Gå til innhold

breiere dekk bak enn foran. . .

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ble stoppet i teknisk på vei til gatebil og der fikk jeg annmerkning på at jeg har 225 40 18 foran og 255 35 18 bak rulle diameter er innenfor 5 % av det som er orginalt og jeg har tuv papirer på felgene men biltilsynet mener at jeg ikke har lov til å ha forskjellig bredde på dekk foran og bak, trodde det som gjalt var likt på lik aksel. . . men tydelig vis ikke pga. i vognkortet står det 195 65 15 på begge aksler, men er det noen som vet hvordan jeg kan få dette godkjent ? skriv fra bmw eller lignende ? vet bmw ikke leverer ut slike skriv lengre.

Skrevet

I utstyrslista på min e34 står det faktisk at eg kan ha forskjellig bredde på dekka om eg ikkje husker feil... Det ligger en eller annen plass i tråden om bilen min...

Skrevet
jeg ble stoppet i teknisk på vei til gatebil og der fikk jeg annmerkning på at jeg har 225 40 18 foran og 255 35 18 bak rulle diameter er innenfor 5 % av det som er orginalt og jeg har tuv papirer på felgene men biltilsynet mener at jeg ikke har lov til å ha forskjellig bredde på dekk foran og bak, trodde det som gjalt var likt på lik aksel. . . men tydelig vis ikke pga. i vognkortet står det 195 65 15 på begge aksler, men er det noen som vet hvordan jeg kan få dette godkjent ? skriv fra bmw eller lignende ? vet bmw ikke leverer ut slike skriv lengre.

Er lov å få ha forskjellig foran å bak uansett, har vært på kontroll med min jeg å, (Senkesett) å da så dem på felga, målte inpress å greier.. Å jeg har 265/40-18bak 235/40-18front... Ikke noe papirer på dem. Å dem var lovlig

Skrevet

er lov viss man har papirer på det. at dekkan er godkjent med forskjellig bredde framme og bak, og hvilke dekk de er godkjent med.

Skrevet

har papirer på felger, der står anbefalt bredde på dekk men der er ikke det samme som om det er godkjent, bilen skal være type godkjent ifølge det han jeg snakket med i dag, men er jo bare m5en som er typegodkjent med breiere dekk bak

Skrevet

Må ha det i vognkort ja, jeg skal til BT å skrive mine felger inn i morgen, de er godkjent hos BT har bare ikke fått det skrevet inn pga jeg bestillte etterkontroll og ikke full time hos BT, defor fikk de ikke tid å skrive det inn sist jeg var der.

Skrevet

Fikk beskjed av biltilsynet i drøbak at bmw er typegodkjent med bredere dekk bak, står foresten i døra på min e-36. Forann 225-45-17, Bak 245-40-17. Bestller du m-sport fra fabrikk er dette originalt. Har ikke originalt m-sport på min, men aldri hatt noe problem på eu eller bt.

Skrevet
Fikk beskjed av biltilsynet i drøbak at bmw er typegodkjent med bredere dekk bak, står foresten i døra på min e-36. Forann 225-45-17, Bak 245-40-17. Bestller du m-sport fra fabrikk er dette originalt. Har ikke originalt m-sport på min, men aldri hatt noe problem på eu eller bt.

Ikke hatt noen problem med dette jeg heller på EU, men var greitt å få det i vognkort siden jeg likevel skulle ha senkesettet i vognkortet.

Skrevet

min er oxo godkjent med bredere dim bak. sist jg var å godkjente senkesettet så tittet han i tuv papirene på senkesettet. og der sto det hvilke dim senke settet er godkjent for og det fikk jg jg skrevet inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...