j_b Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 hei jeg kjører den lillestrøm tunnelen hver eneste dag de 4 siste mnd, vet at det er fartsmåler der, men idag, så vet jeg hva ikke hva faen jeg tenkte på, kjørte i ca 105 km/t nesten helt frem til fartsmålene, fartsgrensa er 80km/t, det var ikke noe blitz som kom, men tror jeg så laser stråler... men er usikker.. var ikke helt våken da jeg har opplevd "vanlige" fartmåler på veien "blitzer" så har du blitt tatt. har noen blitt målt i lillestrøm tunnelen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Det er ikke blitz i tunnelen der nei... Gjort er gjort, vent på posten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 doh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_b Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2009 jaja, sånt skjer når man ikke konsentrerer på kjøringa si! noen som vet hvor mye ca det kan bli? en annen ting, det pleier å være en strek like før fartsmålene, hva betyr de strekene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Jeg fikk 3600 for 96 i 80. Det var vel akkurat på grensa til å gå opp til 4800, mener jeg... Du kan vel håpe på 4800... De stripene er vel der du blir fotografert, kanskje? Ikke vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Det er det de måler farten din. Vet ikke helt hvodan disse fungerer, trodde det var et lite magnet felt der og når en gjenstand kjører forbi der så genererer det en liten strøm. Jo fortere du kjører forbi jo mer strøm å hjernen kalkulerer da farten din. Du får endten 4900kr eller 6500kr imot. Alt etter hvor mye de trekker ifra og hvor mye feil fartsmåleren din viser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_b Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2009 men jeg var jo et stykke unna den stripene da... ca 7biler avstand til stripene. menmen, før vel vente og se. da blir det 1 prikk også ikke sant? edit, nå blanda jeg med igår..... det var i går jeg rakk å bremse ca 7 biler avstand før stripene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 bare sånn warning fra i dag har de satt opp slik at de måler gjennomsnittsfart på e18 i bamble! (telemark) uansett kjipt! sorry oftopic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 du kan sikkert trekke fra 10kmt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dutten Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 er det ikke 10% de trekker fra da?? så i ditt tilfelle 105 - 10% = 95 ca.. som igjen er 3500,- i bot... tror det blir rett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_b Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2009 3500,- er jo allikevel mye bedre enn 4800,- da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 er det ikke 10% de trekker fra da?? så i ditt tilfelle 105 - 10% = 95 ca.. som igjen er 3500,- i bot... tror det blir rett Faen gjør du inne? Dra deg ut og mal!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dutten Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 haha sorry :\ skal dra meg ut igjen jeg nå.. måtte bare ha drikke pause varmt da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 du kan jo begynne å spare litt hver dag.Den boten kan ta 100 år før den kommer.Kompiss av meg mista lappen 3 mnd etter det blinka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Jeg duret forbi en fotoboks for en tid tilbake. Usikker på fartsgrensa, så jeg stolte på gps-en som sa 80. Dessverre var det satt ned til 70. I det det blinket hadde jeg 79 på gps-en, og det var også det jeg ble målt til. Tok maks 3 uker fra det blinket til boten kom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå