silver Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Hei, bestilte et senkesett i fra WEITECH et 40/30 sett, til en bmw 318i sedan 99mod. har akkuratt fått byttet fjærer framme alt var konge;) helt til jeg tok av fjæren bak og samenlignet denne med senkefjæren og fant ut att den originale fjæren faktisk var lavere enn senkesette:S skal det værer sånn eller er noe galt? trenger svar fort bilen står på jekk og brukes dagligt
Superbeetle Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Er nok ikke noe i veien med dem.. Tror ikke mine 40mm bilstein bakfjærer er nevneverdig kortere i utseende enn org fjærene. Jeg senket forøvrig en Audi A6 nylig med Weitec dempere og fjærer (30mm) syntes egentlig ikke den ble noe lavere
silver Skrevet Juni 27, 2009 Forfatter Skrevet Juni 27, 2009 men de nye er 2cm høgere enn de orginalfjærene. kan dette virkelig stemme?
Superbeetle Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Er de progressive? dvs at de øverste ringene sitter tettere sammen? Jeg ville uansett satt dem på for å se hvordan det blir.. Er jo fort gjort å bytte dem.
Haug530D Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Er jo en mulighet for at de orginale fjærene har sunket litt sammen også etter flere år på bil.
Haug530D Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Er nok ikke noe i veien med dem.. Tror ikke mine 40mm bilstein bakfjærer er nevneverdig kortere i utseende enn org fjærene. Jeg senket forøvrig en Audi A6 nylig med Weitec dempere og fjærer (30mm) syntes egentlig ikke den ble noe lavere Grunnen til at du ikke synes den ble lavere er at man kan ikke sammenligne gammle fjærer/dempere mot nye Senkefjærer/dempere. Når man kjøper ett senkesett så tar de jo utgangspunkt i når bilen var ny med nye fjærer å dempere. Senker du en bil som er 20 år så vil den nok bli høyere enn den var før, pga de gammle å utslitne fjærene som sto på den. Ett godt eksempel er E34, da den har en tendens til å synke på ræven og det mye også. En kamerat skiftet nettop dempere å fjærer bak på sin E34, riktignok til orginale men bilen ble sikkert 100mm høyere der bak i forhold til før, dette sier noe om hvor mye fjærene synker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå