oddis Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Er det seriøse kroner dere vil tjene så er nok heller advokatyrke mer effektivt... men da blir det igjen lite fritid, og masse bortforklaringer! Å gå videre på teknisk fagskole etter fullført fagbrev er lurt, så får man høyere kompetanse, og blir rimelig fort (ihvertfall i dagens situasjon) mellomleder/avdelingsleder. Men hør på hva folk sier her, hobby og arbeid går sjelden hånd i hånd over lang tid.. For min egen del blir jeg irritert bare jeg skal vedlikeholdsskru på bilen. Kan ikke forestille meg hvor dødskjedelig det hadde vært å stått å skrudd nye biler der eier tydlig gir faen i hele bilen. Er det derimot 'performance skruing' så står gliset som et seil mellom øra i forhold.
zephyr23 Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 jeg har akkurat fått fagbrevet som lakkerer og har ca 160 kr timen så har ca utbetalt 20 laken i mnd men skal videre på høyskole så nå blir det dårlig råd igjen
Hedfelt Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Vil tro det til syvende og sist er den som arbeider mest som tjener mest. Dette gjelder jo alle yrker. Grunnen til at leger, advokater, sivil ingeniører osv tjener mer enn folk ellers er jo selvsagt pga høyere kompetanse og ansvar, men også i stor grad fordi de arbeider mye mer, til og med kanskje døgnet rundt. Jeg personlig ville ha valgt bort lakk med tanke på senskader. Kjenner til noen ødelagte lakkerere for å si det sånn...
Lars89 Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Hvis du står på og er flink til å lære kommer lønna etterhvert. På mange verksteder skiller det 20-30 kr timen mellom en som bare skrur og de som gidder å gå på kurs, lære seg nye ting og stå på litt ekstra
en325ic Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Jobber som bilmekaniker, og hadde ca 388 000,- brutto ifjor. (Da jeg gikk jeg sykemeldt ifra 1 januar til 1 mai pga kne operasjon! Og gikk med lønn fra NAV). Så egentlig tjener jeg 400k blank omtrent.Kompis er oppretter og lakkerer, han tjener noen par kroner mindre enn meg i timen. Det er lettere å tjene mye mer på engang svart som lakkerer osv, men husk du MÅ ha tålmodighet skal du jobbe med dette! kan jeg spørre hva du har i timen? eller er det bra bonus ordning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå