Haug530D Skrevet Juni 22, 2009 Share Skrevet Juni 22, 2009 Er det mye arbeid å bytte stabstaget foran på E39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2009 Er det ingen som har gjort dette? grunnen til at jeg spør er at stabstaget ligger over tverrbjelken eller hva det heter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Juni 22, 2009 Share Skrevet Juni 22, 2009 I TIS'en står det at motoren må "henges opp" og motorfestene må løsnes. Deretter må du løsne traversen... Kan hende det går ann å få det til uten så mye mas, men har ingen egen erfaring med den oprasjonen så der kan jeg ikke uttale meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pallen Skrevet Juni 22, 2009 Share Skrevet Juni 22, 2009 Motor henges opp i framre øye, plastdeksler i bakkant av traversen fjærnes, motorfester fra undersiden skrues vekk, så er det bare å ta vekk de 6 skruene som holder traversen og bytte stabstag. Var vel gjerne 1 skrue i forbindelse med varmeskjoldet som var festet ved ene festet til bunnplata som også måtte vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2009 Motor henges opp i framre øye, plastdeksler i bakkant av traversen fjærnes, motorfester fra undersiden skrues vekk, så er det bare å ta vekk de 6 skruene som holder traversen og bytte stabstag. Var vel gjerne 1 skrue i forbindelse med varmeskjoldet som var festet ved ene festet til bunnplata som også måtte vekk. Såpass ja, klarer meg vel med en svingkran som tar ca 200kg vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2009 Hmm, ifølge Bavauto så trodde de det kanskje skulle gå uten å løfte motor men de hadde bare skiftet på V8'ere og der måtte man løfte motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet September 26, 2017 Share Skrevet September 26, 2017 Fant du ut noe mer her? Skaffet meg et M5 stag jeg gjerne ville satt på bilen,men fant ikke noen enkel måte å få byttet..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet September 28, 2017 Forfatter Share Skrevet September 28, 2017 On 26.9.2017 at 19.00, LK skrev: Fant du ut noe mer her? Skaffet meg et M5 stag jeg gjerne ville satt på bilen,men fant ikke noen enkel måte å få byttet..... Nei, jeg byttet aldri, men du må nok løfte opp motoren, eller avlaste den på en eller annen måte mens du tar ned traversen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet September 29, 2017 Share Skrevet September 29, 2017 Det jeg gjorde var å løsne boltene på traversen, støttet opp med garasjejekk, og til sist tok jeg ut boltene i bakkant så jeg fikk ut stabstaget. Veldig enkelt. Øyvind.J reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet September 30, 2017 Share Skrevet September 30, 2017 Ok,takk for svar. Byttet bare foringner denne gangen,får ta hele staget neste gang jeg skal holde på under.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå