Gå til innhold

Meget rar tikkelyd fra motoren/innsug.E36.

Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

Er en ganske høy tikkelyd fra motoren eller innsuget, den kommer og går. Når den først er der er den meget høy, hører den godt inni bilen så da er det nok litt høyt utvendig. Tror ikke det er ventil tikking. Lyden har vert der lenge, men kun ved start på iskald motor, men nå etter oljeskift er den der nesten heletiden, stopper i ca 3 sek. så på an igjen. Lyden kommer fra rett bak innsuget altså helt bak på motoren under viskerene, klarer ikke å identifisere hva som lager det. Noen som vet hva det kan være??

E36 318I M43B18 94.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tror d er standard på de motttorene der, kommer av når bilen har gått noe, så blir d litt slark i innsugslagret., men ikke noe farlig, bare irriterende

hmm, men går det ikke ann å fikse det?:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror d er standard på de motttorene der, kommer av når bilen har gått noe, så blir d litt slark i innsugslagret., men ikke noe farlig, bare irriterende

Kan du være så vennlig å forklare meg hva i all verden et "innsugslager" er for noe? Aldri hørt om noe sånt før :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være så vennlig å forklare meg hva i all verden et "innsugslager" er for noe? Aldri hørt om noe sånt før :?

Tror "innsugslager" er den lenge bortreiste svogern til clutchbelte?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare smør opp dette så ordner det seg det. Vært borti flere ganger. Lageret mister fett med tia.. lagerveggene råtner pga fuktig gjennomstrømningsluft fra filteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare smør opp dette så ordner det seg det. Vært borti flere ganger. Lageret mister fett med tia.. lagerveggene råtner pga fuktig gjennomstrømningsluft fra filteret.

oki,men hvor skal jeg smørre? må jeg demontere hele insugget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å bytte olje, kan være du har for tynn olje på. Jeg ville kjøpt Valvoline Maxlife 10W40, får det på torshov bil.

Har nettopp byttet til tykkere olje p.g.a ventil tikking, den er forsvunne, men nå er det noe annet som tikker=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...