Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye koster det å ha en E46 M3 - med normalt bruk.

la oss si 12000 km i året..

bensin, servicer, osv osv..

gi eksempel med feks full bonus.

Kjøpspris 550-600 tusen..

Har en kompis som tror det er "gratis"

Så vil bare få frem kanskje noen fakta som får han til å lande på jorda igjen ;P

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bensin-utgiftene er nok helt klart høyere. Og deler ja, det koster det også. Og du sier blir tatt bedre vare på ? De blir også kjørt hardere med =)

Og forsikring er jo en vesentlig ting å ta i betraktning !

Skrevet

Hva annet enn forsikring og delepriser skulle det være? Bensinpriser og arbeidspenger varierer sjelden med biltype..

Forbruket varierer jo med hvordan man kjører, men uansett er jo dette småpenger å regne i forhold til verditap osv.

Skrevet

Det kommer jo helt ann på bruken. En M3 er gjerne ikke en 1. bil, men en kosebil man tar fram når man vil kjøre litt.

Dermed tror jeg ikke kostnader/år vil være noe høyre på en M3 enn no annet. Ja delepriser, forsikring og bensinforbruk er høyre, men til gjenngjeld brukes den mindre...

Skrevet
Det kommer jo helt ann på bruken. En M3 er gjerne ikke en 1. bil, men en kosebil man tar fram når man vil kjøre litt.

Dermed tror jeg ikke kostnader/år vil være noe høyre på en M3 enn no annet. Ja delepriser, forsikring og bensinforbruk er høyre, men til gjenngjeld brukes den mindre...

Denne bilen kommer til å være bil nr 1 =)

Så stryk den påstanden ;-)

Skrevet
Hehe, *strøket*.

Da stiller det seg jo helt annerledes. Tenker med en gang på stort verditap... En M3 skal ikke ha "vanlig bil km. stand" :P

Hva er så spesielt med en E46M3? Det er jo en vanlig E46 som er masseprodusert.. En CSL skal ha lav km det er jeg enig i, men en vanlig E46M3 er en kjempe bra hverdagsbil.

E46M3 har verditap og den synker forsatt.

Skrevet
En M3 er gjerne ikke en 1. bil, men en kosebil man tar fram når man vil kjøre litt.

.

Da forsvinner hva som nettopp er poenget med M3-en; nemlig at det skal være en allsidig bil med både sportslige og praktiske egenskaper. Bilen egner seg egentlig perfekt som hverdagsbil, mens andre, mer kostbare og spesielle biler får vile - sett at man har råd da selvsfølgelig.

Skrevet

Personlig tror jeg ikke det er noe dyrere å eie en M3 enn andre biler

Med fare for å være litt slem :oops: men du vet jo alt om kostnader av å eie motorsterk bmw du :wink:

Skrevet
Da er vi av litt forskjellig oppfatning og sannsynligvis er bankkontoene våres også litt forskjellige :P

Har ikke noe med bankkontoer å gjøre det, har med prioriteringer å gjøre.

M3 er jo laget for å være en hverdagsbil med potensiale når det trengs. Dette gjelder jo også m5 såklart...

Skrevet
Da er vi av litt forskjellig oppfatning og sannsynligvis er bankkontoene våres også litt forskjellige :P

Om du ikke har råd til å bruke bilen slik den skal og bør brukes, har du egentlig ikke råd til å eie bilen i utgangspunktet.

Skrevet

Om du ikke har råd til å bruke bilen slik den skal og bør brukes, har du egentlig ikke råd til å eie bilen i utgangspunktet.

Det kan jeg si meg enig i... Men vi får vel kanskje holde oss til topic :P

Skrevet

Det kan jeg si meg enig i... Men vi får vel kanskje holde oss til topic :P

Men jeg ser også hva du tenkte på. En e46 m3 er ikke en frem og tilbake til jobb bil for oss "vanlige" mennesker. Men den skal jo brukes til det den er laget for. Hva skal man med m3 om man bruker den tre ganger i året... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...