E30Frelst Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 Utrolig dyktig var han i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 Til opplysning har bilen til KM rundt 340hk i motor, og ja den er god for mer enn han kjører den, begynner jo som sagt å bli gammel. Men han kjører godt for alderen sin! KM har lagt ned betydlige summer i den bilen, både i oppgraderinger, og gjenoppbygging. Motoren har fått smake det på både den ene og andre måten 340 sugehester i en S14?? Må være verdensrekord... Hadde ikke DTM-bilene rundt 280hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 287hk hadde han i fjor minns jeg å huske. I år kjører han jo med nybygd motor igjen. Var på besøk hos han tidligere i sommer, og da fortalte han meg at det var ca 340hk i motoren. Regner med at han ikke ljuger meg opp i trynet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 dtm hadde da 340 hk ved 10500 o/min eller no. med dagens teknologi i dataprut er vel det ikke en umulighet, men jeg har sett inn maten i en dtm motor og det er ikke dagligdags for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 Til opplysning har bilen til KM rundt 340hk i motor, og ja den er god for mer enn han kjører den, begynner jo som sagt å bli gammel. Men han kjører godt for alderen sin! KM har lagt ned betydlige summer i den bilen, både i oppgraderinger, og gjenoppbygging. Motoren har fått smake det på både den ene og andre måten 340 sugehester i en S14?? Må være verdensrekord... Hadde ikke DTM-bilene rundt 280hk? DTM-M3ene hadde ca 340-360hk mot slutten iallefall, da med 2,5L. Til sammenlikning kjørte RS 500 Cosworth med ca 550 turbo-hk, allikevel slet de med M3en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 dtm hadde da 340 hk ved 10500 o/min eller no. med dagens teknologi i dataprut er vel det ikke en umulighet, men jeg har sett inn maten i en dtm motor og det er ikke dagligdags for å si det sånn Nå er ikke motoren til KM dagligdags heller. Som sagt, motoren, ikke minst bilen er påkostet MYE penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 Vel, jeg stod å snakka me han og han SA 243 eller noe på hjula og 280 i motor. Noe mer enn det så ble det ubrukeli på gata. Var evo 3 ventiler + 0.5mm, 48mm spjeld, carbon boks, 2.3l borra og stroaket til 2.5l. DTM bilene hadde et uvisst tal på slutten. Myter sier opp mot 400hk. Da kjørte de med glide spjeld som er så godt som av og på. Og tror nok du må over 0.5mm overdim på evo 3 ventiler for å klare 340 hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 Sykt.. da kan en forstå at det går godt ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 Var det du som tok teknisk på min bil kanskje?Det gikk veldig seint med han.. Brukte liksom hele banen og lagde ingen "lommer" som man gjør når man stort sett kjører ideal sporet. Kanskje like greit jeg ikke følgte deg, hadde blitt litt mye satsing kanskje Hold på å gå rett i dekk stabelen ene gangen, men gikk fint! hehe Var jeg som tok teknisk på bilen din å nei, jeg rørte ikke lakken Trur ikke du henger med stian, da jeg sleit litt men tok en del innpå deg gatehjul.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian_B Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 Var det du som tok teknisk på min eller? Han så iaf veldig ung ut Stemmer nok det.. hehe jeg og en kammerat, 20 begge to så.... hehe Morsom helg var det hvertfall.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Var det du som tok teknisk på min bil kanskje?Det gikk veldig seint med han.. Brukte liksom hele banen og lagde ingen "lommer" som man gjør når man stort sett kjører ideal sporet. Kanskje like greit jeg ikke følgte deg, hadde blitt litt mye satsing kanskje Hold på å gå rett i dekk stabelen ene gangen, men gikk fint! hehe Var jeg som tok teknisk på bilen din å nei, jeg rørte ikke lakken Trur ikke du henger med stian, da jeg sleit litt men tok en del innpå deg gatehjul.no Jeg kjørte ikke alt jeg klarte hele tiden, litt redd for bilen når horna ikke er helt ute av panna Var ikke fornøyd med bremsene, de funka bra på Rudskogen men tror Våler krever mer bremser. Får lage til kjøling fra inntaka så kan det hende det kommer seg. Kjøre på bane med felger og dekk med så mye strekk som jeg har egner seg dårlig. Blir 16" med slicks til neste år kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian_B Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 16" med toyo er fint det bare ha de breiere enn 195 som jeg hadde... må ha bredere... funket ikke sånn kjempe bra... men bedre en gatehjul da... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Går for orginal dimensjon, 225/35-16" tror jeg det er. Husker ikke helt! Jeg hadde Proxes T1-R forran og bak nå. 215 og 245 på 8.5 og 10" felg Så tror jeg at jeg tåler mer negativ camper forran. Har kun 1.5 grad nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian_B Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 høres ikke så dumt ut det.... skal ha litt negativ camber... men t1r sitter ikke dårlig til å være gatehjul... hehe men er greit med litt gummi og ikke for lav profil... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Er ganske fornøyd med T1R dekkene. Sitter ganske bra ja! Tror det gjør seg med 16" med slicks hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå