Trond H. Olsen Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Fant endelig ut at jeg skulle ta en tur på verksted for å ta insp 2. Når de hadde bilen inne så fant de ut at 2 motorfester var ødelagt og bærearm høyre side. Skift de sa eg. De ringte tilbake dagen etterpå når de hadde fått motorfester og bærearm. Når de skulle skifte dette her og begynte å demontere så så de at traversen var knekt Trodde traversen var kraftige greier eg, og ikkje skulle knekke sånn plutselig. Ble til slutt dyrt dette her Service, motorfester og bærearm kom på 12400,- Traversen blir kjøpt brukt men det kommer no sikkert 5t arbeid der. Så kommer vel hjulstillingskontroll i tillegg Mangler vel bare at noen dyser, pumper og turbo ryker Var jo ikkje dette eg skulle bruke skattepenger og feriepenger på Men hva skal man si? Det koster å være kar
badsha Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 hehe mine motorfester var ødeølagt mine oxo bytta både de og dempere og fjærer, betalte 1500 kr:)
hauken Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 hehe mine motorfester var ødeølagt mine oxo bytta både de og dempere og fjærer, betalte 1500 kr:)De var nok brukte,skiftet gratis av en kompis...
Superbeetle Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Er jo helt uvesentlig å sammenligne noe slikt... Jeg har noen dempere liggende på verkstedet, kan bytte dem selv og ikke bruke en krone... Men ja.. Det koster å være kar ja..iallefall når man må hyre folk til å gjøre arbeidet. Hvilke symptomer hadde du på disse skadene påforhånd? Er jo viktig å passe på at verkstedet ikke utnytter deg og bytter masse unødig..
Gunnar Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 Surt med sånt. Har LRen på verksted for å bytte clutch, regreim, termostat, glødeplugger, fikse servolekkasje++. Leverte den tirsdags kveld, i dag ringte de og sa at det ikke var clutchen som var gåen, men den badet i motorolje, så de måtte bestille simring som ikke kommer før mandag, og bilen stod og tok opp en bukk, så de måtte skru sammen igjen. Regner med hele sulamitten ender på rundt 17 lapper, og mangler jo i tillegg en bil i nesten en uke..
Trond H. Olsen Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Skrevet Juni 4, 2009 Men ja.. Det koster å være kar ja..iallefall når man må hyre folk til å gjøre arbeidet. Hvilke symptomer hadde du på disse skadene påforhånd? Er jo viktig å passe på at verkstedet ikke utnytter deg og bytter masse unødig.. Har kompetanse til å gjøre det selv, men mangler tid og sted Noen symptomer har det vært ja. *Risting og klakking (fremme) i bilen i det eg skrur av tenningen. *Dirrelyder ved tomgang. *Voldsom klakking ved kjøring i humper/dumper og brostein (mye av det her i Bergen) *Hørte et voldsomt smell i forstillingen her for noen uker siden i en sjapp&krapp, nesten 80 graders sving på ujevn vei, i rundt 80km/t. (for de som er kjent i Bergen, kan eg si at det var nesten på toppen av Benshaugen i Fyllingsdalen) Etter det så virket det som hele forstillingen flyttet på seg når eg svingte hardt i fart. Og ellers ganske nervøs ved kjøring over så lite som et bekkalokk. Så eg tror de har rett i det de sier må byttes Edit: Merket også at når eg startet relativt hardt i motbakke så hadde girspaken en tendens til å bli presset frem i N.
MonsterE46 Skrevet Juni 5, 2009 Skrevet Juni 5, 2009 off kjipt.. Jeg vet akkurat om de veiene der. Og koffor spare på brosteinene midt i sentrum.. det er så dype hull over alt her i bergen no at man må nesten kjøre jeep for å komme seg fram noen sted:S
Lars89 Skrevet Juni 5, 2009 Skrevet Juni 5, 2009 Ofte kunder kommer inn til service til 5000kr og ender opp med å betale over 20 000 for å få bilen i "kjørbar" stand, dvs at den ikke er trafikkfarlig i forhold til bremser, hjuloppheng osv. Et verksted har ikke lov å slippe hva som helst ut på veien igjen... Føler med deg!
Hansh Skrevet Juni 5, 2009 Skrevet Juni 5, 2009 Er ikke siste biten frem til hytten man trenger SUV for her i byen nei..
dunderdo Skrevet Juni 5, 2009 Skrevet Juni 5, 2009 Du har krav på å se delene som er blitt byttet... Du har faktisk krav på å få ha dem selv da di er dine... Jeg har hørt om mange værksteder som sier di har bytta deler di ikke har rørt... Å det tror jeg blir værre nå i desse finans-tider
Trond H. Olsen Skrevet Juni 5, 2009 Forfatter Skrevet Juni 5, 2009 Du har krav på å se delene som er blitt byttet... Du har faktisk krav på å få ha dem selv da di er dine... Jeg har hørt om mange værksteder som sier di har bytta deler di ikke har rørt... Å det tror jeg blir værre nå i desse finans-tider Det visste jeg ikke, men hadde tenkt å spørre om å få se de. Bilen er ikke ferdig ennå. Var en bekjent av meg som merket "alle" delene sine før han sendte bilen på verksted. Han arresterte de en gang
Lars89 Skrevet Juni 5, 2009 Skrevet Juni 5, 2009 Stemmer det. Har krav om å få se delene før de kastes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå