt 2-3 dager før betalingen er registrert og pakken er sendt. Så det hender jo at pakken ligger i Norge opp til 10 dager før den ankommer...... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt rundt på nettet og lest noen forumtråder, det er massevis av folk som har problemer med GLS hvor pakka stopper opp i tollen. Man må så ringe rundt selv...

Riktig framgangsmåte er å taste inn sitt parcelforce sporingsnr på gls-group.eu. Da får man opp info om pakken samt et nytt sporingsnr bestående av kun siffer, og ingen bokstaver. (Hvis du ikke har parcelforce sporingsnr må du kontakte avsender av pakken først, slik som jeg måtte).

Ring så til GLS i Danmark på +4576331111 (du blir satt over til Norsk avdeling), gi dem GLS sporingsnr, og de gir deg det nye norske sporingsnr til Posten Norge. Jeg endte opp med å ta samtalen på engelsk.

Det nye sifferet består av syv siffre etterfulgt av det gamle nummeret.

Så ringer en Posten Norge på 81000710 som setter deg over til (tlf 2314 7600) utenandsavdelingen (fortolling), som ber deg sende mail til gls@posten.no med sporingsnr, ditt navn, personnr, og fullmakt om at de kan fortolle pakka for deg. Evt. trenger de andre opplysninger dersom avsender f.eks ikke har lagt ved faktura eller andre problemer...

Forsto det slik at de hadde mye problemer med GLS, men at det kommer nye krav til dokumentasjon (eller hva det var) 1. juli som gjør at det vil bli bedre. Dette pga mange tilbakemeldinger fra kunder.

De skulle så ta tak i sakene så fort de fikk mailen. Hvor lang tid det ville tatt ellers vet jeg ikke, men en risikerer å vente lenge på at de skal sende papirer i posten som du må skrive under og sende i retur.

40-50 min etter at jeg sendte mailen, så ser jeg at pakken har blitt fortollet, ved å ha tast inn sporingsnr på bring.no. Pakken befinner seg i Oslo. Regner ikke med å få noen pakke før neste uke siden det er torsdag i dag, men jeg har et lite håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte det, de vil vel ha penger først :(

Går det an å få brevet fakset til meg istedetfor å vente på å få det i posten? Og bare fakse det tilbake?

Aner ikke, men det er vel bare å ta en telefon til Posten, men min mistanke er at så tungvindt det hele skal være så spørs vel det om det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte tilbake og spurte om de kunne sende det på fax istedetfor at jeg må vente på papirer i posten, og det var helt greit. Etter å ha sagt sporingsnr. så kunne han bare opplyse om at alt var i orden allerede og pakken er på vei ut til meg.

Regningen vil jeg få i etterkant. Så nå er det snart lille julaften i stua. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en dag etter at jeg har ringt og styra, så ser jeg utifra sporingsnr at pakken allerede er i byen, og lastet opp for distribusjon til mitt postnr, så jeg regner med at pakken kommer på døren i dag.

Det er jo imponerende. Pakken er riktignok merket som norcargo bedriftspakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...