Gå til innhold

M5/6 V10 Swap into E46 M3

NiklasJa
 Share

Anbefalte innlegg

Kom over denne plutselig. Ganske kult egentlig, e46 m3 med v10. Kansje litt skjev vektfordeling? Lurer på hva noe sånt koster, de v10 motoren kommer man vel ikke over hver dag.

g.power.m3.1.500.jpg

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=8843467

http://www.edmunds.com/insideline/do/News/articleId=122423

G-Power of Germany is also working on a twin-supercharger kit for BMW's 5.0-liter V10 that could make upward of 750 horsepower

Høres ut som 750 relativt driftsikre hk dette.

Håper ikke det er repost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser det ligger en V10 motor til salgs på finn nå.. 45.000 skal de ha.. så bare å kjøpe.. hehe.. hadde vært artig å handla den å putta den i en E36 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjev vektfordeling? har ikke e46 6er da? den er jo litt lenger enn v10, og utifra det jeg har hørt rundforbi, veier den ikke stort mer heller...

Veier vel noen kilo ekstra, men ikke mer enn at effekten veier opp :) Er nok ikke noe værre enn et kompressorsett til en E46 M3.

En V10 må vel være temmelig lik en 6 i lengde så vidt jeg skjønner.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal jo være en sylinder kortere ;-)

veir nok litt mer, men hørte at (er det e39 m5) motoren, veir mindre enn e36 m3 motoren...

Det ville jeg jo tro. E39 m5 maskinen er jo i alu, mens den i e36 er vel støpejern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal jo være en sylinder kortere ;-)

veir nok litt mer, men hørte at (er det e39 m5) motoren, veir mindre enn e36 m3 motoren...

Nå står vel sylindrene annenhver på veiva da, så da blir jo en v10 ca like lang som en rekke-6 en V12 bli som 7 sylindre på rekke osv :)

S62 veier ikke mindre enn S50. Selve motoren uten alt rundt skal veie 4 kg mer enn S50B32. Også er det jo litt mer utsyr som veier på en V8'r. Men så alvorlig mye ekstra vekt blir det nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...