Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal skifte til senke sett på biln idag, så lurte jeg på om bilen må på 4 hjulskontroll etter skifte?

bilen har nivåregulering

Skrevet

Du må ta firehjulskontroll for å få det godkjent ja, og du må på BMW for å få dem til å justere nivåreguleringa etter montering, hvis ikke blir lysa dine helt tullete. (lyser for langt ned)

Skrevet

Du bør også ta den på firehjulskontroll en liten stund etter senking for å få riktig hjulvinkler. Det er en fordel hvis det ikke er som det skal være. F.eks på dekkslitasje.

Skrevet

Ja, såklart. Noen ganger (eller alltid?) står det i papirene hvor høy bilen kan være, og da må den være justert til den høyden for at det skal bli godkjent.

Skrevet

tror du vrielig coilovers vil ha så mye for seg på bilen din?

Bmw har nok sikkert brukt noen millioner kroner og en del arbeidstimer på å optimalisere understellet orginalt?

tror du ikke?

Skrevet

Han vil vel ha den lavere?

(Jeg har satt på KW V3 på M3n, men uten å ha justert demperene "proft" så er inntrykket mitt at dette understellet ikke er bedre enn standard csl-understell. Får nå se om det finnes bedre innstillinger.... dog ville det nok ha vært en forbedring fra standard m3-understell).

Skrevet

Hehe, en liten liste over ting de tyske bommet litt på med M5'n

-Eksoss manifoldene (ufattlig dårlig design)

-Stempelringene (lekker)

-Clutchen (altfor svak)

-Sekundær Luftsystemet (blir tett med en gang som trigger CEL lyset)

-Vanos enhetene (raslet pga for slakke klaringer)

Tror nok de e endel å hente på understellet ;) F.eks powerflex foringer, kraftigere stab stag foran og bak samt justerbar coilover ;)

Skrevet

Men ja, understellet mitt har passert 100 000 å jeg skal bytte det. Istedenfor å gå orginalt så vil jeg heller ha coilovers. Har fått en godt tilbud på PSS9 til 10 000kr og tenkte å slå til.

Skrevet
tror du vrielig coilovers vil ha så mye for seg på bilen din?

Bmw har nok sikkert brukt noen millioner kroner og en del arbeidstimer på å optimalisere understellet orginalt?

tror du ikke?

Det har de sikkert, men finnes mye ettermarkeds deler som er tilsvarende eller bedre, man får det man betaler for.

Noen Eksempel:

*Powerflex foringer

*Kraftigere stabstag

*Kraftigere opphengsarmer/Kuler

*Kraftigere fjærer/dempere (typisk senkesett)

*Kraftigere vannpumpe

And so on....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...