Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Registrerte en veeeldig lav ny(ere) X5 utenfor BMW her om dagen. Er det slik at disse kan heises opp og ned nærmest med et tastetrykk, slik som f.eks. Land Rover Discovery? Gjelder dette i så fall også E61?

Vet dette gjøres på E39 med nivåregulering via koding, men da er det kun bak.

Skrevet

Det går desverre ikke an å justere nivåreguleringen på E61 (og andre med nivåreg.) med en knapp i bilen. Jeg har sett en del demobiler hos blandt annet stenshagen som har bakhjulene godt opp i hjulhuset, men da har luften på en eller annen måte tappet seg ut. Da er det visstnok en feil med nivåreguleringen.

Skrevet

Ja, det er mulig. Alternativet er å bytte ut staget fra nivåreguleringa til bærebroa til et mindre et (slik jeg har gjort med Hartge). Da senkes bilen automatisk til en gitt høyde.

Skrevet

Gjelder det både foran og bak? Og gjelder det alle E61, eller kom de uten nivåreg også?

Grunnen til at jeg spør er at det hadde vært kjekt å bare kunne gjøre en liten mod før vinteren for å ha litt mer (f.eks. original) bakkeklaring enn hva som er pent på sommeren. Det kan være litt trøblete med biler som ikke driver på alle fire her vi bor, og om den må dytte et tonn snø foran seg i tillegg, så blir det helt håpløst.

Skrevet

Nei, desverre kun bak. Alle E61 er levert med nivåregulering. Hvertfall de som ble levert nye i Norge, men jeg mener bestemt at det også ble levert det som standard for de andre landene også. Dersom du vil justere opp og ned på vinteren så blir jo alternative å kjøpe høydejust. dempere foran og bytte om stagene hver gang du skifter til vinterdekk. Stagene sitter med to enkle 12mm bolter om jeg ikke husker helt feil.. :)

..du kan forøvrig få kjøpe min.. *hint* *hint* :wink:

Pris blir vi enige om!

Skrevet

Ok. Takker for svar.

Tror ikke vi blir enige om pris. ;) Jeg sier ikke det er noe feil med prisen på din, men jeg vil ikke betale en halv million for en bil så godt som uten garanti. Syns det er tragisk at BMW Norge ikke tilbyr noe bedre enn det de gjør. Ser egentlig ikke gevinst i å kjøpe ny eller 1-2 år gammel BMW med de ordningene som er nå - i avgiftslandet Norge.

• 1 month later...
Skrevet

En kollega kjøpte en 2003 MB E-klasse her om dagen. Et tastetrykk og den heiser seg 60 millimeter... hvorfor har ikke BMW dette?

Skrevet
En kollega kjøpte en 2003 MB E-klasse her om dagen. Et tastetrykk og den heiser seg 60 millimeter... hvorfor har ikke BMW dette?

Løfter den seg 60 fra "ride-height" eller er det slik at den kan justeres for eksempel +/- 30 hver vei (løftes 30 og senkes 30)?

Vet du om det er sportsunderstellet til MB med styringen ved girstangen han har eller om han har fått noe helt spesielt?

Skrevet

Husker ikke helt om det var flere nivåer på knappen (lurer på om det var 4-5 grønne streker på den), men vi kjørte ihvertfall med synsmessig pen høyde (toppen av dekkene "touchet" hjulbuen), og etter et tastetrykk var det knyttneveplass mellom skjermene, og fikk litt Audi Allroad-look. Det gjør en BETYDELIG forskjell på fremkommeligheten.

Det er en helt ordinær original MB-knapp bak girspaken, så jeg tror ikke det var noe spesialgreier. Det er en meget velutstyrt 270CDI, men den er jo 6 år gammel. BMW burde også klare dette, enn så lenge høyden kan justeres elektronisk allerede. Mener LR Discovery 3 har samme løsning.

Skrevet

slik har min far på sin mercedes cls.. ser meget lav ut i nederste stilling men på dårlige veier så heiser han den så høy at det ser helt groteskt ut.. er ganske mye bedre fremkommelighet i den enn i min e39 som er lav bestandig :wink:

Skrevet

ja det sier jeg også, bmw skulle også hatt dette, ihvertfall på 7 serie og x5/x6

Skrevet

Far har det også på sin MB CLS - og jeg hadde det på både min Land Rover Freelander og 98`mod Range Rover. Burde ikke være så vanskelig å få til? Shitroeng har hatt det på sine biler i alle år?

Skrevet

Det er sikkert noen som tilslutt finner ut hvordan hvordan man kan gjøre det med programmer ala carsoft. Hadde jo vært utrolig greit å kunne gjøre dette selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...