Gå til innhold

E39 bremserørs bytte. hvor vanskelig er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror nok vår kjære eu kontroll vil konkludere med rust på bremserør (blandt annet :) ) så for å ta sorgene på forskudd spør jeg.

Dette er bak begge sider. Må jeg ned med mye, og kommer røra ferdig bøyd fra f.eks GS?

Skrevet

Jeg byttet begge bak på min E39. Er ikke så vanskelig, men det tar tid. Skal du legge de nye rørene i samme bane så må du ned med aksling, eksos og tanken.

Tror det blir vanskelig å få ferdig bøyde rør på plass. Jeg kjøpte kobberrør, som jeg formet selv.

Skrevet

Er alltid mulig å træ ett bremserør på plass, bøyd på forhånd. Kun snakk om å demontere nok deler i forkant av montering/demontering.

Ferdig bøyde bremserør er ikke å få tak i .

Skrevet
Er alltid mulig å træ ett bremserør på plass, bøyd på forhånd. Kun snakk om å demontere nok deler i forkant av montering/demontering.

Fikk nå ferdigbøyde til E34'n jeg hadde før jeg, fra GS.

Det beste er å bruke kobber da de ikke ruster.

Skrevet

Fikk noen bremserør til min e36 fra GS denne måneden. De rørene var ikke ferdigbøyde.

Skrevet

Fikk noen bremserør til min e36 fra GS denne måneden. De rørene var ikke ferdigbøyde.

Mulig at det var pga at det var noen smårør at jeg fikk det da kanskje.

Men har byttet på en Toyota en gang der det var ferdig bøyd rør på ca 1 meter.

Skrevet

Om du skulle vurdere å sende den på verksted.. Jeg betalte 4200 sek for å bytte bremserør bak. Blir vel ca 3500,-

Litt billigere enn BMW i Drammen som skulle ha 9200,- for samme jobben..

Skrevet

Tar nok jobben selv, evnt med en kompis. Rustfritt er tingen omdagen. Kobber sluttet man å bruke side kraften og frekvensen på trykket har økt. Bedre bremser og abs. Kobber har nemlig en lei tendens til å sprekke/revne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...