Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

eg kompis av meg fikk ikke kjøre med sin bil på gatebil-treffet med prøveskilt.

da måtte han vente til drifterene skulle utpå å leke, å kjøre med dem.. men det orket han ikke :)

Skrevet
de jalla bmw-treffene er det ikke lov til å sladde engang.. ikke prøveskilt heller, men de fleste andre treff kan du det på.

Du får kjøre med prøveskilt på BMWCCN treff, men du må søke klubben i forkant. Sladding er ikke tillatt på rudskogen (ettersom dette medfører en ganske betydelig ekstrautgift i baneleie), men på vålertreffet, så er det egne heat med "alternativt" sporvalg.

Skrevet

Les igjennom denne tråden: http://www.gatebil.no/forum/viewtopic.php?t=10856

Forstår det som at man enten må ta driftingkurs, og melde seg på som drifter (trenger jo ikke å konkurrere av den grunn) ELLER som ekstrem bil..

Grunnen til dette er iallefall ut ifra den tråden på gatebilforumet at: "Da kan jo alle med en ihjælkjørt jordebil, kjøpe prøveskilt og kjøre på banen!"

Så det beste er: meld deg på til drifting kurs, kostet ikke all verdens heller, også får du kjøre når drifterne kjører:)

SÅNN forstår jeg dette.. Har lenge lurt på det samme, kjøpt en E30 fra Sverige, og skal bygge banebil, men får jo ikke kjøre, så bygger rundt 250 - 300 hk tenker jeg og melder meg på drifting:D hoho

Skrevet

Dette er,i mine øyne tåpelig,siden bilene MÅ gjennomgå teknisk sjekk før de slipper utpå.

Og hva i alle dager er greia med metall prøveskilt,evt ei utvidet forsikring?

Hvis man stiller med vanlige skilt,så holder det jo om man har ansvars forsikring.

P bmwccn sine treff,så praktiseres vel kun dette for at folk skal fortsette å leve i trua om at e30 m3 med s14 er det grommeste som finnes,og at selv ikke turbobiler klarer å kjøre fra disse(for turbobilene slipper jo ikke utpå).

Skrevet
Dette er,i mine øyne tåpelig,siden bilene MÅ gjennomgå teknisk sjekk før de slipper utpå.

Og hva i alle dager er greia med metall prøveskilt,evt ei utvidet forsikring?

Hvis man stiller med vanlige skilt,så holder det jo om man har ansvars forsikring.

P bmwccn sine treff,så praktiseres vel kun dette for at folk skal fortsette å leve i trua om at e30 m3 med s14 er det grommeste som finnes,og at selv ikke turbobiler klarer å kjøre fra disse(for turbobilene slipper jo ikke utpå).

word! :lol: men syns fortsatt det er idiotisk at det ikke er lov med prøveskilt, er det alvorlige feil så bør jo dette komme frem under den tekniske kontrollen. Jeg har planer om å hente inn en volvo turbo med litt pulver fra Sverige for å bruke på bane, men det ser jo ikke akkurat lyst ut for det.. :roll:

Skrevet

Forstår godt at det er forbudt med klistreprøveskilt. Det er jo kjøretrening for gatebiler ikke testkjøring for hjemmesnekkra effektmonster som ikke er godkjennt for vei. Bmwccn treff er ikke ment som noe annet enn kjøretrening for gatebiler av merke bmw, man går heller ikke i operaen for å høre heavy metall!

Gatebil tar seg av drifting verstingene. Og har du bygget deg en værstingbil uten skilt og ikke tør å kjøre der har du bomma på bilvalget.

"Dette er generellt, sikter ikke til noen spesiellt"

Skrevet
Kan vel også diskuteres hvilke treff som er jalla... :roll:

Tommy; skal den gule kjøre rundt på Våler om noen uker?

Planen er at den skal tilbringe lørdag den 27/06 på vålerbanen ja :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...