skrape Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 Mannen på bilpleiesenteret brukte ordet kritt, og sa jeg burde holde meg borte av den grunn. Men jeg er ingen ekspert Har aldri prøvd autoglym, er fornøyd med meguiars : ) EDIT: han sa også at "krittet" gjorde at voksen var tyngre å jobbe inn i lakken. Men tror ikke jeg skal uttale meg mer om denne saken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 Gikk på meguiars lakkrens igår, det tar jo i tillegg småriper etc. Deretter gikk jeg på med meguiars polish, og FYYY hvor skuffa jeg ble. Den fungerte altså helt usaklig dårlig. Når man polerer, så er jo noe av resultatet at lakken skal bli glatt etterpå, slik at møkka bare kan spyles av, men lakken var jo like seig som før jeg gikk på. Så bilen fikk stå i natt, så reiste jeg på mekonomen og handla autoglym i dag tidlig. Han sa det han i kassa på mekonomen og, at han hadde prøvd meguiars, og var forsåvidt fornøyd med resultatet, men den varte bare 1-2vasker også var det samma dritten igjen. Så ja, Autoglym er det som gjelder sier jeg bare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrape Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 Har ikke merket det problemet på min bil. Fugleskit og annet drit renner fint av når jeg spyler den. Men så går jeg over bilen med clay bar når jeg kjenner lakken blir vanskelig å jobbe med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Johnny Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 Gikk på meguiars lakkrens igår, det tar jo i tillegg småriper etc. Deretter gikk jeg på med meguiars polish, og FYYY hvor skuffa jeg ble. Den fungerte altså helt usaklig dårlig. Når man polerer, så er jo noe av resultatet at lakken skal bli glatt etterpå, slik at møkka bare kan spyles av, men lakken var jo like seig som før jeg gikk på. Så bilen fikk stå i natt, så reiste jeg på mekonomen og handla autoglym i dag tidlig. Han sa det han i kassa på mekonomen og, at han hadde prøvd meguiars, og var forsåvidt fornøyd med resultatet, men den varte bare 1-2vasker også var det samma dritten igjen. Så ja, Autoglym er det som gjelder sier jeg bare Det er viktig å bruke produktene riktig. Uten å vite hvilke meguiars produkter du brukte er det vanskelig å si noe eksakt. Men en god fremgangsmåte er å ta en god vask. Claye lakken for å fjerne det som vasken ikke tok. Lakkrens eks Deep crystal step #1 må jobbes grundig med Dette er en kjemisk lakkrens som renser lakken uten slipemidler. Polering eks Deep crystal step #2 jobbes godt inn i lakken, den gir lakken glans og til fører oljer som lakken trenger. Voks eks Deep Crystal step #3 er det produktet som gir lakken beskyttelse etter rens og polering, polering alene gir ingen beskyttelse derfor må du bruke voks eller sealer på toppen. Har du riper/swirls kan du bruke ScratchX® Scratch & Swirl Remover dene brukes etter lakkres men før polish. Håper dette opklarte litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 du må sette av en helg for å utføre dette skikkelig med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Johnny Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 Har hørt at autoglym inneholder mere "kritt" som fester seg til gummi/plastikk lister. Men kan jo tape listene for å unngå merker... Jeg gikk for meguiars og er storfornøyd med resultatet I tillegg er det lurt å ta på plast og gummifornyer før du setter igang med lakk jobben, det gjør at poleringsrester ikke setter seg så godt fast og er derfor lett å fjerne. Maskerer du i tillegg er du rimelig sikker på å ungå polerings rester på plast/gummi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 Har polert mye på mine 32 år, og har jobbet med bilpleie. (fortsatt på hobbybasis) Og har prøvd mange forskjellige produkter. Men når alt kommer til alt, syntes jeg Auto Glym er klart best ! Både på holdbarhet, glans og og jobbe med. Prøvd 123 step med meguiars, og ble ikke imponert nei.. Syntes det er dyrt og oppskrytt med MG. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Johnny Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 du må sette av en helg for å utføre dette skikkelig med andre ord En venninde av kona klarte dette på en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juli 3, 2009 Share Skrevet Juli 3, 2009 Sjekk remitek.no, eller nettsjappa dems: http://www.autoboss.no/ Fungerer bra! Mye bedre enn autoglym hvertfall, ut fra mine erfaringer. Lager heller ike hvite flekker på plastlistene osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 3, 2009 Share Skrevet Juli 3, 2009 Gikk på meguiars lakkrens igår, det tar jo i tillegg småriper etc. Deretter gikk jeg på med meguiars polish, og FYYY hvor skuffa jeg ble. Den fungerte altså helt usaklig dårlig. Når man polerer, så er jo noe av resultatet at lakken skal bli glatt etterpå, slik at møkka bare kan spyles av, men lakken var jo like seig som før jeg gikk på. Så bilen fikk stå i natt, så reiste jeg på mekonomen og handla autoglym i dag tidlig. Han sa det han i kassa på mekonomen og, at han hadde prøvd meguiars, og var forsåvidt fornøyd med resultatet, men den varte bare 1-2vasker også var det samma dritten igjen. Så ja, Autoglym er det som gjelder sier jeg bare Virker som du har gjort dårligt forarbeid. (eller at du har neglisert lakken lenge!) Lakken skal væra glatt før du starter med lakkrensen! Har du ureinheiter i lakken, skal dette tas av med clay. Eg brukte Autoglym før, men bruker Meguairs no. Holdbarheiten er forholdsvis lik. Dvs at ingen av dei forsvinner etter 1-2 vask! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 3, 2009 Share Skrevet Juli 3, 2009 Har polert mye på mine 32 år, og har jobbet med bilpleie. (fortsatt på hobbybasis)Og har prøvd mange forskjellige produkter. Men når alt kommer til alt, syntes jeg Auto Glym er klart best ! Både på holdbarhet, glans og og jobbe med. Prøvd 123 step med meguiars, og ble ikke imponert nei.. Syntes det er dyrt og oppskrytt med MG. Er Autoglym billigare enn Meguairs? (har Atoglym på bensinstasjon her og det er ikkje billigare enn Meguairs iallefall) Eg synes at Ekstra Gloss Protection er ein del tyngre å jobbe med (å ta av) enn Meguairs sine produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 3, 2009 Share Skrevet Juli 3, 2009 du må sette av en helg for å utføre dette skikkelig med andre ord Når eg tar biler til familien eller venner, går det greit på 5 timer viss eg er effektiv. Dette er inkludert vask, (dørkarmer, dekk og felger får skikkelig behandling) clay, lakkrens, voks + middel til å ha på dekk og plastikk. Dørkarmene får og voks. (og kanskje felgene og!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor89 Skrevet Juli 3, 2009 Share Skrevet Juli 3, 2009 Gikk på meguiars lakkrens igår, det tar jo i tillegg småriper etc. Deretter gikk jeg på med meguiars polish, og FYYY hvor skuffa jeg ble. Den fungerte altså helt usaklig dårlig. Når man polerer, så er jo noe av resultatet at lakken skal bli glatt etterpå, slik at møkka bare kan spyles av, men lakken var jo like seig som før jeg gikk på. Så bilen fikk stå i natt, så reiste jeg på mekonomen og handla autoglym i dag tidlig. Han sa det han i kassa på mekonomen og, at han hadde prøvd meguiars, og var forsåvidt fornøyd med resultatet, men den varte bare 1-2vasker også var det samma dritten igjen. Så ja, Autoglym er det som gjelder sier jeg bare Virker som du har gjort dårligt forarbeid. (eller at du har neglisert lakken lenge!) Lakken skal væra glatt før du starter med lakkrensen! Har du ureinheiter i lakken, skal dette tas av med clay. Eg brukte Autoglym før, men bruker Meguairs no. Holdbarheiten er forholdsvis lik. Dvs at ingen av dei forsvinner etter 1-2 vask! Hehe, jeg kjørte lakkrens og polering for kun et par uker sia, så det at lakken min har hatt det så fælt har jeg vel vondt for å tro. Ja, jeg veit det ikke skal gjøres for ofte, men hadde ikke så god tid sist gang så ble ikke så fornøyd med resultatet. Og det der med clay osv, det har da ikke eksistert i alle år. Var da blanke biler for noen år siden og. Men det er vel dumt å si noe vondt om meguiars på det forumet her da det virker som samtlige er sponsa av det.! Og uansett, vil du aldri få en lakk som er like glatt som den blir etter polering kun ved å bruke clay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juli 3, 2009 Share Skrevet Juli 3, 2009 Jeg bruker den 3-stepløsninga fra Meguiars. Synes resultatet blir omtrent som med Autoglym, men produktene er mye lettere å jobbe med. Det varer definitivt mer enn 1-2 vask for min del, opp i mot et halvår. Litt av cluet er jo at du må ha på en form for voks etter polering... Bilen blir rein med sterk avfetting også, men har sett mange bevis på at clay fremdeles tar mye partikler og dritt som avfettingen ikke klarer. Drar snart på postkontoret og hente en pakke som inneholder blant annet clay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 3, 2009 Share Skrevet Juli 3, 2009 Gikk på meguiars lakkrens igår, det tar jo i tillegg småriper etc. Deretter gikk jeg på med meguiars polish, og FYYY hvor skuffa jeg ble. Den fungerte altså helt usaklig dårlig. Når man polerer, så er jo noe av resultatet at lakken skal bli glatt etterpå, slik at møkka bare kan spyles av, men lakken var jo like seig som før jeg gikk på. Så bilen fikk stå i natt, så reiste jeg på mekonomen og handla autoglym i dag tidlig. Han sa det han i kassa på mekonomen og, at han hadde prøvd meguiars, og var forsåvidt fornøyd med resultatet, men den varte bare 1-2vasker også var det samma dritten igjen. Så ja, Autoglym er det som gjelder sier jeg bare Virker som du har gjort dårligt forarbeid. (eller at du har neglisert lakken lenge!) Lakken skal væra glatt før du starter med lakkrensen! Har du ureinheiter i lakken, skal dette tas av med clay. Eg brukte Autoglym før, men bruker Meguairs no. Holdbarheiten er forholdsvis lik. Dvs at ingen av dei forsvinner etter 1-2 vask! Hehe, jeg kjørte lakkrens og polering for kun et par uker sia, så det at lakken min har hatt det så fælt har jeg vel vondt for å tro. Ja, jeg veit det ikke skal gjøres for ofte, men hadde ikke så god tid sist gang så ble ikke så fornøyd med resultatet. Og det der med clay osv, det har da ikke eksistert i alle år. Var da blanke biler for noen år siden og. Men det er vel dumt å si noe vondt om meguiars på det forumet her da det virker som samtlige er sponsa av det.! Og uansett, vil du aldri få en lakk som er like glatt som den blir etter polering kun ved å bruke clay. Poenget ved bruk av clay er å få vekk alle nupper som er på lakken. Det skal helst væra 0 nupper på lakken før du begynner med lakkrensen. har du nupper på bilen? (nedre panel f.eks.) Step1 lakkrensen skal jobbes med på eit lite område (med pad) og tørkes vekk (med mikrofiberklut) før den tørkes. Det same gjelder for step2 polish. Step3 voksen har du på heile bilen og tar det vekk etter ein halvtime. Fulgte du denne fremgangsmåten? Eg er ikkje sponsa av Meguairs! Eg har testa litt andre merker og kommer nok til å satse på Chemical Guys. Dei har fantastiske produkter! (og litt Scholl og litt Swiaavax! Forøvrig kommer eg nok til å beholde step1 lakkrensen til Meguairs. Den er kjempefin når du ikkje skal bruke maskin. Lykke til med å få ein blank og glatt bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå