Gå til innhold

Noen andre som har erfaring med rust på E90?

BlueM
 Share

Anbefalte innlegg

Vår... Uhmm... Kanskje "kjære" E90 (2007 modell) har blitt angrepet av det stygge rustdyret. Spesielt på de mattsorte feltene ved B-stolpen, men lakken har også flekker over store deler av bilen. Nå kommer jeg nok til å kjøre både forhandler og BMW Norge på dette, men av nysgjerrighet så lurer jeg på om det er noen andre på forumet som har hatt tilsvarende erfaringer, og hva resultatet ble.

Alle tilbakemeldinger mottas med takk.

Og på forhånd takk - så jeg slipper å svare med "takk" på hvert eneste innlegg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dørene mot B-stolpene er det helt klart rust. Lakken kan nok som du sier være asfaltstøv eller annet rusk. Skal sette den til skikkelig rens, så får vi se på den saken. Hva som skjer med dørene kommer an på BMW Norge. De regnet med at jeg skulle få svar i løpet av neste uke. Om de ikke gjør noe med saken, så er det fare for at jeg kommer til å bli litt ilter.

Synes at en bil som kom på veiene i februar 2007 - har blitt pent behandlet, stått i garasje osv osv osv bør greie seg "litt" lenger enn 2 1/2 år. Men det er kanskje bare jeg som stiller høye krav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mattsorte feltene mellom dørene er aluminium (iallefall er de det på E46) og de er derfor trolig korridert... ikke rustangrepet. Disse platene korriderer friskt på E46, men er heldigvis både billige og enkle å skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, håper inderlig du har rett. Mulig jeg husker feil, men jeg mener nå å ha sett noe orangefarge der... Men fortell gjerne om hvordan disse er å bytte på E46, så kan jeg håpe at det er like greit på E90. :) Vil jo gjerne holde bilen pen og hel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...