PenguiN- Skrevet Juli 4, 2009 Share Skrevet Juli 4, 2009 Og jeg kjørte inn til siden og så damp komme sivende ut under panseret. Åpnet og så at slangen på øversiden av ekspansjonstanken hadde hoppet av og kokende vann rant ut. Så, om du ser på bildet vedlagt så er det i mitt hode den delen som skal settes på den tuten ved påfyllingshullet som trengs å byttes ettersom den er ødelagt og gjør at jeg ikke får festet slangen skikkelig. MEN enkelte sier jeg må bytte hele tanken ? Er jo tydelig at det er en del som mangler på det bildet, altså en del som fåes kjøpt løst, kan noen finne den og tror dere jeg må bytte hele tanken og ikke bare den lille delen øverst som gjør at jeg nå IKKE får festet slangen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Juli 4, 2009 Share Skrevet Juli 4, 2009 Snakker du om metallklipsen som sitter i munnstykket til slangen? Er det den som er borte, eller er selve munnstykket på slangen ødelagt? Uansett... hvis tanken er inntakt, må du kjøpe slangen komplett med munnstykke som skal inn på radiator og ekspansjonstank, tror den koster hele 300 kroner... Men kjølesystemet på E46 er et problem, så vil anbefale deg å bytte alt. Radiator, ekspansjonstank, termostathus, vannpumpe, slanger og kjøleveske (originalt BMW!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juli 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2009 den slangen som går inn til ekspansjonstanken er gått av. Går ikke å få på fordi munnstykket til den plastbiten som tydeligvis skal inn på den tuppen på bildet jeg linket til er ødelagt slik at slangen ikke får feste..derfor jeg spørr om jeg kan bytte den delen jeg ikke finner i delekatalogen (men som sikkert er der) og som mangler på bildet jeg linket til..kan noen vise meg en link til den delen jeg snakker om ? er den som skal være på den tuten man ser på bildet og som det går inn en tykk buet kjøleslange til som går til motor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Juli 4, 2009 Share Skrevet Juli 4, 2009 Uansett... hvis tanken er inntakt, må du kjøpe slangen komplett med munnstykke som skal inn på radiator og ekspansjonstank, tror den koster hele 300 kroner... Som sagt... Du får ikke munnstykket på slangen som en separat del. Du må ha del nummer 1 på dette bilde: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 5, 2009 Share Skrevet Juli 5, 2009 jada.. samme problemet som meg det.. tanken koster 700, delen som du har på toppen koster 400... kjøpt på autozentrum i oslo, fungerer som en drøm, standard feil på e46 fikk jeg beskjed om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juli 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2009 ah! perfekt! var den delen jeg letet etter! Så, da er det bare å bytte den eller skal jeg gå ut i fra at tanken er sprukket også? (hvis den sprakk så ville vel ikke slangen hoppe av?) Finner ikke den delen på koed/gs og schmiedmann, kan noen finne den fram ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 5, 2009 Share Skrevet Juli 5, 2009 bytt tanken og.... jeg gjorde det ikke men angrer egnetlig litt pga neste som nå garantert ryker er enten tanken eller radd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 5, 2009 Share Skrevet Juli 5, 2009 SweetBMW; Fungerer det ikke da? Dumt å bytte noe bare for sikkerhets skyld. Da kan man bytte mye rart. Hadde tanken sprukket, så hadde ikke slangen hoppet av. Slangen hoppet av, ergo, trykket forsvant der. Tanken er da etter all sannsynlighet, like hel. "neste gang" så kan for all del slangen hoppe av, igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Juli 5, 2009 Share Skrevet Juli 5, 2009 Kjølesystemet på BMW trenger også utbytting av og til, bare se hva jeg fant da jeg byttet radiator +++: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=118209&highlight= se nederst... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielner Skrevet Juli 5, 2009 Share Skrevet Juli 5, 2009 eg sprengte min ekspansjonstank, da va vannpumpa gåen.den e svak på bmw. må nestn garantert byttes før 200000km. bytt en ting om gangen å se om biln fortsatt koke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå