Gå til innhold

Huldra66 sin 850CSI og mange andre sine, store E31 tråden


 Share

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Jeg kan godt være med å prøve å organisere noe E31 opplegg dersom ønskelig.Skal ut i dag og ha en liten lufetur med den ellers står den i garasje for vinteren.

Felgen jeg har på bilen er originale BBS 850Csi felger som kunne bestilles mot tillegg i pris.Størrelsen er forøvrig 17".Har også liggende BBS RS-GT felger 19" som passer på bilen men jeg fant ut at de originale passet bedre på en så gammel klassiker.

Dersom noen er interessert i BBS felgene så er det bare å ta kontakt.De passer til både 3,5,6,7 og 8 serie.

Tviler på at de passer 3-serie, ettersom den har over 20mm høyere inpress enn bl.a. 5-serie. Må i tilfelle valses seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne på bildet er det en Orginal CSI?

Ser slik ut på pottene ivertfall viss de ikke har gjort en meget god oppgraderingsjobb :-)

aner du hvem som eier denne nå?

Hilsen

Terje

Nei,dessverre.

Fikk kun tatt bilde av denne bilen som ligger ute her nå også,desverre.

Men mener å huske at han ikke hadde vestlandske skilter(om jeg ikke husker feil, begynte skiltet på A..) på bilen.

Tror den røde såg bedre ut enn den med dagsforsikring-skilter på.

Såg mer original ut og tror den hadde lyst/beige skinninteriør.

Iallefall - lekre biler er det uansett!:D Misunner dere som har anskaffet dere drømmebil nr 1 når det gjelder BMW modeller:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært veldig hyggelig hvis vi hadde klart å skape et organisert E31 milø i Rogaland/Norge .Det er også interessant å se at det finnes så mange 850Csi.Har lagt ved noen bilder av min 94mod 850Csi.

3nysvr1pyzsjji6czxcz.jpg

baxbh8ww93htxx3wv3ms.jpg

0eqzzro422dj95g6ozok.jpg

e6aip684wi55vvuqmsma.jpg

NYDELIG blåfarge! Både innvendig og utvendig!:D

Er det forresten noen som vet om det finnes norske forhandlere som har/tar inn 8-serien eller 6-serien (gamle utgaven)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,jeg vet ikke om noen forhandler som tar inn disse gamle bilene.Jeg har selv importert både den blåe 850Csi'en og en 840Ia som jeg har for salg.Hvis du tenker på å ta hjem en selv kan du bare kontakte meg så kan jeg være behjelpelig så langt det lar seg gjøre.

E31 er noe av det fineste BMW har produsert spør du meg og jeg håper å bidra til å etable en egen E31 klubb eller treff !!!!!!.

Det å kunne sette seg bak rattet på en V12 fra BMW og bare kruse i solnedgangen må bare oppleves.(NB! Du kan bli avhengig !!!)

Er det noen i dette landet som har en oversikt over E31 ?????????

Vi må prøve å få til et felles treff til VÅREN !!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,jeg vet ikke om noen forhandler som tar inn disse gamle bilene.Jeg har selv importert både den blåe 850Csi'en og en 840Ia som jeg har for salg.Hvis du tenker på å ta hjem en selv kan du bare kontakte meg så kan jeg være behjelpelig så langt det lar seg gjøre.

E31 er noe av det fineste BMW har produsert spør du meg og jeg håper å bidra til å etable en egen E31 klubb eller treff !!!!!!.

Det å kunne sette seg bak rattet på en V12 fra BMW og bare kruse i solnedgangen må bare oppleves.(NB! Du kan bli avhengig !!!)

Er det noen i dette landet som har en oversikt over E31 ?????????

Vi må prøve å få til et felles treff til VÅREN !!!!!!!!!!

Synd.. vel.. regjeringen har jo ødelagt alt som heter drøm om import av eldre biler/nye biler med litt motorkraft i.

Tror det mest realistiske for min situasjon er å skaffe seg en 6-serie.

Men det er vel vanskelig å finne gode eksemplarer,tenker jeg.

Eller 6-serie som er noe lunde originale, for den saks skyld :roll:

Slike klassikere blir vel kun for sommerbruk,eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treff lager vi :-) du har jo selv meld deg frivillig , er jo full gang i e31 for Rogaland sin del.

Egil har en liste med ca 25 navn, jeg har sittet mye av helgen og gått gjennom bilder fra treff, annonser og bimmers tråder for og få en oversikt over biler.

Har vel 25 biler på lista, men regner med att halvparten er allerede på Egil sin.

regner med att vi muligens kan komme opp med en totaliste med 40-45 biler, neste må bli og kontakte eiere av disse så får vi se.

Noen som kjenner til biler og eiere så gi besjed, det skal finnes rett over 100 E31 i Norge

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,jeg vet ikke om noen forhandler som tar inn disse gamle bilene.Jeg har selv importert både den blåe 850Csi'en og en 840Ia som jeg har for salg.Hvis du tenker på å ta hjem en selv kan du bare kontakte meg så kan jeg være behjelpelig så langt det lar seg gjøre.

E31 er noe av det fineste BMW har produsert spør du meg og jeg håper å bidra til å etable en egen E31 klubb eller treff !!!!!!.

Det å kunne sette seg bak rattet på en V12 fra BMW og bare kruse i solnedgangen må bare oppleves.(NB! Du kan bli avhengig !!!)

Er det noen i dette landet som har en oversikt over E31 ?????????

Vi må prøve å få til et felles treff til VÅREN !!!!!!!!!!

Synd.. vel.. regjeringen har jo ødelagt alt som heter drøm om import av eldre biler/nye biler med litt motorkraft i.

Tror det mest realistiske for min situasjon er å skaffe seg en 6-serie.

Men det er vel vanskelig å finne gode eksemplarer,tenker jeg.

Eller 6-serie som er noe lunde originale, for den saks skyld :roll:

Slike klassikere blir vel kun for sommerbruk,eller?

Hør med Leif Harald her på forumet, han og faren driver med litt import av eldre BMW :)

Men du må regne med 15-20.000 euro for et pent eksemplar av E24, til sammenligning ligger pene 850 CSI på 20.000+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder av grombilen 1994mod med 102000 på telleren

Etter min mening noen av de fineste bilene som er laget.

s2rk3ggyeendr2afv9g2.jpg

Gratulere med ny bil! En av de penere BMW'ene noen gang laget, men jeg kanskje ikke den rette og spørre;

jto0ns6tbonkxwxgkgiw.jpg

1993 850CSi en regntung dag i Kr.Sand.

mvh

Carl Georg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet litt produksjons data og det er produsert 1125 europa modeller med venstreratt

Har forstått att det er den mest ettertrakteded da USA modellen er litt kjipere på bremser og kjøling + litt mindre hester

850CSi

5.6L V12 - S70

Euro

Manual Left CC00000

02/1992 CC00931

07/1994 895

USA Manual Left CD00000

06/1993 CD00230

06/1995 225

Total 1,510

Ja USA Modellene hadde relativt "store" avvik på det som gjorde CSi'n unik. Den hadde ihvertfall disse avvikene som jeg kommer på i farta;

Ingen flytende Bremseskiver, kun standard Ci bremser skiver

Ingen Motorolje kjøler

Ingen AHK (Aktive Hinteraxel Kinematic) kun standard Ci passiv bakaksel

Ingen CSi/"M3" speil, standard firkant speil

Ingen hadde sportsseter

Men som "plaster på såret" fikk USA modellen

Dørhandtak med BMW Motorsport innskrift (Euro hadde ikke dette)

Dørinsteg med BMW Motorsport innskrift (Euro hadde ikke dette)

Alle hadde fullt treinteriør

Ellers i USA så hadde ingen 8'ere;

Lyktespylere

Kjørelys

3'de bremselys

Solgardin i bakvindu

Ingen UTEN soltak

Ingen mulighet til å lukke vinduer med fjernkontrollen

Også hadde de;

Dårligere hovedlys

Ikke justerbare hovedlys

Kanskje mer informasjon enn man trenger på USA modeller, men... :)

mvh

Carl Georg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe pen bil det her! Noen som ser det samme som meg?? Se nøye på selve taket/ coupen, er ikke det veeeldig likt e36 coupe??

Tja, med tanke på hvilken bil som kom først, så vil jeg si at E36 Coupe' tak er veeeldig lik E31... :) hehehe

Men dette er ikke rart, E31, E32, E34 og E36 hadde alle samme sjefsdesigner.

mvh

Carl georg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe pen bil det her! Noen som ser det samme som meg?? Se nøye på selve taket/ coupen, er ikke det veeeldig likt e36 coupe??

Tja, med tanke på hvilken bil som kom først, så vil jeg si at E36 Coupe' tak er veeeldig lik E31... :) hehehe

Men dette er ikke rart, E31, E32, E34 og E36 hadde alle samme sjefsdesigner.

mvh

Carl georg

Ok, nei da er det ikke rart det er veeeldig likt, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carl T skrev

Ja USA Modellene hadde relativt "store" avvik på det som gjorde CSi'n unik. Den hadde ihvertfall disse avvikene som jeg kommer på i farta;

Ingen flytende Bremseskiver, kun standard Ci bremser skiver

Ingen Motorolje kjøler

Ingen AHK (Aktive Hinteraxel Kinematic) kun standard Ci passiv bakaksel

Ingen CSi/"M3" speil, standard firkant speil

Ingen hadde sportsseter

Men som "plaster på såret" fikk USA modellen

Dørhandtak med BMW Motorsport innskrift (Euro hadde ikke dette)

Dørinsteg med BMW Motorsport innskrift (Euro hadde ikke dette)

Alle hadde fullt treinteriør

Ellers i USA så hadde ingen 8'ere;

Lyktespylere

Kjørelys

3'de bremselys

Solgardin i bakvindu

Ingen UTEN soltak

Ingen mulighet til å lukke vinduer med fjernkontrollen

Også hadde de;

Dårligere hovedlys

Ikke justerbare hovedlys

Kanskje mer informasjon enn man trenger på USA modeller, men...

mvh

Carl Georg

Glimrende detaljkunskap :-) godt at vi har fått med personer som kan historien på disse forsåvidt sjeldne bilene.

Og ikke minst deler denne kunnskapen.

Men er litt nysjerrig på bakrunnen din kan du fortelle mer?

Hmmm, kansje en skulle finne delenummer på disse håndtakene, de har jeg sett bilder av en gang, skikkelig tøft.

Dørsteg har jeg sett finnes på GS sine delelister med M dekal, er på ønskelista det og.

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...