Reef89 Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 Er en ganske høy tikkelyd fra motoren eller innsuget, den kommer og går. Når den først er der er den meget høy, hører den godt inni bilen så da er det nok litt høyt utvendig. Tror ikke det er ventil tikking. Lyden har vert der lenge, men kun ved start på iskald motor, men nå etter oljeskift er den der nesten heletiden, stopper i ca 3 sek. så på an igjen. Lyden kommer fra rett bak innsuget altså helt bak på motoren under viskerene, klarer ikke å identifisere hva som lager det. Noen som vet hva det kan være?? E36 318I M43B18 94. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 tror d er standard på de motttorene der, kommer av når bilen har gått noe, så blir d litt slark i innsugslagret., men ikke noe farlig, bare irriterende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2009 tror d er standard på de motttorene der, kommer av når bilen har gått noe, så blir d litt slark i innsugslagret., men ikke noe farlig, bare irriterende hmm, men går det ikke ann å fikse det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bue Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 tror d er standard på de motttorene der, kommer av når bilen har gått noe, så blir d litt slark i innsugslagret., men ikke noe farlig, bare irriterende Kan du være så vennlig å forklare meg hva i all verden et "innsugslager" er for noe? Aldri hørt om noe sånt før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vegard- Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 det finnes vel ikke heller, så tipper han prøvde seg på en liten morsomhet:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 tror d er standard på de motttorene der, kommer av når bilen har gått noe, så blir d litt slark i innsugslagret., men ikke noe farlig, bare irriterende Kan du være så vennlig å forklare meg hva i all verden et "innsugslager" er for noe? Aldri hørt om noe sånt før Tror "innsugslager" er den lenge bortreiste svogern til clutchbelte?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 tror d er standard på de motttorene der, kommer av når bilen har gått noe, så blir d litt slark i innsugslagret., men ikke noe farlig, bare irriterende Bare smør opp dette så ordner det seg det. Vært borti flere ganger. Lageret mister fett med tia.. lagerveggene råtner pga fuktig gjennomstrømningsluft fra filteret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2009 tror d er standard på de motttorene der, kommer av når bilen har gått noe, så blir d litt slark i innsugslagret., men ikke noe farlig, bare irriterende Bare smør opp dette så ordner det seg det. Vært borti flere ganger. Lageret mister fett med tia.. lagerveggene råtner pga fuktig gjennomstrømningsluft fra filteret. oki,men hvor skal jeg smørre? må jeg demontere hele insugget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Juni 13, 2009 Share Skrevet Juni 13, 2009 Altså.. kremt. Ikke ta det seriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Juni 13, 2009 Share Skrevet Juni 13, 2009 sjekk plugger og se om alt slik er i orden, kan jo være en plugg elelr noe som er gåent, da begynner de i tikke godt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Juni 13, 2009 Share Skrevet Juni 13, 2009 litt dårlig forklart av meg ja heheheh, skal ta bilde jeg:) så kjønner du hva jeg mener Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2009 litt dårlig forklart av meg ja heheheh, skal ta bilde jeg:) så kjønner du hva jeg mener bilde hadde vert supert:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juni 13, 2009 Share Skrevet Juni 13, 2009 prøv å bytte olje, kan være du har for tynn olje på. Jeg ville kjøpt Valvoline Maxlife 10W40, får det på torshov bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2009 prøv å bytte olje, kan være du har for tynn olje på. Jeg ville kjøpt Valvoline Maxlife 10W40, får det på torshov bil. Har nettopp byttet til tykkere olje p.g.a ventil tikking, den er forsvunne, men nå er det noe annet som tikker=/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2009 sjekk plugger og se om alt slik er i orden, kan jo være en plugg elelr noe som er gåent, da begynner de i tikke godt... Tennplugger eller generelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå