Gå til innhold

Kan jeg få benyttet denne forsterkern i bilen på noe vis?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er helt blank når det kommer til anlegg i bil (Anlegg i stue har derimot jeg tidvis brukt altfor mye ressurser på... ;) Interesserer meg altså for god lyd, men har for mange interesser til å gå løs på anlegg i bil også... )

MEN, jeg vant denne forsterkern på vårmønstringa:

http://www.mamut.net/dynabel/subdet746.htm

Jeg har kun høytalere i framdørene på min E46 touring. Kan jeg på noe vis få benyttet denne forsterkeren? Har lest at en av de større oppgraderingene man kan gjøre med anlegget i bilen er å bytte forsterker. Siden jeg har høytalere kun framme, er det tilstrekkelig med en tokanals forsterker? Aner ikke hvor delefiltre etc. er plassert.

Håper noen kan gi meg inspirasjon :) forsterkern virker veldig fin den, men er såpass billig at jeg vil heller prøve å finne bruk for den enn å selge den altfor billig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Ja jeg vil tro den kan funke bra. Kan hende du bør oppgradere høyttalerne også?

I min bil har jeg en 4 kanals forsterker, men jeg har brokoblet (koblet sammen) to av kanalene slik at det blir 3, 2 til fronthøyttalerne og 1 til en 12 tommers sub bak i bagasjerommet. Kjøpte Focal Frontsett som passet rett inn i hullene foran, det ble veldig god lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lovende ut! Noen vink til hvordan jeg bør gå fram? Orginal forsterker sitter vel under gulvet i bagasjerommet på touring? Bytter jeg ut den som sitter der i dag eller bruker jeg den i tillegg? Vil så absolutt vurdere å bytte ut elementene også om denne forsterkeren lar seg benytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten mistanke til at denne forsterkeren ikke takler høynivå inn.

Da må du evt kjøpe noe som kan konverte til riktig nivå som forsterker takler. Du må også koble deg på original forsterkers kabelsett.

Er ikke bare å bytte originale forsterkeren siden den også har FM radioen i seg... Om du har Navi da.

Ser ut som du ønsker bedre lyd i E46en og det er ikke så vanskelig som mange tror å få dette til.

Anbefaler deg å lese denne tråden her først: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=63381

Her får du en god oversikt over hvordan anlegget i E39/E46 er satt sammen og hva som må til for å få inn en nyere/bedre forsterker.

Av egen erfaring vil jeg anbefale deg å heller selge den du har vunnet, og heller satse på en forsterker fra Blaupunkt med tillhørende kabelsett fra Blaupunkt for E46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...