Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg fikk nettopp dom på 11 måneder uten lappen og det stod at jeg måtte ta full førerprøve på ny! Betyr det oppkjøring og teoretisk prøve, eller betyr det ALT med kurs/kjøretimer/glattkjøring og absolutt alt isammen. Har hatt lappen i over 5.år så er ikke i noe prøvetid.

Skrevet

Når jeg mistet lappen i prøvetiden, så måtte jeg kjøre opp igjen og ta teorieksamen på nytt..

Men dette er da seks år siden i år..

Skrevet
Jeg fikk nettopp dom på 11 måneder uten lappen og det stod at jeg måtte ta full førerprøve på ny! Betyr det oppkjøring og teoretisk prøve, eller betyr det ALT med kurs/kjøretimer/glattkjøring og absolutt alt isammen. Har hatt lappen i over 5.år så er ikke i noe prøvetid.

Full førerprøve vil si teoriprøve og oppkjøring.

Skrevet

Full førerprøve vil si teoriprøve og oppkjøring.

TAKK OG PRIS for det :D Helt sikker på dette da?

Hadde sett føre meg og måtte ta hele skitten på ny for det var det advokaten min sa, men han var jo ikke helt stødig heller da..

Skrevet

for det var det advokaten min sa

Tror jeg hadde vurdert å bytte advokat 8)

Hehe :) Jeg vet iallefall til neste gang at jeg ikke skal ta imot den advokaten jeg blir tildelt av politiet, for det var jo en som ikke var vandt til å ta straffesaker jeg fikk! (fant jeg jo ut av i ettertid :? )

Skrevet
I hoved sak så må du ta begge deler på nytt. uansett om terori prøven er gyldeig så å så lenge. Er det som er regelen, noen her inne som har hatt ganske så flaks å sluppet unna teorien. men er sånn.

Men er du ferdig med prøvetiden å mister lappen under 6 mnd så kan du bare reise å hente den igjen når det er gått tiden. sånn er reglene.

LEV MED DET..

Er jurist å driver med trafikk forelegg daglig:)

Okei ;) Jurist og driver med trafikk forelegg daglig, da er det vell slik som du sier ;) Men i morra har det gått 2 uker siden jeg mistet den.

Hvor lenge må jeg vente på å få dommen?

Skrevet

Når det er gått 3 uker kan man hente lappen og "låne" den til saken din blir tatt opp og du får en dom.

Men om dette gjelder når du samtykker til beslagleggelsen vet jeg ikke.

jeg samtykket ikke og fikk lappen igjen etter 3 uker og deretter et brev om at jeg slapp å miste den. (sansynligvis fordi de ikke hadde ressurser til å ta opp saken)

Skrevet

Når du samtykker gjelder sperretiden fra den dagen du ble stoppet. Du kan da ikke "låne" med deg/få igjen lappen etter 3 uker.

Hvis du IKKE samtykker har politiet 3 uker på seg til å få sendt saken din til en dommer. Blir ikke dette gjort innen den tiden kan du hente lappen.

Sperretiden gjelder da fra saken er klar og IKKE fra da du ble stoppet.

Skrevet

Okei, jeg samtykket siden han regnet med jeg ville få 3 mnd, og gadd ikke ta den sjangsen på å ikke samtykke å få lappen igjen. Jeg hadde sannsynligvis ikke fått den tilbake, og da hadde jeg jo 3 uker ekstra noe som nesten er 1/3 del av straffa, så tok ikke den sjangsen

Men jeg har som sagt samtykket, når kan jeg da regne med å få noe dom ?

Skrevet

Ok, da får jeg bare vente ;) Men hadde vært greit å vite, så jeg kunne ordne med oppkjøring og teori litt i forveien. For må vell vente med det til jeg har fått dommen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...