Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, bestilte et senkesett i fra WEITECH et 40/30 sett, til en bmw 318i sedan 99mod. har akkuratt fått byttet fjærer framme alt var konge;) helt til jeg tok av fjæren bak og samenlignet denne med senkefjæren og fant ut att den originale fjæren faktisk var lavere enn senkesette:S skal det værer sånn eller er noe galt? trenger svar fort bilen står på jekk og brukes dagligt

Skrevet

Er nok ikke noe i veien med dem.. Tror ikke mine 40mm bilstein bakfjærer er nevneverdig kortere i utseende enn org fjærene.

Jeg senket forøvrig en Audi A6 nylig med Weitec dempere og fjærer (30mm) syntes egentlig ikke den ble noe lavere :roll:

Skrevet
Er nok ikke noe i veien med dem.. Tror ikke mine 40mm bilstein bakfjærer er nevneverdig kortere i utseende enn org fjærene.

Jeg senket forøvrig en Audi A6 nylig med Weitec dempere og fjærer (30mm) syntes egentlig ikke den ble noe lavere :roll:

Grunnen til at du ikke synes den ble lavere er at man kan ikke sammenligne gammle fjærer/dempere mot nye Senkefjærer/dempere.

Når man kjøper ett senkesett så tar de jo utgangspunkt i når bilen var ny med nye fjærer å dempere.

Senker du en bil som er 20 år så vil den nok bli høyere enn den var før, pga de gammle å utslitne fjærene som sto på den.

Ett godt eksempel er E34, da den har en tendens til å synke på ræven og det mye også.

En kamerat skiftet nettop dempere å fjærer bak på sin E34, riktignok til orginale men bilen ble sikkert 100mm høyere der bak i forhold til før, dette sier noe om hvor mye fjærene synker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...