Gå til innhold

Wazu's 93 318is coupe *Skifter toppakning! 09.01.2012*

Wazu
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk en liten pakke fra gs i dag. alltid gøy :P.

pyky7tyfpyl6l7bzazst.jpg

Innholdet: toppdekselpakninger, temperaturføler, bensinslanger, vakumslange, sikringsbokslokk, oljepåfyllingslokk, innsugspakning og bensinrele. Manglet og et par ting som blir ettersendt.

sec0a9d07kxijez78gd6.jpg

Gamle til venstre (///M, som jeg ikke likte så godt), og nye til høyre:

pkwbslopyuhi5gihdt5v.jpg

Gamle lokket hadde knekt begge hakene i bakkant. Greit med nytt, så det blir skikkelig tett oppi der:

teaj6tk69qwbbetddf87.jpg

Ny slange montert. Den gamle var helt myk, som gele når den var varm. Hele slangen var også begynnt å morkne og gå i oppløsning innvending:

5wdaisxsxsnofrtykh2x.jpg

csjpi8sko89h8h8bgzu6.jpg

k0360opq8rzejtrnk9j5.jpg

Var også oppe å biltema i går for å kjøpe nullstillingsverktøy, som jeg hadde håpet fungerte til airbagen, som det stod på pakken. Men det var visst kun til nyere BMW'er med OBDII. Jaja, så har jeg et litt mer fancy verktøy til nullstilling av serviceintervallene enn ledningen jeg har brukt før :wink:

vchtrrpo9pwl2cl5ltrw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nytt klistremerke på engelsk ja, greit nok jeg hadde tysk i 5 år på skolen, men er ikke helt stødig i det, hvertfall ikke mange av de tekniske begrepene :D.

Ble en liten bestilling hos gs i dag.

Viskersett E-36

Oljefilter M40/42/43 -09/95 (Alu. hus) org N

Tunap Innvendig motorrens

Armlen skinn (0203 SCHWARZ) org N

Armlen E-36 sedan/coupe/touring(Monterings sett Uten pute) (SCHWARZ) org N

Skal som sagt på en to ukers bilferie nedover i europa/Nürburgring, så kan være greit å ha armlene på turen. Tenker jeg skal se få bestillt et alcantara-trekk til det som matcher gir/brekkmansjettene jeg monterte her i vinter. Kommer også til å bytte diverse filtre, oljer og alt mulig annet dilldall som er greit å ha på stell før jeg legger ut på langtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde nok skulle fått tak i noe billig nedover der, men orker ikke stresse med å drive å finne et sted som selger det, demonere det gamle, sette inn det nye og evt andre ting. Ferie skal være ferie, vil helst ha alt klart til jeg reiser. Men skal ikke se bortifra at jeg ser etter noen andre deler der nede, hvis jeg tilfeldigvis snubler over et huggeri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har jeg bestillt enda en pakke fra GS. Siden jeg skal på lang bilferie i sommer har jeg jo en god "unnskyldning" til å kjøpe diverse saker :D. Men billig blir det ikke. Det jeg venter på nå (i tilegg til armlenet, som ikke har blitt sendt enda. arg), er M-tech girkule i skinn med lys, og GS Performance justerbar shortshift :twisted:. I tilegg har jeg også bestillt custom alcantara trekk til armlenet, fra de samme jeg kjøpte gir/brekkmansjettene hos. Så det blir bra :P. Får håpe jeg får mesteparten denne kommende uken.

I går tok jeg også å klistret på nye engelske klistremerket på lokket til sikringsboksen. Greit å skjønne litt mer av hva som står der om noe skulle ryke.

2pvhsg9ctuklu3nx02za.jpg

Etter jeg hadde gjort det ble det en liten kjøretur, som tilfeldigvis endte opp på en grei location til å ta litt bilder. Flaks jeg hadde med meg go-kameraet da. fikk tatt et par bilder, ble noen bra synest jeg. Har prøvd meg på litt redigering. Har ikke så mye skills i det enda, men jeg synest resultatet ble ganske brukbart. Bare synd jeg ikke har vasket bilen i det siste, kunne blitt enda bedre bilder da. Hadde heller ikke med meg stativ, så det var litt kjipt. Anyway, bilder:

wu98yyfa65k7yhro09vj.jpg

qhf3pprm85thoahg003b.jpg

tb0kygqxgn9imn52hobe.jpg

xx02fq0ewko4e7tnw8jk.jpg

Ble spesielt fornøyd med det siste der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, kjekt å høre ros. Begynner å få på plass mange av de tingene jeg har hatt lyst på. Men vil vel alltids være noe annet jeg bare "må" ha eller er nødt til å gjøre. Sånn er det vel med alt her i livet antar jeg.

Er sykt pen bilen din også Halvor, Husker jeg leste gjennom hele tråden din før jeg kjøpte denne bilen og bare tenkte "wow, hadde vært rått om min neste bil hadde vært så fet". Så den har absolutt vært en liten inspirasjon for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk. Var jo veldig giret på M-tech før, men merker at jeg i det siste har lagt det litt fra meg. Men får se hva som skjer videre. Men det står nok ikke øverst på liten min lengre.

Ellers fikk jeg en fin liten pakke fra Gs i dag: GS Performance justerbar shortshift, Mtech girkule i skinn med lys, ledningsnett til den og ny plastforing til girkulen. Så da blir det å plukke utav den gamle, ikke justerbare shortshiften (noen som vil ha? :P), og inn med den nye så fort som mulig.

b3qabheesjep78eqsd1j.jpg

Justerbar høyde og slaglengde. Nice!

bkmpys3rld643o2rcuc7.jpg

Lys og skinn. Mmmm..

x9ar28ngrigqatcj1xpt.jpg

tv4jk2wm8ni5gf29s357.jpg

Svingte også oppom gs forlenden og kjøpte med meg litt ny olje, blir skiftet snart.

g7hhk1liztzxclyxg5aa.jpg

Så nå er det ut i bilen og se hva jeg får til med ledningsnettet til girkulen, shortshiften må dessverre vente til jeg får bilen på bukk, forhåpentligvis i morgen. Da får jeg også en ny pakke med deler. Rene julaften denne uken her altså.

Hadde også en liten "photoshoot" for et par dager siden med brodern, der vi fant et digg sted å ta bilder. Så har drevet å redigert de litt, mest for å se hva jeg får til. Prøvd meg på HDR bl.a. Kanskje jeg legger ut noen av bildene senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...