drunken' Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Har fått på hartge replica på min E36 coupè med 225 foran og 245 bak, og det subber bak når det sitter på en eller flere. Er kun når man kjører på en hump, eller får en hump i en sving. Kan man bli kvitt subbing ved å senke bilen? Er jo ganske slitent m-tech understell på den nå, så den blir vel nesten høyere og stivere hvis man senker 60/40 med bilstein B10? Er teorien min helt på jordet?
matss Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 du kan vel alltids kjøpe deg justerbart senkesett? så er det bare å prøve seg frem
drunken' Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 Kan jo forsåvidt det, men koster litt mer.. og ekke ute etter såå stiv bil, vil ha igjen komforten!
morteym Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Hvis du skal senke den for å unngå subbing så må det nesten være stivere enn orginalt. Hvis bilen din jynger pga slitne dempere så kan de kanskje byttes?
Superbeetle Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 hehe....om du vil ha komfort og hindre subbing så kjøper du iallefall ikke B10.. Det er ganske så stivt, og ganske sikkert stivere enn de fleste coilovere til samme pris(+\-) Tror nok det beste er å valse eller ha smalere dekk. Å heve bilen ser bare dumt ut iallefall...
drunken' Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 Vil du ikke annbefale B10? Trodde det var ett sett som var både komfortabelt og sportslig jeg.. Må nok valse bittelitt uansett.. Problemet er at ingen i nærheten valser!
Superbeetle Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 jo, jeg er utrolig fornøyd med mitt sett:) er veldig stivt el sportslig som du sier..men komfortabelt er det ikke! Dvs jeg liker det slik, men du føler hvert kummelokk og ujevnhet i veien..
hagenisse Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 jo, jeg er utrolig fornøyd med mitt sett:) er veldig stivt el sportslig som du sier..men komfortabelt er det ikke! Dvs jeg liker det slik, men du føler hvert kummelokk og ujevnhet i veien.. Jaha? Sammenlignet med en Citroen DS da eller? Nå har jeg ikke prøvd B10, men verken B12, PSS9 eller H&R sine coilovere er "veldig stive". De er jo klart stivere enn hva normale gatebiler er, men fortsatt relativt komfortable.
morteym Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Folk har ulike preferanser. Selv trives jeg med en bil som er litt stiv og kontant fremfor å bli bli slengt alle veier i en gyngehuske som ikke gir tilbakemeldinger fra veien. Det er forskjell på at ujevnhetene føles som en konsekvens av at bilen gir direkte tilbakemeldinger, og det at understellet ikke takler takler ujevnheter uten å smelle og riste istykker bilen.
MonsterE46 Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 valsing av hjulbuer da? eg har laget en tråd om det.. men har enda ikke funnet noe som driver med slikt arbeid. har funnet firma som kan låne meg valse utstyr for 150kr døgnet. og snakket med en kar som kunne valse men han har ikke tid å komme til bergen nå da..men subber jeg også. tenkte på bumpstop og valsing.
sladjan Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Jeg har samme oppsett og det subber null uten at jeg har valset noe. 245/35 dekk på 9.5x18" felg impress er enten Et43 eller Et46. husker ikke helt. Syns min e så senka bak at det er mer enn nokk. Du kan se i tråden min på side 6eller7, har du for lav impress kansje?
MGR Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Jeg har samme oppsett og det subber null uten at jeg har valset noe.245/35 dekk på 9.5x18" felg impress er enten Et43 eller Et46. husker ikke helt. Syns min e så senka bak at det er mer enn nokk. Du kan se i tråden min på side 6eller7, har du for lav impress kansje? vil tippe du har dekk med smalere skulder enn trådstarter. jeg har samme probleme på samme felger. men jeg kjører med 235/40 dekk, skal bytte til 235/35 senere i sommer.
Superbeetle Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 jo, jeg er utrolig fornøyd med mitt sett:) er veldig stivt el sportslig som du sier..men komfortabelt er det ikke! Dvs jeg liker det slik, men du føler hvert kummelokk og ujevnhet i veien.. Jaha? Sammenlignet med en Citroen DS da eller? Nå har jeg ikke prøvd B10, men verken B12, PSS9 eller H&R sine coilovere er "veldig stive". De er jo klart stivere enn hva normale gatebiler er, men fortsatt relativt komfortable. hm..man har jo selvsagt sine egne preferanser, men det er iallefall blant de stiveste og beste understellene jeg har prøvd. Men så har jeg aldri kjørt på en bane heller.. Syntes forøvrig at B10 fungerer bedre i E36 med 4'er enn i biler med 6'er..
Bmw_325i_ Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 valsing er en fin ting jeg kjører 10x17 med 235/40-17 et20 bak med 60/60 senk på e30 touringen min. fikk hverken kjørt fram eller tilbake før valsing. nå subber det ingen ting absolutt å anbefale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå