BreitBau Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Jeg og vetu03 var ute og tok en liten shoot den 27.06. Har endelig fått redigert de, men kom gjerne med tilbakemeldinger på locations, redigering osv. Sitter på laptop lcd og redigerer så vet ikke helt hvordan bildene blir oppfattet på andre skjermer. Enkelte av bildene er også HDR,og det er hvertfall interessant å se hvordan dere oppfatter de. Nyt de.. Skulle være potensielt eyecandy dette.. Kamera: Nikon D80 Objektiv: Nikkor f3,5-5,6, 70-300m VR Også legger jeg til ett bilde, av dårlig kvalitet, men fikk en telefon på vei hjem at det kom en ambulanse bak meg i full fart.. Jeg stresset som f*** med å sette opp stativ og rakk AKKURAT å ta dette: Skulle jeg tatt det forfra måtte jeg snudd bilen og det hadde jeg IKKE tid til.. Edit: Penguin har vært så grei å lagt de inn på E46fanatics.. Kan bli artig å følge med på kommentarer http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=10224484#post10224484 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 tøffe bilder da ble litt nyskjerrig her, er det hdr de bildene av sirener og lysa? har lite peil på dette men tøffe bilder var det i hverfall av 2 foltte vogner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Wow, jeg er imponert Breitbau! Flotte bilder! Jeg likte spesielt de første bildene på broen. Det var en kul location, og ser ut som lyset var perfekt, for bildene ble meget gode. Likte også godt den oransje bilen mellom de to veggene. Bildene med bilene mot veien var ikke dum de heller, kul effekt med blålysene Kjøpt nytt objektiv eller? Så ut som det fungerte greit for deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Meget bra bilder og effekten med lav lukkehastighet på kamera gir stilige bilder når det er bevegelige lys i nærheten. Digget bildene på broen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Dette var kjempe fine bilder! og fine biler såklart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2009 Hjertelig takk.. Virker som om skjermen min også ikke er så værst sidene bilde blir fine på deres skjermer også. Når det kommer til lys er det nesten fraværende på disse bildene. Alle bilder er tatt etter solnedgang, men med sola bak fjellene slik at det mersom gir ett flatt lys over hele horisonten og ikke noe "spotlight" fra en kant. Lang lukkertid er cluet her.. Er hyggelig at dere likte bildene på broa, for broa ligger nedi en "dal" med bratt vei på begge sider, noe som gjorde at vi "presset" grensen for hvor vi kunne kjøre. Vetu03 som har 1,5cm lavere bil enn meg sleit ordentlig med å snu på den siden dere ikke ser. Kjørte seg fast i en liten dump og kom ikke verken forover eller bakover så måtte legge en stein under dekket så han fikk løfta leppa litt. Når vi hadde fått snudd måtte vi legge planker under begge hjulene for å komme oss fra brua og opp på den bratte grusveien i bakgrunnen igjen Ordentlig slit.. Trodde nesten vi måtte rygge tilbake hele veien Når det kommer til planovergangen valgte vi å ikke bruke breitbauen der siden den er sort. Den blir ikke i sitt rette element der. Den oransje til vetu03 passer inn der, fordi den gir så sterk farge i forhold til omgivelsene. At vi tok bildene etter solnedgang hjalp også betraktelig til med å gjøre vegetasjonen rundt betraktelig gråere. Bildene etter veien er særdeles kule fordi man kan leke med lukkertid opptil 30 sek under rette lysforhold. I tillegg lyser fronten opp fordi man får direkte lys på den ett lite øyeblikk før bilen kjører forbi og man får baklysene i bildet. På 2 bilder der ser du biler som blinker og svinger inn i krysset bak bilen.. Dette ble først oppdaget ved en tilfeldighet på bildet av min bil.. Også måtte vi gjenta dette på vetu03 sin også Takk for alle tilbakemeldinger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Er solskjermen på den oransje noe gjennomsiktig eller er det en helt tett film? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2009 "Pannebånd" som en kalte det.. Nei den er tett gitt.. Er vel en film eller noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Jævli bra bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2009 Kjøpt nytt objektiv eller? Så ut som det fungerte greit for deg Neida.. Men begynner å bli kjent med det Stativ er ett must på så lang lukker, og da er jo selvutløsning ett selvfølge for å unngå vibrasjon.. Tar også omtrent alltig i "gaffling" som gir ett vanlig, ett over og ett undereksponert bilde.. Da kan du alltid redde deg inn.. HDR MÅ feks ikke brukes til "reklame-effekter" men kan også brukes for å "redde" bilder i dårlig lys slik som de er gjort her.. Ellers er objektivet ment til banebilder, men der har jeg mye å hente enda.. Til stillbilder og lavere hastigheter føler jeg jeg greier å beherske det bedre og bedre, og objektivet er ett veldig lett objektiv å få fine bilder med.. Merker stor forskjell til kit obektivet Knut: Takker og bukker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 "Pannebånd" som en kalte det.. That's me Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Ikke at jeg er noen super fan av E36, men det var noen utrolig gjennomførte biler. Endret faktisk synet mitt litt på E36 Flotte bilder også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2009 Varmer å høre slikt.. Kult at bildene blir godt mottatt også.. Fint å få "lønn" for strevet etter å fine en litt bedre location her oppe Forøvrig kan jeg lese av tråden på e46fanatics at jeg må ha nye blinkerse.. Forslag mottas med takk i tråden i signaturen.. Ærlig talt skulle jeg likt å hørt hvilke som er bedre i stil med frontlyktene enn de der men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
photowerkz Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Se her ja. Dere trenger ikke komme nedover dere. Klarer fint og ta bilder selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30Frelst Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Fy fæææn for noen bilder Kevin Nydelig! Forresten, gratulerer med dagen ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå