Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann.

første inlegget på det her forumet :)

kjøper herved min første bmw og har egentlig ikke så mye kunnskap om bilen jeg skal kjøpe.

så jeg lurer på svakheter eller positive ting rundt en 2003 mod 330 diesel. har planen om å tune denne litt, men hvordan er gearkassen (manuell ) og og drivverk på denne ?

Skrevet

ang. tuning vil jeg anbefale ultimo.no, der får du masse info ang tuning av din bil. De holder til flere steder på Østlandet/Drammen. Ring Trond og hils fra Torbjørn så får du nok ordnet dette på en ordentlig måte for din bil ;-)

Skrevet

jeg anbefaler jo da hartge om du skal ha chip/flash..

eller er dette bra biler med lite feil..

Skrevet
ang. tuning vil jeg anbefale ultimo.no, der får du masse info ang tuning av din bil. De holder til flere steder på Østlandet/Drammen. Ring Trond og hils fra Torbjørn så får du nok ordnet dette på en ordentlig måte for din bil ;-)

aha, da skal jeg skjekke der. er ny på diesel trimming skjønner du ;)

skal det i bakhodet ;) takker for svar, bare håper at alt på bilen er solig nok til å tåle kreftene

Skrevet

aha, da skal jeg skjekke der. er ny på diesel trimming skjønner du ;)

skal det i bakhodet ;) takker for svar, bare håper at alt på bilen er solig nok til å tåle kreftene

De bruker de største forhandlerne av tuning i Tyskland på utvikling av programvaren, dette gir dog ikke de meste hk/nm men er ment for at motor, drivverk skal tåle påkjenningen. Og de tar vare på orginal programvare for evt. sette bilen tilbake i standard om man måtte ønske det, orginal programvare kan også sendes til deg etter tuning er gjennomført.

Skrevet

okai, men det er jo bra da, er vel et hav av tuning firmaer der ute, men er mange av de som ikke er like bra. men jeg må tilbake til de å tilbakestille programet ?

Skrevet

ja...med mindre du kjøper deg utstyr til å flashe selv..

ved mer hk/mn orientert trimming sliter clutchene litt på disse, men det er ikke noe problem om du holder deg til "stadard" oppsettene..

Skrevet
okai, men det er jo bra da, er vel et hav av tuning firmaer der ute, men er mange av de som ikke er like bra. men jeg må tilbake til de å tilbakestille programet ?

Som oftest så gjør de både omprog og tilbake- prog der bilen din måtte befinne seg, selve tilbakeprog er gjort på 15min. De tar vel betalt for denne jobben men ser ikke for meg at det koster mye over 600,- Men det kan du høre med Trond om, de har bred erfaring på dette og vil gi deg all info du måtte trenge!

Skrevet

høres ut som om det da er greit å ikke overtrimme disse bilene ... eller så kan jeg kjøpe opp ett lager med cluch'er å ha liggende ;)

da håper jeg bmw er den rette bilen for meg da. blir veø å lage et lite prosjekt, har tidligere eid to stk saaber, den jeg har nå er trimmet til 300 hk, så jeg er vandt med litt trøkk :) men ser for meg at en diesel purke på 250 hk går ganske likt

Skrevet

250 hk i 330en flytter bra på seg ja!!

får 300 og,men da må du gjøre litt mer en chip, bla krafitgere clutch.. ved 300hk vil du ha ca 750Nm (!!)

Skrevet

Tror dere er i overkant optimistiske her! 750nm er igrunn ganske urealtisk i denne sammenhengen.

2003mod har bare 184hk orginalt, og denne vil med chiptrimming gi 230 iflg ESS. lavere hos endel andre leverandører.

Den senere utgaven med 204hk gir 250hk ved chiptrimming. Skal man ha mer en de oppgitte tallene må det mer til en bare omprogrammering.

Skrevet

overkant optimistiske?

jeg trodde 03 modellen hadde 204 hk motoren? sjekka med mobile.de ser der at det er begge deler i 03.

og hva er det jeg sier? jo at mer enn 250 må man gjøre mer. man kan nok fint få mer enn 250 bare med programmering, men da vil det røyke ganske fælt..

Skrevet

edit: så nå du mente at 750nm ikke går? jeg snakker ikke om programmering, som jeg tydelig har sagt.. men dyse/pumpe/turbo/kjøler jobb så har man det ja..

nå skal ikke jeg banne på at man greier akkurat 750, men jeg vet at 700nm går, da dette er blitt gjort, @304hk.. dette var uten noen piggyback systemer.. forøvrig drar man også ut 900nm av 535d, som også er en 3liter..

edit2: hvis du vil ha box, noe jeg normalt ikke anbefaler, kan jeg allikevel anbefale dette: http://www.tuningbox.com/ANG/marka.php

har prøvd en 330cd med dette og manuell gir, funka meeeget bra.. kjøreglede ble omdefinert rett og slett (og jeg kjører ganske mye gromt).. ingen feil i feilminne, bilen funka plettfritt..

noe av det som gjør disse boksene bra er at de ikke bare går på pumpe, men også turbo..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...