Gå til innhold

ombygging av e39 520 til 535? problemer med godkjenning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, siden det ikke vart noe kjøp av e34 540ia så tenkte jeg å se om jeg fant meg en fin 520i og sette inn en 535ia motor fra en 97model, har komplett donor bil i estland som jeg kan bruke, men må vite om at jeg får dette godkjent. planen var å ta ombygginga der nede da det er billigere, må bilen vises hos bavaria/bmw verksted i norge eller kan jeg ta bilen til bmw i estland og få de til å se på den? tenkte å høre om de ville gjøre alt arbeidet med ombygginga. den estiske bilen må vel tolles inn til norge først? er bilen til fadern som han skal kvitte seg med. men siden det koster flesk og få den på norske skilt kan det vel lønne seg å skifte over fra den estiske til den norske. må vel ha understell og hele pakka?

Skrevet

du må momse inn bilen og vise begge til trafikkstasjon, de plomberer for og bakstilling så de kan se du har byttet alt, og så er det bare oå betale hk avgift :)

Skrevet

efter 1991 mener jeg man må betale avgift, der ligger masse trråder om det herinne :-)

du må bare vise begge biler så de kan plombere, og etter ombygging må den til godkjenning :-)

Skrevet
må jeg vise bilen før jeg begynner?

Hk avgift på bil over 10år?

Nei ikke Hk avgift på bil over 10år, på nyere biler kan man trimme opp til 15% uten å betale avgift, dette må dog ta's med en klype salt da det er litt forskjellig fra etat til etat, noen sier denne grensen kun er slingringsmonn da ikke alle biler har samme HK da de forlater fabrikken, noen har kanskje 192 mens andre har 195.

Mens andre sier at dette går greitt.

Også er jo 535 motoren V8'er så man må også tenke på vekten om man skal bytte.

Skrevet

ja er vekta jeg er mest bekymra for. er vel vektforskjell på 160-170kg

hva er reglene for det? og hvorfor kan man ikke få endra vekten på biln?

setter jo stoore grenser for de som vil skiftemotor eller gjøre noe som helst med bilen.

men er vel kanskje lettere å sette inn en 528i motor? er jo samme motor men større borring?

syns 150hk blir litt lite i en så stor bil :P

Skrevet

Må vel ikke ta hensyn til aksellast ved karosseribytte? Bare plombe motor, forstilling og bakstilling.

Vet om flere ombygde 520 til M5 i 08/09, vel å merke på godkjent verksted.

Skrevet
ja er vekta jeg er mest bekymra for. er vel vektforskjell på 160-170kg

hva er reglene for det? og hvorfor kan man ikke få endra vekten på biln?

setter jo stoore grenser for de som vil skiftemotor eller gjøre noe som helst med bilen.

men er vel kanskje lettere å sette inn en 528i motor? er jo samme motor men større borring?

syns 150hk blir litt lite i en så stor bil :P

der er jo ikke forskjell på karosseriet, så etter ombygging er alt jo byttet over..

Skrevet

godkjent verksted? er det verksted i norge som driver med ombygging og får dette godkjent da? har ikke noe problem med å levere bilen ifra meg og få noen til å gjøre jobben :P

Skrevet

ringer bt imorra og prater med de. skal ikke ringe Bt i mosjøen vertfall. har hørt mye rart om de kara der.

hvis de sier det skal gå så kjøper jeg en helt enkel 520ia og henter 535'n fort som Pokker :D

edit: hvor lang tid bruker en kyndig person på ombygging?

har sett på denne bilen til å hive motorn i

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17839323

Skrevet

ikke værre altså,men må elnett og hele pakka over? såfall må vel bilen nesten ribbes innvendig?

Skrevet
ringer bt imorra og prater med de. skal ikke ringe Bt i mosjøen vertfall. har hørt mye rart om de kara der.

hvis de sier det skal gå så kjøper jeg en helt enkel 520ia og henter 535'n fort som Pokker :D

edit: hvor lang tid bruker en kyndig person på ombygging?

har sett på denne bilen til å hive motorn i

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17839323

Hvis det er snakk om preface og facelift da blir det en del utfordninger når det gjelder el-nett og abs. can-bus vs obd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...