Haug530D Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Noen som vet hvor lang tid det tar før Syregrunning er tørr nok til å ha vanlig grunning på? Var hos lakkerer i dag og han blandet en boks til meg, men jeg glemte å spørre om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Som regel 15-30 minutter maks. Det er ikke fullstendig tørt, men du kan påføre annen grunning da. Regner med dette her er veldig tynn syregrunning. Kan også se det litt ann selv, sålenge det er overflatetørt kan du nok legge på den andre grunningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2009 Som regel 15-30 minutter maks.Det er ikke fullstendig tørt, men du kan påføre annen grunning da. Regner med dette her er veldig tynn syregrunning. Kan også se det litt ann selv, sålenge det er overflatetørt kan du nok legge på den andre grunningen Ok, la det på klokka ett i dag tidlig, så da kan jeg vel legge på ny nå da, må jeg pusse på syregrunningen før neste strøk eller bare måke på med grunning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2009 Ja da har jeg fått på ett lag med vanlig grunning Jada jada, jeg er klar over at det ser ut som ett vulkan krater og at jeg har fått kanter rundt det, kantene skal jeg pusse ned med fint papir, krateret får jeg ordne senere, må bare ha bilen klar til ferien sånn at den ikke ruster mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 For å si det slik, jeg ville heller hatt en stygg flekk nede på skjermen fremfor rust som vokser urovekkende fort. Skal ta samme fiksen selv på min bil i sommer, i første omgang kommer jeg til å gjøre det samme som deg bare for å stoppe rusta og gjøre klart til lakkering. Så skal jeg lakkere alle områdene samlet etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Litt dumt og grunne rett mot en teip kant slik som det der, siden den kanten nesten er umulig og slipe ut når du skal lakke kanalen. Men som du sier, bedre og gjøre noe enn og la den ruste Syre grunninga skal legges på så tynt at den trenger ikke lange tia på å bli tørr, du ser på grunninga at den er tørr ved at den blir matt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2009 Litt dumt og grunne rett mot en teip kant slik som det der, siden den kanten nesten er umulig og slipe ut når du skal lakke kanalen. Men som du sier, bedre og gjøre noe enn og la den ruste Syre grunninga skal legges på så tynt at den trenger ikke lange tia på å bli tørr, du ser på grunninga at den er tørr ved at den blir matt Hadde brettet opp teip kantene, men den datt likksom litt ned, men har pusset ned kanten i dag og hatt lakk på. Hadde først syregrunning på, penslet det på vel og merke, deretter vanlig grunning, før jeg pusset ned de kantene, deretter hadde jeg på noen lag med lakk, så skal jeg ta på klarlakk i morgen, desverre så er ikke grønnfargen helt lik (Militærgrønn) men dette er som sagt for bare noen uker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå