gjeewaytee Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 er det noen som har noen tips....? tenker på hva som evt må gjøres, om den må på bukk osv og hvilket verktøy men trenger.....må det en jekk under motoren som holder den oppe når motorfestene skal skiftes det finnes ikke haines-bok til min bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 Gjorde denne jobben for et år siden. Du må ha noe som kan løfte opp motoren i front fra oversiden. Kran eller motorløfter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2009 skjønner...rekner med at man slipper å demontere ledningsnett og andre div ting for å få de skiftet?? kranen er vel bare til for å holde motoren oppe eller? ser at det er noen lufthull i festene....er de vakum eller noe slikt? isåfall hva er det med vakum i motorfestene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 Ta en jekk under motoren på den siden du skal skifte feste, er vakum på festet for myke fester når bilen går på tomgang ,for mindre vibbrasjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2009 altså det går ann å bruke jekk istedet for kran/motorløfter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 Ja, legg i mellom en tre kloss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2009 ok. den e god...en spesiell plass man legger jekken på? eller noen plasser der man overhode ikke bør jekke på under motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 29, 2009 Share Skrevet Juni 29, 2009 Jeg hadde ikke turt å jekke på bunnpanna da det er en stor og tung motor. Mulig det går med en jekk og klosse mot selve blokka, men da tror jeg det blir vanskelig å komme til å bytte det ene motorfestet. Husker ikke hvilken side det var noe trangt og noe trøblete. Du må demontere noen småting i motorrommet. Av med luftinntak, deksel rundt radiatorvifta blant annet. Kort sagt alt som "henger igjen" når du løfter motoren av festene. Fikk en arbeidsbeskrivelse på mail fra en på BMWCCN. Kan se om jeg finner den igjen. Edit: fant pdf-filene med arbeidsbeskrivelse, utskrift fra BMW TIS forøvrig. Send meg en PM med mailadresse så får du beskrivelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2009 da har jeg kommet frem til at jeg må ta det på verksted. ingen som vil ta på seg jobben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 29, 2009 Share Skrevet Juni 29, 2009 Trenger ikke løfte motor, kan bare henge den i en kran å løsne motorfester å travers, skal skifte stabstag på min foran å da er det dette man må gjøre ifølge BMW TIS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjeewaytee Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2009 og plutselig fikk jeg tak i en som tok jobben. fikses på fredag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå