AlXz Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Se siste innlegg --- Hey! Vil vanntempen påvirkes dersom bilen går i nødmodus. (utkoblet lmm f.eks) At den pøser på med mye mere bensin osv.., og holder vanntempen lavere på denne måten?? Eller er det termostaten som holder seg mer eller mindre åpnen?? Har vanntemp på ca 50-60 grader. Stått litt på tomgang og kjørt 1-2mil. Gjelder en m50b20 non-vanos motor.
andybooy Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 har ingenting med nødmodus og gjøre. er vel termostaten din som er gåen
AlXz Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Skrevet Juni 4, 2009 Ok Har ny liggende.. 80 graders mener jeg. Mye jobb å bytte? Fulgte med 3-4 pakninger/ringer .. Noen som har en DIY ? Takk!!!
Simpel Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 En M50motor er det ikke? http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=71
AlXz Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Skrevet Juni 10, 2009 Ene bolten knakk :S Trenger litt hjelp.., hvordan får jeg den ut?? Og en annen ting.., hvor skal alle disse pakningene / ringene hen?? (Det eneste som var der på den gamle termostaten er den store o-ringen og litt pakningsguffe rundt termostathuset. Ingen ting mer!) Takk!
AlXz Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Skrevet Juni 10, 2009 Prøvd med sveisetang da? Ikke ennå.. Men kan jo prøve det. Litt kjipt om den knekker igjen helt inntil blokka men.. Hva gjør jeg da evt??
Haug530D Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 Ene bolten knakk :S Trenger litt hjelp.., hvordan får jeg den ut?? Og en annen ting.., hvor skal alle disse pakningene / ringene hen?? (Det eneste som var der på den gamle termostaten er den store o-ringen og litt pakningsguffe rundt termostathuset. Ingen ting mer!) Takk! Den minste O-ringen vet jeg ikke, men den store skal jo være på termostaten, de oransje skal stå inni termostathuset mens den som er helt flat skal ligge mellom blokk å termostathus, men gjør godt reint der også kan du ha litt pakningstoff mellom termostathus og pakning og mellom blokk og pakning. Angående bolten så tror jeg at jeg ville ha sveist en mutter på den og skrudd ut, dette kan du gjøre selv om bolten er knekt helt inne også.
AlXz Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Skrevet Juni 10, 2009 Takker. Faktisk litt usikker nå, når det gjelder den minste o-ringen.., om den var med på termostaten eller ikke. Men den oransje.., hvilken nytte har den??
Haug530D Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 Takker.Faktisk litt usikker nå, når det gjelder den minste o-ringen.., om den var med på termostaten eller ikke. Men den oransje.., hvilken nytte har den?? Er vel ekstra tetting mellom termostathus og det lille hullet på siden av termostaten der. Skal være ett spor i termostathuset til den.
AlXz Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Skrevet Juni 10, 2009 Takk Ser ut til at den lille o-ringen er til noe annet ja Er vel den jeg fikk med peilepinnerøret fra gs sikkert.
AlXz Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Skrevet Juni 18, 2009 Da er bolten ute Funket bra med sveisetang. Men ang den oransje pakninga.., klarer ikke helt å finne ut hvor denne skal?? Passer liksom ikke helt syns jeg. Jeg har aluminiums termostathus, om det har noe å si? Skal fortsatt ha denne pakningen? El er den kun for plast? Fant et bilde her nå, med plast-termostathus hvor den oransje pakningen er plassert: Men jeg har ingen plass til denne her?? Så da er det vel bare å fjerne gamle pakningsrester med kniv/skrape, og fin pusse litt. Så dytte inn den nye termostaten med pila opp. Deretter dytte inn o-ringen, så fylle litt pakningsguffe rundt på toppen der termostathuset skal sitte, og litt på termostathuset, og så legge papp-pakninga imellom og skru det sammen ??
AlXz Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 ... Kom til å lure på en liten ting. Den store o-ringen.., skal den inn i hullet i toppen mellom topp og termostat, eller skal termostaten inn først, og så o-ringen rundt den igjen? For så å legge pakninga inntil der igjen??? Ser sånn ut på tegninga under?? Men er vel noen her som vet det sikkert? Pakning inntil o-ring er vel feil?? O-ring skal ligge mellom topp og termostat eller?? Takk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå