Gå til innhold

Hva synes du?  

156 stemmer

1. 1. Hva synes du?

• Ja takk!
      94
    • Nei takk!
      63

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det er en "look" som får bilen til å se kunstig rusten uten; Sannsynligvis har det sitt opphav i Rat Rod-kulturen, uten at det verken gjør det bedre eller verre for min del.

Rat Roder ble til fordi motor og kjøring ble satt høyere enn hvordan bilen så ut. (Noe som ikke kan sies om euro rat looken) Dvs. bilens visuelle tilstand forfalt og den ble slik den ble. Det er vel en sammenheng med tid?

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Rat Roder ble til fordi motor og kjøring ble satt høyere enn hvordan bilen så ut. (Noe som ikke kan sies om euro rat looken) Dvs. bilens visuelle tilstand forfalt og den ble slik den ble.

NÅ er vel ikke dette "rat rod" i tradisjonell forstand, selv om den kanskje har sitt opphav i det. Her er det nemlig snakk om at aktivt går inn for å få bilen til å se slik ut. Altså setter man utseendet over hvilken funksjon det måtte ha.

Det er vel en sammenheng med tid?

Ingen biler blir slik som det naturlig. Ei heller er det lagt stor vekt på å få det til å virke naturlig; Målet har vært rust, ikke patina.

Skrevet

Rat Roder ble til fordi motor og kjøring ble satt høyere enn hvordan bilen så ut. (Noe som ikke kan sies om euro rat looken) Dvs. bilens visuelle tilstand forfalt og den ble slik den ble.

NÅ er vel ikke dette "rat rod" i tradisjonell forstand' date=' selv om den kanskje har sitt opphav i det. Her er det nemlig snakk om at aktivt går inn for å få bilen til å se slik ut. Altså setter man utseendet over hvilken funksjon det måtte ha. [/quote']

Ja, det er greit nok.

Det er vel en sammenheng med tid?

Ingen biler blir slik som det naturlig. Ei heller er det lagt stor vekt på å få det til å virke naturlig; Målet har vært rust, ikke patina.

Ta denne Bobla. Ser veldig ut som om den nettopp ble funnet på en låve.

Rat-Rust_Style_09.jpg

og disse bilene ble funnet på en låve. Her har ikke annet en tiden fått jobbe, noe som er naturlig. Likhet?

barnfind2.jpg

Jeg mener, looken må ha kommet av noe som kom naturlig. Metall ruster og ting blir slitene med tiden. Det disse folka har gjort med bilene sine er og fremeheve mye av det.

Skrevet

Boblen er da også i en helt annen stil enn de fleste andre bilene som er vist her i tråden. De andre er for biler hva Lolo Ferrari er for kvinner: Selv om de alle har valgt å fremheve noe som er å finne naturlig, verken ser eller er det naturlig ut - den delen forsvant når de fremhevet det.

Skrevet
Boblen er da også i en helt annen stil enn de fleste andre bilene som er vist her i tråden. De andre er for biler hva Lolo Ferrari er for kvinner: Selv om de alle har valgt å fremheve noe er å finne naturlig, verken ser eller er det naturlig ut - den delen forsvant når de fremhevet det.

Greit, ser den! :lol:

Men noen liker det også... :wink:

• 2 weeks later...
Skrevet

Vet ikke hva som er mest harry jeg, å prøve å lage noe relativt spesielt og oppsiktsvekkende, eller å gå amok i stylingkataloger, ettermontere xenonlys i hue og ræva, svære kromfelger og alt som hører til?

Skrevet
Vet ikke hva som er mest harry jeg, å prøve å lage noe relativt spesielt og oppsiktsvekkende, eller å gå amok i stylingkataloger, ettermontere xenonlys i hue og ræva, svære kromfelger og alt som hører til?

veldig enig med deg. Får høre til alle tider jeg må kjøpe xenon,,led bak,,angel,,men når jeg ser meg rundt så har jo alle det nå,,hva er så spessielt da liksom. man har noe alle andre har,,vil jeg det da?? nope,,jeg vil ha noe alle mener jeg ikke bør ha,,for det er,,ikke inn..helt greit det,,men da har jeg noeingen andre har då da..eneste jeg vil ha er monster stereo, lyd er utrolig viktig,,og ikke minst, farge på bilen, jeg skal lakke min, og jeg vet enda ikke hvordan jeg vil ha lakken,,men den skal bli noe alle ser. lakker sjøl.

Skrevet

veldig enig med deg. Får høre til alle tider jeg må kjøpe xenon,,led bak,,angel,,men når jeg ser meg rundt så har jo alle det nå,,hva er så spessielt da liksom. man har noe alle andre har,,vil jeg det da?? nope,,jeg vil ha noe alle mener jeg ikke bør ha,,for det er,,ikke inn..helt greit det,,men da har jeg noeingen andre har då da..eneste jeg vil ha er monster stereo, lyd er utrolig viktig,,og ikke minst, farge på bilen, jeg skal lakke min, og jeg vet enda ikke hvordan jeg vil ha lakken,,men den skal bli noe alle ser. lakker sjøl.

Jøss... 16 komma´er i en og samme setning er ikke så ofte man ser... :lol:

No offense... og ellers støtter jeg din holdning. Det er ikke kult å ha noe som alle andre har... utfordringen er imidlertid å spotte når alle andre har det (hva det måtte være). Det kommer ofte reaksjoner på moter og akkurat nå er det en reaksjon på store felger... og det måtte jo komme når "alle" har 19" felger... :wink:

Skrevet
eller å gå amok i stylingkataloger, ettermontere xenonlys i hue og ræva, svære kromfelger og alt som hører til?

Det blir jo like spesielt og oppsiktsvekkende det og ...

:?

Skrevet

Det er like harry det også...

Men selv om det er spesielt og oppsiktsvekkende betyr det ikke nødvendigvis at det er fint..

Eksempel på det

izgr3htr85ccd9aj5mnv.jpg

men er jo flere gjenomførte bygg her da, så skal jo ha cred for det da :D og folk har jo heldigvis forskjellig smak....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...