Gå til innhold

*

myrlas
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dette er væl ærlig talt ikke noen sak for chipperen..

Bilen fungerte jo væl med moddingen..

Og programere en hjerne som har vært moddet skulle ikke ha noen betydning så lenge de programere oppigjen hele hjernen..!

Horibelt av bmw..

Hvor er dette bmw verkstedet.. dette er viktig og opplyse andre om..

Ingentin er så fint som dårlig reklame for slike firma!!

Useriøse folk.. sefølgelig nekter dem og ta ansvar d gjør jo d fleste som gjør feil.. dette er mulig og ordne oppi om du er tøff nok..

Håper dette går bra..!

hadde ikke bmw programert på hjernen hadde nok chip selskapet ordnet d som vcar feil da..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva fa"*" har dette med bmw å gjøre? man får sluttrapport etter programmering..ikke så mye man kan gjøre med denne..denne viser hva dem har gjort, og dette var i følge trådstarter sendt til forbrukerrådet, som bevis på at dem ikke hadde gjort noe feil.

BMW har aldri noensinne sagt at dem går god for å programmere en styreenhet som er modifisert med uorignal software.. og hva mener du med "hele" hjernen? enten programmerer man DDE, eller så gjør man det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevner igjen det jeg sa i et tidigere innlegg.

Det har garantert skjedd et avbrudd under programmering. At dette i det hele tatt lager murstein av en styreenhet er jo også helt utrolig. Det burde da vært mulig å resette den til blank ny tilstand, og deretter laste inn originalprogrammet.

Men la oss nå si at det virkelig ikke går an å resette, da er det ny enhet som teller, og siden BMW visste at den var "fiklet" med så griper de begjærlig til denne unnskyldningen. Det blir ikke noe fortjeneste av å gi ut styreenheter gratis.

End of story, you're fucked.

Men nå krever vi å få vite to ting:

1. Hvilken BMW-forhandler

2. Hvilket tuning-selskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"garantert skjedd et avbrudd under programmeringen"?? da ville det vist på logg, og de ville ikke kunne "bevist" everfor forbrukerråde at det ikke var deres feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke forstått det slik at bmw har levert noen logg hvor det står at oppgraderingen sviktet pga modifisert software. Står ikke noe om det her. Men kanskje trådstarter kan opplyse oss.

Jeg vil tippe at BMW henviser til en Service Bulletin laget av BMW AG som henviser til akkurat dette.

Altså: modifisert software, forårsaker kaputt styreenhet. signert bmws styreenhetsgarantiavdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke du skjønte hva jeg mente.. du får en "sluttrapport" når du programmerer.. den viser hva som har skjedd.. antar det er denne bmw har brukt i forbindeese med bevis for forbrukerrådet.. har ikke bmw gjort noe feil (som vises i sluttrapporten) så vil det være naturlig at årsaken er uorignal software, ettersom styreenheter ikke krasjer av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er det umulig å bevise at oppdateringa crasha pga av tuning. Dette er berre synsing. For det andre er ecuet ikkje grilla fordi om den crasher. Disse går å fikse for en langt billgare peng en et nytt ecu. Har fiksa et par crasha edc16 ecu for møller, og dette er fullt mulig på bmw edc16 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...