Gå til innhold

Huldra66 sin 850CSI og mange andre sine, store E31 tråden


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke huske å ha fått noe som helst pappir utdelt når jeg melde meg på, så der har det da sjedd en glipp.

Men nå var det ikke meiningen at dette skulle ble noe diskusjon utav, jeg bare nevnte det.

Det er godt man har forskjellige øyner da. F.eks på Gatebil MotorExpo som var i helgen, så var det to biler som var strøkne der. Min og BMW Power sin... Alikevell klarer dommere å sette andre biler forran i Show and Shine, når de faktisk er fulle av swirls og heller ikke kan ha noe motor rom å vise frem.

Reglene står på baksiden av påmeldings skjemaet som du fylte ut, å la klar i bilen til dommerene.

I stede for å rippe opp i dette, så synes jeg heller du skal lese reglene, å komme å stille ut bilen til våren. Å fordi om vi begge er litt over gjennomsnittet opptatt av bilpleie, så står det (desverre) ikke noe om swirls ol i dommerreglene, bare at lakk/karosseri skal være uten bulker og riper (dvs dype RDS) Du fikk bl.a trekk for å ha en boks med SV Concorso utstilt i hattehyllen.

Håper å se deg til våren på BMWCCN Rogaland treff 8)

Sorry for OT Huldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene og alt det der har jeg lest gjennom flere ganger etter treffet i Sirevåg! Trodde jeg tok bort den boksen :P

Kunne tenkt meg å vert på treffet dere hadde her tidligere, men jeg synest ikke bilen var i concorse stand nok til å dra ned. Var litt mye hologrammer synst jeg, men hadde vel ikke fått trekk for det alikevel da...hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Høstmøte i Stavanger i går.

ikke så mange, men likevel greit møte med dekksparking, bilsnakk og kikking i diverse brosjyrer og bøker om E31 som Stig og jeg hadde handlet på Ebay ;-)

Vi diskuterer også muligheten for ett rent E31 treff til sommeren neste år der vi inviterer folk fra europa også.

har fått tilbakemelding om att dette er det interesse for så kansje ett stortreff på gang ????

Bilder fra gårsdagen, noe mørk men men.

Tilogmed en på vinterdekk.

m47na35rwmds6iuhpf0a.jpg

odbpqn8ogxdgjv52u5ed.jpg

fdu845ebyyyjm2po8sj0.jpg

ey0i717h2laztivlkhtu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Startet ett vinterprosjekt der motorrom var målet.

Oppussing, fjerning av gul voks , rens , polering ,Lakket innsugsbokser på ny og service

Nye fordelere, rotorer,målt ut tennpluggledninger, sjekket plugger ( hadde kun 8tkm )

Nye filterer , ny olje, service og overhaling av elektriske gasspjeld ( DK's )

Her er noen bilder av resultatet 8)

Bare mobil bilder desverre

v87t2j1fmdj2qk0nh7et.jpg

ofrmk1gynpyfz820udzb.jpg

63nhcei4n92yd9l8mglr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste bildet har du sikkert stjålet fra 850 katalogen fra 1994 :wink:

Lekkert med rent og pent motorrom. Og så er det så enkelt å holde det rent videre.

Godt jobba! :applause:

Ha ha :lol: , nei det var ikke katalogbilder, men skal ikke slippe det ned nå ,bør være lett og holde det nå ja.

Den bilen har det bra :wink: Strøkent !! :applause:

Ja den står i oppvarmet garasje og får mere kos eller kona sier hun :?

Ble nydelig dette :D

Hvordan gikk du frem for å få fjerna voksen?

Drittjobb :evil: men høytrykkspyler med rotasjonsdyse tok en del i sommer , resten ble med stårbørste, drill og dremmel.

All plast måtte skrapes forsiktig, vaskes flere ganger , mer skraping og til slutt mette plasten med dekkfornyer og tørke rent.

Brukt en del autosol på bolter,rør,aluminium og slangeklemmer.

Dette tok en hel del tid så har sikker brukt 30 timer på alt , men greit vinterarbeid på kvelden når det bare er kjedelige programmer på tv

Og nå kjenner jeg bilen mye bedre og vet hvor det meste sitter.

Ett par pils hjelper og på humør og arbeidslyst :D

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Måtte bare kjøpe Nøkkelring til 8eren

Problemet er att denne IKKE lages av BMW , men en smarting i England har laget 21 stykker ( min er nr 21 )

8 tallet er laget i sølv , snerten ( dyr ) liten sak ha ha.

DSC00934.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...