ProjectE39 Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Får man egentlig flere hester av å sette på sportsluftfilter? Folk sier det blir mer snerr ved pådrag, og at bilen oppleves "råere" slik at man feiltolker det til å tro at den går bedre, ikke at motoreffekten økes. Har også hørt at KN-filter, som er satt inn i en slags olje, ødelegger LMM.. Noen som vet av "tørt" sportsluftfilter? Finnes det i det store og det hele? Har lyst på mer sprut i motoren, har store planer om å overhale vanos ila sommeren, med beisan o-ringer, og kanskje prøve å få chippet den... Er en 523iaT btw! Takker for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ProjectE39 Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2009 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 du får ikke mere hester ved KUN å sette på sportskuftfilter. Men innsugslyden blir råere, slik at bilen oppleves sprekere. aka placebo effekten:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixx Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 eg vil heller sei den går dårligare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArneHB Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Eg har også kikka litt på luftfilter til bilen min og lest litt reveiws/tester på nett av andre folk og sider og det inntrykket eg har igjen er at effekten for å sette på filter er liten, er bare lyden som vil forandre seg litt. Ofte så kan produsentane på heimesida deiras reklamere med 10 hestar meire og Dyno testar som bevisar det, men er ikkje noko å tru på. Som du nemnte så luftfilter som bruker olje til å filtrere kan olje komme med luften. aFe har tørt luftfilter alternativ, men er dei er dyre, men eg hadde vært skeptisk til "billige" tørre luftfilter og at dei kan sleppe lettare inn støv. Trur det ikkje er nokon norske forhandlerar av aFe, men her er ein link til ein side i statene, bør nok ikkje være noko prob å bestille der ifrå: http://www.autoanything.com/air-filters ... 46093.aspx Kostar flesk, sjølv i statane. Evnt så har BMW også ein "Performance" serie med deler, og har blandt anna luftfilter der dei lover 3 hester som er nok meir realistisk tall du vil få med å sette på sportsluftfilter og ikkje 10: http://pictures.dealer.com/bobsmithbmw/ ... 336c44.jpg Eg hadde ikkje bruka pengar på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ProjectE39 Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2009 Takk for svar! =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Jeg har ett Conforti Cold Air intake filter m/varmeskjold tror ikke det slipper mye dritt inn da det er sånn skumgummi på en måte, det er i tilegg oljet inn, oljen er der for å stoppe de minste partiklene og de som ryker LMM har oljet for mye inn, sånn ser det ut: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... c&start=30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 Jeg er motstander av slike filter. 1: De suger varm luft fra motorrommet -> effekttap 2: LMM ødelegges hvis man har for mye olje på filteret 3: For lite olje på filteret medfører at det slipper gjennom små partikler 4: Det krever jevnlig rensing og ny olje for at det ikke skal gå tett, ut fra egne erfaringer med KN innsatsfilter hver 2-3000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå