turbo_fever Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Er det ikke slik att er bilen mer en 10år eller til og med 96mod så skal du ikke betale nå ekstra om du trimmer. Er ikke eksisterende den lenger?? Trenger du ikke bare forikre den med økt effekt hos selskap??
halsen89 Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 når bilen er registrert i minst 10år i norge så slipper du å betale ekstra avgift for økt HK, men du er nøtt til å få dette godkjent hos biltilsynet.
Arotished Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Der det er penger å hente for stats kassen, der sputter de in resurser for å hente inn vær dråpe! Litt av et foretak. Er nok for å skremme ola nordman til å ikke trimme sine nye diesel biler.
miata Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 At biltilsynet i Trondheim har vært på hugget er ikke noe nytt.. Var vel ikke så mange år siden de klistra plomber på alle bilene på Bilbyn (sammlingsted for bilinteresserte, eller rånere som vi/de blir kalt..) Hadde de godkjent biler som har blitt seriøst bygd. Så hadde det ikke vært så mange ulovlige trimma biler..
ChrisHesby Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Tror ikke dette blir noen gullgruve for staten. Og for alle som kjører turbo trimmede biler, er det vel bare å invistere i en elektronisk boost kontroller.
Arotished Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 "Sjåføren hadde da måtte kjøre bilen videre til trafikkstasjonen med en betjent, som skulle sikre at han ikke justerte ned motoreffekten. Mange gatebiler har brytere strategisk plassert slik at de enkelt kan redusere effekten igjen når de får øye på kontroller" Får invistere i trådløs bryter på nøkkelknippet
LianLi Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Hehe, ja du som har det kan jo kjøre med 600hk for så å trykke en knapp, vips har man orginalhestene. Ser ikke helt hvorfor de skal ta inn så mye BMWer, de som har minst turbomotorer av alle, greit hvis det er diesel da men.. "Sjåføren hadde da måtte kjøre bilen videre til trafikkstasjonen med en betjent, som skulle sikre at han ikke justerte ned motoreffekten. Mange gatebiler har brytere strategisk plassert slik at de enkelt kan redusere effekten igjen når de får øye på kontroller"Får invistere i trådløs bryter på nøkkelknippet Jojo, men man kan jo bare trykke på før man blir stoppet/huket inn av politiet, kan ikke dette gjøres mens man kjører bilen eller må man stoppe motoren først?
///MPower Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 altså staten har gratis dyno hvis du vil vite effekten hehe
oddis Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Jeg ler av oppgitthet... Journalisten presenterer en sannhet med store modifikasjoner i filmen. BT folka presenterer en sannhet med STORE modifikasjoner. Alle vet at det ikke "bare er å innrapportere økt hk-antall og betale avgiften", som det gis uttrykk for. Hadde det vært så enkelt hadde det vært en 2000 godkjente BMW turboer over natta.
Haug530D Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Jeg ler av oppgitthet... Journalisten presenterer en sannhet med store modifikasjoner i filmen. BT folka presenterer en sannhet med STORE modifikasjoner. Alle vet at det ikke "bare er å innrapportere økt hk-antall og betale avgiften", som det gis uttrykk for. Hadde det vært så enkelt hadde det vært en 2000 godkjente BMW turboer over natta. Er vel for å få folk til å tro at det er sånn da, at de kan ta flere, hehe, skurker hele gjengen
336mik Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Skulle likt å se at man fikk igjen penger hvis man hadde for lite power.Som alt annet med staten,så er vel dette kun en 1-veis løsning.
GeirAndre Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Skulle likt å se at man fikk igjen penger hvis man hadde for lite power.Som alt annet med staten,så er vel dette kun en 1-veis løsning. sant sant.. skal sette inn 2.8 motor i 745 så kanskje jeg tjener litt på den.. kommer det enn sånn kontroll foran meg skal jeg belage meg på tråkke fjøla i gulvet.. jævla BT
-Erik- Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 "Sjåføren hadde da måtte kjøre bilen videre til trafikkstasjonen med en betjent, som skulle sikre at han ikke justerte ned motoreffekten. Mange gatebiler har brytere strategisk plassert slik at de enkelt kan redusere effekten igjen når de får øye på kontroller"Får invistere i trådløs bryter på nøkkelknippet ikke dumt, ikke dumt
MGR Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 det dummeste av alt er vel at ca 100% av politiets nyere biler er chippa, uten at det er godkjent i vognkortet:P samt at det faktisk ikke er ulovlig å kjøre med "knapp" som senker hk, altså boost controll på turbo biler, man kan jo ha mer hk på bane, de kan jo ikke si noe på det. de veit jo ikke hva man bruker på vegen:P
Incognito Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Jeg vurderer ny software fra Hartge på motorstyreenheten, men ble skeptisk når jeg leste artikkelen. Kan jeg installere noe som gjør at jeg kan midlertidig senke effekten? Noen nevnte boost controller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå