Gå til innhold

Risting i Ratt på E46 - Hvilken foring?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er vibreringene der uansett hastighet?

Veldig, veldig svakt under 70 km/t. Over 90 har jeg ikke vært på en stund men fra 70 til 90 er det størst vibrasjon.

Hadde samme symptomer, og da var bærebro foran synderen.

Har du klonke lyder når du kjører på ujevnheter ol.?

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hjulstilling tatt 01-11-08 og nye framdekk ble satt på sist fredag... ingen forandring hverken til det bedre eller verre etter avbalansering.

Skrevet

jeg har også risting i bilen min fra rundt 70-100km\t, men det forsvinner etter litt kjøring. Har en 2002 318 m-tech II touring. Men jeg tror at det er noe med dekka egentlig. Merker det mest når bilen har stått stille en god stund..

Skrevet
Tipper det er lenkearmen, som har gitt seg på en av sidene foran. Det pleier å gi vibrasjoner i rattet ved kjøring med og uten gass.

Hva mener du med lenkarm?

Disse "kyllingbein" stagene opp langs demper? Som jeg kaller for linkarm...

Mener del 5 og 6 på dette bilde. http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 2X222M2J33

Når en av de har tatt kvelden på en av sidene. Så er typsik at det vidberer under kjøring med og uten gass ved ett viss intervall. feks. 50-70 eller 60-80 etc. Vibrer normalt ikke ved bremsing. Pleier heller ikke å være noe klonking eller knirkelyder.

Skrevet

Oki, da bytter jeg først del 2 på bilde, siden jeg får de i morgen.

Så går jeg på nummer 5 (og 6) hvis ristingen er der fortsatt.

Dette skal jeg til bunns i !!! :D

Takker for innputt så langt folkens...

Skrevet

Du får si ifra hva du finner ut! Jeg har mye av samme problem men misstenker bremseskiver da ristingen blir 5x værre ved svak nedbremsing

ps: Trist at det er lenge siden du har vært over 90 om du kjører 330 :( Vi kan bytte bil :D

Skrevet

Da har du sikkert kast i bremseskivene dine...

Kan faktisk ikke huske siste jeg bremset ned fra over 90 km/t :D

Skrevet

...det går veldig fort opp til 90 da jeg har litt extra pulver i bilen :D

Men det er sant, det har gått rolig for seg lenge nå...

Tilbake til topic; foringene kom ikke i dag.

Det viser seg at da delene ankommer Sverige blir de ofte "omdirigert" til folk som trenger dem der...!?

Bmw Norge sliter med dette "fenomenet" for tiden.

Skrevet

Må også nevne igjen at det dunker når jeg svinger til høyre i rolig fart over ujevnheter, f.eks brostein.

Dunkingen kommer da fra venstre side forran, og ristingen i rattet er varierende etter hvor dype hjulsporene i veien er...!?

Jo finere underlag, jo mindre rister rattet.

Så felger og/eller dekk tror jeg ikke det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...