bue Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Helt sikker på at det ikke er ventiltikking? Vet ikke noe annet som står i toppen som kan tikke, hvertfall ikke i bakkant. Vore fint om du kunne lagt inn en video hvor vi hører tikkinga kanskje? Meget vanskelig å si når en ikke ser og hører hva det er selv.
bue Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 sjekk plugger og se om alt slik er i orden, kan jo være en plugg elelr noe som er gåent, da begynner de i tikke godt... Tennplugger eller generelt? Han mener vel tennpluggene, sjelden man hører det klikker i frostpluggene Det kan være at det blir overslag i tennpluggen, men da skulle den gått på bare 5 sylindre, og da hadde du hørt det på gangen. Sjekk pluggledninger i tilfelle, du ser vel om det gnister ved pluggen, vis jeg ikke husker feil var vel dette en 318, uten elektronisk tenning?
Reef89 Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Skrevet Juni 13, 2009 sjekk plugger og se om alt slik er i orden, kan jo være en plugg elelr noe som er gåent, da begynner de i tikke godt... Tennplugger eller generelt? Han mener vel tennpluggene, sjelden man hører det klikker i frostpluggene Det kan være at det blir overslag i tennpluggen, men da skulle den gått på bare 5 sylindre, og da hadde du hørt det på gangen. Sjekk pluggledninger i tilfelle, du ser vel om det gnister ved pluggen, vis jeg ikke husker feil var vel dette en 318, uten elektronisk tenning? før øvring har jeg bare 4. sylindre, men plugger og coil er kun 3mnd gammelt, skal vel holde lenger en det? orginal vare. Tikkingen er kun på tomgang.
Reef89 Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Skrevet Juni 13, 2009 Helt sikker på at det ikke er ventiltikking? Vet ikke noe annet som står i toppen som kan tikke, hvertfall ikke i bakkant. Vore fint om du kunne lagt inn en video hvor vi hører tikkinga kanskje? Meget vanskelig å si når en ikke ser og hører hva det er selv. men det er ikke fra motoren har jeg nå funnet ut, kommer mer eller mindre fra bak innsuget+ at jeg hører den mest under bilen(rundt det omerådet med bunpanna). Har tenkt på video, men hvordan får jeg den opp her?
bue Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Ja beklager, mener naturligvis at den går på 3 i tilfelle.. Plugger og coil er sikkert bra nok det, men det kan være overslag pga. brudd i en pluggledning, men da skal du se det gnister. det blir også mer sannsynlig fjusking om det er den som er gåen, men man vet aldri. Hmm, usikker på hva som står bak motorene/ på torpedoveggene på disse, men ser du ingen komponenter, eller kan føle deg frem til hvor tikkingen kommer fra? Eneste jeg kan komme på er noen ventiler som åpner/stenger for kjølevæska inn til varmeapparatet, men disse klikker da vel ikke? Usikker på hvordan du legger inn video her, men du kan jo alltids legge opp på youtube og linke til den..
jensemann23 Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 kan det være at en av de hydrauliske løfterne er tette da?
Reef89 Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Skrevet Juni 13, 2009 Ja beklager, mener naturligvis at den går på 3 i tilfelle.. Plugger og coil er sikkert bra nok det, men det kan være overslag pga. brudd i en pluggledning, men da skal du se det gnister. det blir også mer sannsynlig fjusking om det er den som er gåen, men man vet aldri. Hmm, usikker på hva som står bak motorene/ på torpedoveggene på disse, men ser du ingen komponenter, eller kan føle deg frem til hvor tikkingen kommer fra? Eneste jeg kan komme på er noen ventiler som åpner/stenger for kjølevæska inn til varmeapparatet, men disse klikker da vel ikke? Usikker på hvordan du legger inn video her, men du kan jo alltids legge opp på youtube og linke til den.. Tror nok ikke det er coilen fordi den ble byttet for 3mnd p.g.a utrolig motorfjusk. Motoren oppfører seg ikke noe rart under kjøring eller tomgang går helt fint der, men er bare sykt irriterende med den tikke lyden. Idag har den ikke vert der i heletatt. Startet opp og skulle legge med under bilen å vente, men det kom aldri noe lyd så har ennå ikke fått skjekket mer ut hvor lyden kommer fra, lyden er bare bingo hele greien.
Reef89 Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Skrevet Juni 13, 2009 kan det være at en av de hydrauliske løfterne er tette da? mulig dette, har ikke så mye peiling på akkurat sånt, men hvordan skjekker jeg de?
///Mysild Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 tennplugger seff sjekk også pluggledningene (er vel det på alle 4erene?) på min gamle så var ledningene ødelagt
jensemann23 Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 er det en metallisk, ganske hard lyd? som varierer litt? Jeg tror jeg vet hva det kan være. En liten bit er slått av kanten på en ventil, evt i ventilsetet, og ventilen snur seg sakte rundt og rundt i setet. Denne lekkasjen høres ut som tikking når trykket slipper ut. Den kommer og går fordi ventilen snur seg rundt og rundt.
Ballder Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Bytt olje og filter, så kan du se om det hjelper litt. 10/40 syntetisk..
badsha Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 tror d er standard på de motttorene der, kommer av når bilen har gått noe, så blir d litt slark i innsugslagret., men ikke noe farlig, bare irriterende det jeg mente med det var her, henvis til bilde, fant desverre en bilde fra andre siden, men her kan du få en annelse
Reef89 Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 Bytt olje og filter, så kan du se om det hjelper litt. 10/40 syntetisk.. nettopp gjort det, ble bare verre etter det:P.
Reef89 Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 er det en metallisk, ganske hard lyd? som varierer litt?Jeg tror jeg vet hva det kan være. En liten bit er slått av kanten på en ventil, evt i ventilsetet, og ventilen snur seg sakte rundt og rundt i setet. Denne lekkasjen høres ut som tikking når trykket slipper ut. Den kommer og går fordi ventilen snur seg rundt og rundt. ja det er sånn ganske hard lyd (metall).. du har vel ike noe bilde av den evt. ventilen? er ikke helt med på hva du mener..
Reef89 Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 tror d er standard på de motttorene der, kommer av når bilen har gått noe, så blir d litt slark i innsugslagret., men ikke noe farlig, bare irriterende det jeg mente med det var her, henvis til bilde, fant desverre en bilde fra andre siden, men her kan du få en annelse takker:) skal ta en nærmere titt på de i morra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå