hab Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Hei! Noen så vet hvor olja forsvinner? Er det i ventil tetningene? Noen typiske feil? Kan ikke se noen lekkasje fra motor. Litt blå røyk.... På forhånd takk!
Haug530D Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 ventil tettinger og/eller stempelringer sansynligvis
hab Skrevet Juni 3, 2009 Forfatter Skrevet Juni 3, 2009 http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 9&type=new NR.5??? Er det vanskelig å skifte, trenger eg spesialverktøy? Er det vanlig at stemperingene blir utslitt på disse bilene?
tomerikk Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Rens veivhus ventilasjon, den er sikkert tett. Ta av slanger nr. 2 og 4 og blås ut av de med trykkluft, blås og gjennom røret som går inn på peilepinnerøret. rens ventilen, nr.1 med startgass. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /19643.gif
Haug530D Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 hab skrev: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_info.php3?itemid=563089&type=new NR.5???Er det vanskelig å skifte, trenger eg spesialverktøy? Er det vanlig at stemperingene blir utslitt på disse bilene? Nei det der er en del som sitter på kamakselen i toppen. Tviler påp du kan gjøre den jobben selv om du ikke vet hvor stemplene sitter i motoren engang. Stemplene sitter inni motoren og man må ha hele motoren ut for å dele den. Er vel ikke noe spesielt vanlig at BMW bruker så mye olje nei
hab Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Skrevet Juni 4, 2009 haug 523; tenkte på ventil tetningene, ikkje stempelene...
Haug530D Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 hab skrev: haug 523; tenkte på ventil tetningene, ikkje stempelene... Hmm ok, nei da er det nok mer sansynlig nr10 der.
hillmar Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Er det ikke noe tommelfingerregel på om det er ventilstyringer eller stempelringer som er gåene. noe sånn som at hvis det ryker ved pådrag er det det ene og hvis det ryker ved motorbrems er det det andre?
Bimmerlars Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Ryker det spesielt kraftig ved oppstart kan det nok være mer sannsynlig at det er tetningene eller styringene
jensemann23 Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 og ryker det etter lang nedoverbakke med motorbremsing når du gir gass igjen i bunn av bakken er det mest sannsynlig stempelringene
jensemann23 Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 fordi da har motoren gått rundt lenge uten forbrenning, og når du gir gass igjen så forbrennes den oljen som har kommet opp forbi stempelringene og inn i sylinderene
Bimmerlars Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Hvorfor kan ikke den olja likegodt komme fra tetningene eller styringene?
jensemann23 Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 fordi da vil det ryke ved oppstart. Ryker det ikke ved oppstart, men ved motorbrems er det ringene, ryker det ved oppstart og ikke motorbrems er det tetninger/styringer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå