Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man plass? Motorn veier vell 200 kilo.. Er det forsvarlig å kjøre 50 mil sånn?

Tenkte å ta ut baksetene pga vekt og ta ut det baki og legge en treplate i bunn som motorn skal ligge på.

Synspunkter?

Skrevet

Jeg fikk plass til en VW1300 motor i en polo cupe (baki)....

Men dersom du får plass osv.. husk endelig å feste den forsvarlig. 200kg som plutselig treffer deg i ryggen i 50 km/t er ikke noe setene dine er laget for for å si det sånn..

En henger er å anbefale på det sterkeste.

Skrevet

hadde en m50motor i astra stasjonsvogn, og e39 er mye større, så burde gå bra det

legge til at jeg har og hatt m20 motor i samme bil.

trengte ikke ta ned baksetene en gang.

Skrevet

Henger hadde vært det beste, men blir så langt frem og tilbake...

Har hengerfeste som jeg tenkte å stroppe den fast i så den vertfall ikke kommer fremover, får se om jeg finner noe å feste den i andre veien også.

Takker for svar.

Skrevet

får lett plass der ja, men nå må dere slutte å tulle, en M20 veier 117 kg uten girkasse:D og med mindre girkassa veier 83kg så prater dere tull!:P heahi

Skrevet
får lett plass der ja, men nå må dere slutte å tulle, en M20 veier 117 kg uten girkasse:D og med mindre girkassa veier 83kg så prater dere tull!:P heahi

Hehe 117kg ja, da skal jeg jo få den inni selv med begge henda på ryggen :lol:

117 kg er jo ingenting, hadde 250kg med parkett bak i min e32 for noen år siden+ en stor henger med en soffa i. Den var sigen på ræva den.

Skrevet
Hvor skal du nå da Roger?? :lol:

Liten snartur til söta bror og hente noen felger, må fylle opp bilen skikkelig når man først drar :lol:

Tror e30 bruksbilen blir småsinna med m20b25, 240-kassa og 4,10 diffbrems 8)

Skrevet

For morro skyld så kan jeg opplyse om at jeg har sett bildet av E30 Touring med M50 motor (uten kasse) lagt i bagasjerommet. Så plass er det nok av i en E39 ; )

Obs. Setene var ikke felt ned.

Skrevet

har sett en m20 motor baki en mazda 323 så da må det være plass i en e39. bare husk og stroppe den fast:)

Skrevet
Hvor skal du nå da Roger?? :lol:

Liten snartur til söta bror og hente noen felger, må fylle opp bilen skikkelig når man først drar :lol:

Tror e30 bruksbilen blir småsinna med m20b25, 240-kassa og 4,10 diffbrems 8)

Du koster på... hehe :lol:

Blir du hjem til helga eller?

Kommer en tur på Øra med E30`n jeg og :lol:

Skrevet

Har nå hentet motor og dette gikk fint. Kan ikke si jeg merket noe spesielt til det bortsett fra att den ble litt lavere bak og litt dauere :wink:

f6k3u1v8mwwlanly7v4o.jpg

Fikk faktisk plass til 4 felger + "litt" øl også :lol:

4xzsm3bhbkacuz8ogu0i.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...