HappyHenke Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 Lager en ny dedikert tråd til mine bilder, slik jeg slipper lage ny tråd for hver gang jeg har noe nytt Og samtidig slippe å bli anklaget for å "lage en ny tråd hver gang jeg vasker bilen".. slik som jeg har hørt før. Lager også en oversikt over mitt kamera gear, om noen skulle lure på det. Kamera Canon EOS 350D Objektiv Tamron 17-50mm f/2.8 Canon USM 85mm f/1.8 Canon USM 28-80mm f/3.5-5.6 (brukes aldri) Canon 18-55mm f/3.5-5.6 (brukes heller aldri) Filtere Hoya Super HMC Extra Thin Circular Polarization Filter Hoya HMC Skylight [1b] Annet Tripod (merke ukjent, kvalitet deretter) Canon fjernstyrt utløser INNHOLD 1. Photoshoot 27/6 "Nytt objektiv, nye bilder"(denne siden) 2. Photoshoot 28/6 "After treff"(denne siden) 3. Et par bilder + Michael Jackson tribute 1/7(side 2) 4. Photoshoot 2/7 med Snusfenrik, CeeKay, Atluz E30, E36, E39(side 2) Photoshoot 27.6 - Nytt objektiv, nye bilder Kjøpte meg et nytt objektiv fra BHPhotovideo for noen dager siden (Canon USM 85mm f/1. og dette måtte selvsagt testes. Bildene ble tatt mellom kl 13-15 i skarpt sollys, så bildene ble ikke optimale men verdt å vise fram uansett synes jeg. EDIT: Synes du disse bildene har for mye kontrast? HELT riktig! De ble redigert på min laptop og skal redigeres på nytt når jeg har tid 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. (Legg merke til BMWentusiastens nye bil ) Må si meg veldig fornøyd med objektivet så langt. Dette er egentlig et portrett objektiv, men det fungerte helt greit på bil bilder også. Det er utrolig skarpt. Det er overlegent i forhold til tamronen. Setter pris på tilbakemeldinger på bildene Også med tanke på fargene (for mye saturation/for lite saturation) osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 Dette var nydelige bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 Pene bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2009 Photoshoot - "After treff" 28.6 Har nå sett gjennom bildene som ble tatt i kveld, og det er MANGE godbiter! Her er det første bildet jeg har redigert. (Forsøk på HDR) Ble ikke 100% i fokus ettersom tripoden beveget seg en millimeter under en av eksponeringene, men synes resultatet ble ganske greit. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. Stay tuned for more! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 Nydlige bilder, sleng ut flere om du har! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2009 Dette var nydelige bilder! Tusen takk Pene bilder! Takk skal du ha Nydlige bilder, sleng ut flere om du har! Takk for det! Oppdatert med et til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 Utrolig bra objektiv.. Ser fotografen også har skilles.. Når du først er inne på det er vel faktisk 70-100mm bedre til bil bilder enn <70mm.. Riktige proposjoner er visst grunnen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2009 Utrolig bra objektiv.. Ser fotografen også har skilles.. Når du først er inne på det er vel faktisk 70-100mm bedre til bil bilder enn <70mm.. Riktige proposjoner er visst grunnen? Hehe er litt skills av og til Det kommer jo an på hvilke bilder man skal ta. Men for slike nærbilder hvor man skal ha blurry bakgrunn eller detaljbilder, så er det greit med 70mm> Lavt f-tall på 1.8 hjelper også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Juni 29, 2009 Share Skrevet Juni 29, 2009 Veldig bra Keep 'em comming Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2009 Veldig bra Keep 'em comming Takk skal du ha Tror du kommer til å like de nye bildene jeg har lagt inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 29, 2009 Share Skrevet Juni 29, 2009 Utrolig gromme bilder! Dette kan du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Juni 29, 2009 Share Skrevet Juni 29, 2009 Fine bilder, men bilene? Æsj, vitsen å kjøre rundt i en e36 egentli ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juni 29, 2009 Share Skrevet Juni 29, 2009 Flotte bilder! Kan ikke si at det var så mye eyecandy (unnskyld), men komposisjonene og snitt er meget bra på noen av bildene. Likte spesielt bilde nr3 med bilene i pilformasjon. Syns kanskje at noen av bildene (din bil) har litt mye kontrast, litt vanskelig å si uten å sitte med RAW filen selv. Men som du sier var det fullt sollys, så da blir det fort sånn. Hvordan syns du den nye Canon linsen funker i forhold til Tamronen? Og hvor mye kostet den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2009 Utrolig gromme bilder! Dette kan du Takk skal du ha! Jeg har enda masse å lære når det kommer til fotografering, men de mest basic tingene sitter Fine bilder, men bilene? Æsj, vitsen å kjøre rundt i en e36 egentli ? Hehe tar det som ironi siden du har E36 selv Flotte bilder! Kan ikke si at det var så mye eyecandy (unnskyld), men komposisjonene og snitt er meget bra på noen av bildene. Likte spesielt bilde nr3 med bilene i pilformasjon. Syns kanskje at noen av bildene (din bil) har litt mye kontrast, litt vanskelig å si uten å sitte med RAW filen selv. Men som du sier var det fullt sollys, så da blir det fort sånn.Hvordan syns du den nye Canon linsen funker i forhold til Tamronen? Og hvor mye kostet den? Takk for flott konstruktiv kritikk, det liker jeg Det er bra du påpeker at bildene av min bil har for mye kontrast. De bildene ble nemlig redigert på laptopen min, og på den stasjonære hvor jeg har fikset After treff bildene på så ser jeg nå at de er ALT for mye kontrast / saturation på. Dette fordi fargene på laptopen min er veldig blasse i forhold til LCD skjermen på den stasjonære. Skal prøve å få redigert de på nytt I forhold til Tamronen, så er Canon objektivet mye bedre og raskere til å fokusere takket være USM motoren, og også mye mer stille. Når det gjelder bildekvaliteten så er Canon objektivet mye skarpere og fargene er også bedre synes jeg. Nå er jo de to objektivene helt forskjellig med tanke på at den ene er et zoom objektiv og den andre har en fast zoom. Objektiver med fast zoom vil i nesten alle tilfeller være bedre enn zoom objektiver. 85mm 1.8 er også blitt sagt å være det nærmeste man kommer et L objektiv. Jeg kjøpte det fra www.bhphotovideo.com, og det kom på ca 3000kr levert. Jeg angrer ikke ett sekund! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2009 Oppdatert med et par nye bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå