hillmar Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Da er vi av litt forskjellig oppfatning og sannsynligvis er bankkontoene våres også litt forskjellige Om du ikke har råd til å bruke bilen slik den skal og bør brukes, har du egentlig ikke råd til å eie bilen i utgangspunktet. Det kan jeg si meg enig i... Men vi får vel kanskje holde oss til topic Men jeg ser også hva du tenkte på. En e46 m3 er ikke en frem og tilbake til jobb bil for oss "vanlige" mennesker. Men den skal jo brukes til det den er laget for. Hva skal man med m3 om man bruker den tre ganger i året... hehe Da tror jeg vi er mer enige
babjorn Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Tiper denne kompisen er 18-22 år Sorry minner meg bare om ungdomer på den alderen som tror bil er gratis Skal jo ha litt penger til overs for å kjøpe seg en bil i den pris klassen,så da er vel utgiftene ikke store probleme Forsikring (alder) Bensin (spørs hvor hardt man kjører,noen man som regel bare gjør innimellom for å vise seg frem) Deler (blir større når bilen blir brukt så mye,å ja ting ryker) Tap av verdi (som blir litt når bilen blir brukt så mye) Bare min mening.
Hansh Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Er han 18-22 år så kan vi vel ihvertfall ta med i regnestykket hvor lang tid det tar før han mister lappen, og da har han plutselig bare evt. bot, verditap og kanskje litt forsikring å tenke på
Omnislash Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Skrevet Juni 6, 2009 Tiper denne kompisen er 18-22 år Sorry minner meg bare om ungdomer på den alderen som tror bil er gratis Skal jo ha litt penger til overs for å kjøpe seg en bil i den pris klassen,så da er vel utgiftene ikke store probleme Forsikring (alder) Bensin (spørs hvor hardt man kjører,noen man som regel bare gjør innimellom for å vise seg frem) Deler (blir større når bilen blir brukt så mye,å ja ting ryker) Tap av verdi (som blir litt når bilen blir brukt så mye) Bare min mening. Jada, kompisen min hadde faktisk en E36 318Is, og har gått kraftig opp i lønn etc nå i det siste. Og er faktisk 22 år. Men jeg har selv tittet rundt på E46 M3 og E36. Og har skjønt og er temmelig sikker på at det er en dyr afære på sikt. Generelt så er nyere biler (inkludert bmw uten tvil) dyre biler for folk flest, som har hus og andre ting å betale på. Og når det kommer til det at M3 er en hverdagsbil for de som har råd til det, så er det SVÆRT få som har det. Selv om de prioriterer riktig.. M3 er jo på INGEN måte laget for mannen i gata, siden nybilprisen ligger på 1,5 mill.. Et fåtall ser seg nødvendig å noen gang ha råd eller ta seg råd til så dyr bil noen gang i livet sitt, med mindre man er bilgal, bortskjemt eller rett og slett ræva full av penger.. Sånne som meg, og kanskje endel andre felles bimmers.no snokere, er av den som ØNSKER seg en M3 feks E46 som ligger på rundt 500-700 K.. fordi det er en perle av en bil, deilig lyd, har det rette utstyret, utseendet, fargekombinasjoner etc etc.. Men ofte så har vi ikke lommeboka til det, med mindre vi kutter hardt ned på alt annet:P (Personlig så vil det skje meg en dag:p ) Men, av 2 grunner laget jeg denne topicen.. Hovedgrunnen: For å få frem fakta til kompisen min som ikke har gjort noe research om m3'n eller noe som helst, bare sett prisen og tenkt at han har råd til å kjøpe.. med hva med å bruke og eie.. samt verditapet.. og den siste er fordi jeg er litt nysgjerrig for min egen del..
Omnislash Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Skrevet Juni 6, 2009 Er han 18-22 år så kan vi vel ihvertfall ta med i regnestykket hvor lang tid det tar før han mister lappen, og da har han plutselig bare evt. bot, verditap og kanskje litt forsikring å tenke på Dette var også noe jeg understreket.. Jeg har hatt min E46 325 en stund, og ikke hatt noen stans av politi, mens han klarte å få tilsnakk med sin 318Is etter 2-3 uker når den var "ny" Jeg blir ofte oppgitt over folk som ikke tenker mer igjennom ting enn som feks min kompis har gjort i dette tilfellet! Jeg er glad jeg ikke fikk meg en bil med sterk motor før i voksen alder.. Hadde jeg hatt samme bil som jeg har idag når jeg fikk lappen, ville jeg mistet den fort og sikkert kjørt meg i hjel om ikke annet:P Når jeg kjørte til Molde fra Moss her for 1 uke siden, så så jeg mye stygg forbikjøring, og har man en litt "frisk" bil er fristelsen enda større, og man tar større sjanser.. så er glad jeg har vokst godt i fra dette..
morteym Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Den største kostnaden med å ha en M3 er for meg og mange andre alle delene vi kjøper til den som felger, styling, ny eksos, nye dekk, skifte bremser osv. Men det er klart at service, slitedeler, forsikring, drivstoffutigfter er en god del dyrere enn 325. Ikke det at det er så himla mye dyrere kanskje, men bil i seg selv er grådig dyrt i Norge og da blir de ekstra kostnadene en M3 gir "avgjørende" for mange. En har gjerne store felger med dyre dekk, større bremser med mye dyrere skiver og klosser. Som sagt før så hadde jeg for min egen del syntes det hadde vært veldig bortkasta å brukt M3 E46 som hverdagsbil pga mye av kjøregleden ikke blir brukt ved "til og fra jobb"-kjøring, og man vender seg da til bilen slik at det ikke blir noe spesielt likevel. I tillegg så har de fleste som har en slik bil ganske store lån tror jeg, noe som gjør at det totalt sett føles som at M3 er veldig dyrt å ha selvom ikke det er så brutalt som du er ute etter å høre. Må bare legge til at å ha en M3 er sjansespill med lappen. Å grisekjøre virker så trygt og rolig, og ofte er det nok også det, iallefall om en sammenligner med en vanlig bil. Når det likevel går galt så er det nok ofte store krefter i sving..
babjorn Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Med at jeg sa han kanskje var mellom 18-22 år er at ungdommer er sånn på den alderen (men ikke alle) noen kan man merke ca alder på personen ut ifra det dem skriver Men dette var ikke ment som noe støtende når jeg tipet alderen på personen så det er sakt
Galro Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Og når det kommer til det at M3 er en hverdagsbil for de som har råd til det, så er det SVÆRT få som har det. Selv om de prioriterer riktig.. I utgangspunktet er det svært få som har råd til å kjøpe en m3 uansett. Dessuten så stiller jeg meg tvilende til at det skal være dyrere å bruke en m3 som hverdagsbil (kommer dog an på hva man legger i det) og det å eie en m3 pluss en annen hverdagsbil, noe som gjør at du får to biler de må holde ved like samt dobling av faste utgifter (eu-kontroll, avgifter os.v.). Jeg innbiller meg at m3 ikke er så ufattelig mye dyrere å eie enn en vanlig 3-serie under de samme omstendighetene, selv om m3 kanskje har noe kortere service-intervaller (?) og noe dyrere deler (?). Tatt alt i betrakning er m3 en relativt "orginær" bil, og ikke noe bygd i et skrur av Antonio på sør-kysten av Italia ved hjelp av en hammer - der hvor alt ser likt ut, men ingenting går om hverandre.
morteym Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Jeg ringte Bavaria og hørte hvor mye det kostet for Insp II m/ventiljustering på M3 CSL. Det kostet 16.642,- Jeg vet ikke om dette er dyrere enn for M3 E46, men Insp I m/ventiljustering tror jeg ligger på rundt 11-13k.
jonr- Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Med at jeg sa han kanskje var mellom 18-22 år er at ungdommer er sånn på den alderen (men ikke alle) noen kan man merke ca alder på personen ut ifra det dem skriver Men dette var ikke ment som noe støtende når jeg tipet alderen på personen så det er sakt hehe.. leser igjennom tråden og merker at jeg har mye å tilføye på både ditten og datten, rent erfaringsmessig:P m3 er som morteym sier, dyrere pga 1 ting. Alt det fine man får kjøpt til denne bilen! Det har vi begge erfart. Forsikring, bensin, servicer, deler, etc etc, er noe alle må ta med i regnestykket samme hva slags bil man kjøper. En som kjøper ferrari må ut med 30-40-50-60 tusen bare for å ha bilen på mindre servicer. Den "marginen" har han nok lagt inn før han kjøpte Og apropo lappen. Jeg er 23 år og lappløs... De fleste ville vel utifra alderen min, tippe at jeg kjørte gris... Og det er forsåvidt sant til tider, men i det svært uheldige øyeblikket jeg ble blinket inn av UP, så hadde jeg tatt en forbikjøring og holdt fartsgrensen i omlag 15-20min. Det skulle ikke mer til enn 5 sek. med full gass:P
Deep Dish Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Med at jeg sa han kanskje var mellom 18-22 år er at ungdommer er sånn på den alderen (men ikke alle) noen kan man merke ca alder på personen ut ifra det dem skriver Men dette var ikke ment som noe støtende når jeg tipet alderen på personen så det er sakt hehe.. leser igjennom tråden og merker at jeg har mye å tilføye på både ditten og datten, rent erfaringsmessig:P m3 er som morteym sier, dyrere pga 1 ting. Alt det fine man får kjøpt til denne bilen! Det har vi begge erfart. Forsikring, bensin, servicer, deler, etc etc, er noe alle må ta med i regnestykket samme hva slags bil man kjøper. En som kjøper ferrari må ut med 30-40-50-60 tusen bare for å ha bilen på mindre servicer. Den "marginen" har han nok lagt inn før han kjøpte Og apropo lappen. Jeg er 23 år og lappløs... De fleste ville vel utifra alderen min, tippe at jeg kjørte gris... Og det er forsåvidt sant til tider, men i det svært uheldige øyeblikket jeg ble blinket inn av UP, så hadde jeg tatt en forbikjøring og holdt fartsgrensen i omlag 15-20min. Det skulle ikke mer til enn 5 sek. med full gass:P Hvordan gikk det med den saken, har du fått "dommen".??
Omnislash Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Skrevet Juni 11, 2009 Jeg ringte Bavaria og hørte hvor mye det kostet for Insp II m/ventiljustering på M3 CSL. Det kostet 16.642,-Jeg vet ikke om dette er dyrere enn for M3 E46, men Insp I m/ventiljustering tror jeg ligger på rundt 11-13k. Og en 325 e46 ville kostet med de samme servicene ? Er jo forskjellen mellom en vanlig 3 - serie og M3 jeg er ute etter.
Omnislash Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Skrevet Juni 11, 2009 Med at jeg sa han kanskje var mellom 18-22 år er at ungdommer er sånn på den alderen (men ikke alle) noen kan man merke ca alder på personen ut ifra det dem skriver Men dette var ikke ment som noe støtende når jeg tipet alderen på personen så det er sakt hehe.. leser igjennom tråden og merker at jeg har mye å tilføye på både ditten og datten, rent erfaringsmessig:P m3 er som morteym sier, dyrere pga 1 ting. Alt det fine man får kjøpt til denne bilen! Det har vi begge erfart. Forsikring, bensin, servicer, deler, etc etc, er noe alle må ta med i regnestykket samme hva slags bil man kjøper. En som kjøper ferrari må ut med 30-40-50-60 tusen bare for å ha bilen på mindre servicer. Den "marginen" har han nok lagt inn før han kjøpte Og apropo lappen. Jeg er 23 år og lappløs... De fleste ville vel utifra alderen min, tippe at jeg kjørte gris... Og det er forsåvidt sant til tider, men i det svært uheldige øyeblikket jeg ble blinket inn av UP, så hadde jeg tatt en forbikjøring og holdt fartsgrensen i omlag 15-20min. Det skulle ikke mer til enn 5 sek. med full gass:P 'For å være ærlig, man bruker ikke mindre penger på ekstra utstyr, dekk, felger osv osv.. på en bil som har litt færre hester. Jeg har allerede brukt siden jeg kjøpte min 325 i april, 20 tusen på stereo, 15000 på dekk/felg og nye blinklys. Masse bilpleie produkter etc etc.. Og er ikke nærheten av halveis med det jeg trenger både på oppgradering av bil og bilpleie.. Men jeg er temmelig overbevist om at M3 koster endel mer i forsikring feks i året, enn en vanlig 3 serie. Er det noen som kan fortelle meg hvor mye bonus dere har på M3'n deres (E46) og hvilket selskap det er, samt hva premien faktisk er på!! (?) Dette gjelder snarere min egen nysgjerrighet fremfor min kompis som ikke tror meg på at å kjøpe en M3 koster mer enn han har forberedt seg på. Prisen, tapet pr år, og ikke minst hvor mye suppe en sånn bil bruker - for han kommer til å kjøre hardt så fort han har sjansen
jonr- Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 'For å være ærlig, man bruker ikke mindre penger på ekstra utstyr, dekk, felger osv osv.. på en bil som har litt færre hester. Jeg har allerede brukt siden jeg kjøpte min 325 i april, 20 tusen på stereo, 15000 på dekk/felg og nye blinklys. Masse bilpleie produkter etc etc.. Og er ikke nærheten av halveis med det jeg trenger både på oppgradering av bil og bilpleie.. Men jeg er temmelig overbevist om at M3 koster endel mer i forsikring feks i året, enn en vanlig 3 serie. Er det noen som kan fortelle meg hvor mye bonus dere har på M3'n deres (E46) og hvilket selskap det er, samt hva premien faktisk er på!! (?) Dette gjelder snarere min egen nysgjerrighet fremfor min kompis som ikke tror meg på at å kjøpe en M3 koster mer enn han har forberedt seg på. Prisen, tapet pr år, og ikke minst hvor mye suppe en sånn bil bruker - for han kommer til å kjøre hardt så fort han har sjansen njaaa:) av alle bilene jeg har hatt, så er denne blitt mest påkostet, til tross for at den har det "meste" originalt. Tror det er en sammenheng med at deler til m3 koster såpass mye. Jeg har pr.idag 60% bonus. (bytter man forsikringsselskap hver 6. mnd, så får man også oppjust.bonus til neste steg:) Jeg har toppdekningen til Vital/Dnbnor på bilen min. Husker ikke prisen, men kan sjekke opp:) For litt siden, hadde jeg Gjensidige og jeg tipper de er av de aller billigste på denne bilen. I hvertfall i min aldersgruppe.
S.Arnesen Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 Det skulle ikke mer til enn 5 sek. med full gass:P Hjelper å ha en bil som når 100km/t på de 5 sekundene også da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå