Gå til innhold

Hvordan koble opp kondensator?


Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oi, okei, ser at det var lite gjennomtenkt av meg =P

Men skjønner fortsatt ikke helt greia jeg, på min så er det liksom bare to muttere på toppen av en skrue, skal jeg bruke kabelsko da? og to ledninger på hver pol?

Trodde dette skulle kobles mellom forsterker og element jeg =p DOH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egenti skal du ikke ta minus videre forsterker da. skal rett til jord begge to egentli, men har ingenting å si :P
Hvor skal forsterkeren få minus fra da, med mindre du har to sett med strømkabler?

Stemmer faktisk det. Helst så skal konensatoren gå til minus på batteriet, og forsterkeren til minus i karroseriet... husker at jeg ble fortalt det på bug boys i fredrikstad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, jasså... Man pleier jo bare å ha + og - fra batteri inn på forsterker, og egen kabel til jord fra punktet som heter GND på forsterker. Slik har jeg gjort det i de 2 bilene jeg har hatt anlegg, og det har funka greit...

Hvorfor skal plutselig ikke det holde når man har kondensator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å drive i pirke eller lage missforståelser, men jeg har ikke koblet noe på minus på batteriet i mitt stereoanlegg.

+ henter jeg fra batteriet(mellom her og forsterker trodde jeg man skulle koble kondensator)

- setter jeg i jordingspunkt på bilen(tror dette er rett i karroseriet, mulig dette er koblet mot minus på batteriet, har egentlig ikke peiling)

dette er korrekt måte å gjøre det på så vidt jeg vet.

måten jeg har koblet dette er hvertfall sånn jeg har lest i andre større internasjonale forum at andre har koblet sitt anlegg så jeg tenkte det funka i Norge også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...