Gå til innhold

Stabstag foran E39 mye arbeid?

Haug530D
 Share

Anbefalte innlegg

I TIS'en står det at motoren må "henges opp" og motorfestene må løsnes. Deretter må du løsne traversen...

Kan hende det går ann å få det til uten så mye mas, men har ingen egen erfaring med den oprasjonen så der kan jeg ikke uttale meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor henges opp i framre øye, plastdeksler i bakkant av traversen fjærnes, motorfester fra undersiden skrues vekk, så er det bare å ta vekk de 6 skruene som holder traversen og bytte stabstag. Var vel gjerne 1 skrue i forbindelse med varmeskjoldet som var festet ved ene festet til bunnplata som også måtte vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor henges opp i framre øye, plastdeksler i bakkant av traversen fjærnes, motorfester fra undersiden skrues vekk, så er det bare å ta vekk de 6 skruene som holder traversen og bytte stabstag. Var vel gjerne 1 skrue i forbindelse med varmeskjoldet som var festet ved ene festet til bunnplata som også måtte vekk.

Såpass ja, klarer meg vel med en svingkran som tar ca 200kg vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 years later...
On 26.9.2017 at 19.00, LK skrev:

Fant du ut noe mer her? 

Skaffet meg et M5 stag jeg gjerne ville satt på bilen,men fant ikke noen enkel måte å få byttet.....

Nei, jeg byttet aldri, men du må nok løfte opp motoren, eller avlaste den på en eller annen måte mens du tar ned traversen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...