Gå til innhold

Huldra66 sin 850CSI og mange andre sine, store E31 tråden


 Share

Anbefalte innlegg

Når det gjelder motor, og kit til disse bilene så, finnes det jo 3 varianter fra BMW, 5.0, 5.4 og CSI 5,6, i tillegg kommer Alpinas 5,7.

Av oppgraderings kit finnes det 6,1l kit bl.a fra Noelle motors i Tyskland.

Jeg fant ut at det som gav mest futt for pengene var kompressor, så jeg fikk tak i det.

Så snart vi får til blandingen så får vi se hva det utgjør, men det blir ikke så langt unna 500hk, og muligens over 600nm

Så t.o.m e60 M5 bør nok passe seg.

Får jeg bilen igang og får test kjørt et par dager så tar jeg den til Våler.

Og 850i, jeg var 28år og 10 måneder når jeg kjøpte min :)

Be Afraid.... Be very Afraid :)

btwnj37ss6dixg5cj1gu.jpg

syylacsqyosz6y9j5jei.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Trenger hjelp

Vil montere BMW ratt da det som er innmontert nå ikke er orginalt.

Men blir ikke helt enig med meg selv om vilke som er finest til bilen??

Tenkte først att tre eikeren er finest ( ville og hatt SRS merke i chrom da )men så lurer jeg på om 4 eikeren egentlig passer best i denne bilen?

Legger med ett bilde av det som nå er montert, det er ett Raid ratt.

n2sfp3qj2hqwoio83n3c.jpg

nvgtrr75ty23x2p013eb.jpg

zzvbb1e2hw4qa3dqzw9f.jpg

Hva synes dere??

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Raid Silberpfeil i cab'en og det er det lekreste rattet jeg noen gang har kjørt med 8) Men hva med å montere rattet som står i bl.a Z3 M? det er mye penere enn de to andre (synes nå jeg :wink: )

2o8m2w63vmzjwrt2npja.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTEN TVIL det øverste... Vet ikke når det ble standard, men det er det som står i min 95 mod 850 CI. kan ikke skjønne at du tviler engang... :)

Om jeg skal gjøre noe blir det å bytte til samme, men i Alcantara.

SRS merket i krom får du til Ebay for under en hundrelapp...

Ellers...er du fornøyd med bilen? Du har vel skilter på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda skilter på nå :-)

Tenkte meg inn på BMWCCN rogaland sitt treff litt senere i dag.

Det blir nok 3 eikeren men tror kansje 4 eikeren også passer godt til interiøret ( må kansje bare kjøpe begge )

Skal ha dette på plass innen høsten + litt annet små ting som skal fikses.

Har bestilt NY kjørekomputer slik att pixel feil forhåpentlig ikke oppstår igjen.

Den er på vei fra Tyskland så kommer nok i neste uke. fikk en avtale med selger da den som stod i trøblet.

Vi må satse på ett Norsk E31 treff snart

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir neppe noe e31 treff for min del.

Motorstyringene mine er i USA, jeg kommer hjem fra Japan i slutten av neste uke, og drar til Kina 5. oktober, og da hadde bilen uansett blitt vinter parkert.

Ser ikke ut som jeg får kjørt min noe mer i år.

Om det ikke blir snarlig løsning på motorstyringen så blir det datasprut på meg.

Ang. ratt så ville jeg gått fro det 3-eikede.

Jeg har hatt et slikt i en bil før og det er helt ok, litt tynt synes jeg, så bytter jeg til et slikt så skal jeg få en salmaker til å legge på et ekstra lag med skinn for å få det litt tykkere og bedre å holde i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J_b:

Stemmer at jeg har en svart 04 e46 M3 SMG også ja.

Tommy.

Han har en rød 850IA også, hørtes ikke ut som han planla å selge noen av de her forige uke nei.

Skal også finnes èn Alpina B12 5.0 her i landet en av 97 produserte.

Det stemmer.. En rød en.. Kompis av fader`n..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egil

Synd du har det så travelt, kan nesten ikke ha noe E31 treff uten primus motor.

Vi får vente til du er hjemme og klar tenker jeg , så forresten en grønn 850 i Danmark på Norske skilt fant ut att den hørte hjemme i Flekkefjord, har du den på lista ?? viss ikke har jeg navn og nummer.

Går nok for det øvre rattet ( 3 eikeren ) men må finne ut vilken slip ring som er montert i bilen

Hvordan demontere ratt med airbag, det har jeg ikke gjort før

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plugg fra batteriet og vent en liten stund før du begynner :)

På baksiden av rattet finner du 4 umbracoskruer.

Skru ut disse og ta ut airbagen, husk å koble fra kabelen til airbagen.

Skruene kan ikke falle ut, så ikke vær redd for det.

Deretter er det bare å skru ut mutteren som holder selve rattet.

Før du skrur ut den kan det være lurt å sette et emrke med tusj så du vet på hvilket hakk du skal sette rattet dersom du skal bytte igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egil

Synd du har det så travelt, kan nesten ikke ha noe E31 treff uten primus motor.

Vi får vente til du er hjemme og klar tenker jeg , så forresten en grønn 850 i Danmark på Norske skilt fant ut att den hørte hjemme i Flekkefjord, har du den på lista ?? viss ikke har jeg navn og nummer.

Går nok for det øvre rattet ( 3 eikeren ) men må finne ut vilken slip ring som er montert i bilen

Hvordan demontere ratt med airbag, det har jeg ikke gjort før

Hilsen

Terje

Jeg sitter nå på loungen i Nagoya i Japan, å vei hjem, skal være hjemme til 5. oktober, da drar jeg til Kina.

Problemet mitt er at bilen min ikke går, så derfor blir det vanskelig for meg å stille, men klar vi kan altids ha noe, men da må jeg kjøre M3'en er jeg redd.

Styringenen mine er ennå i USA og vi jobber med å finne ut hvorfor blandingen er feil, det kan ta tid.

spesiellt siden mine styringer funker fint på bilene i USA.

Jeg begynner å helle mot datasprut, det skulle forhåpentligvis la seg gjøre å få på plass mens jeg er hjemme nå, men jeg må i så fall få overtalt han i USA til at det er løsningen..... har blitt en prinsipp sak for han å få til dette nå :)

Nei jeg har ingen i Flekkefjord på lista mi nei, så de detaljene mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ny kjørekomputer nå montert, måtte bare ha det iorden håper den er bedre enn de som ble laget i 94

Denne er produsert i 2008 snakker tysk men knapper er på engelsk????

Neste oppgave blir vidusviskere da de går veldig tregt, virker som smørningen er tørket ut

Ble rakere og raskere etter litt bruk for så og være like trege to uker senere.

Var ellers på BMWCCN Rogaland treff på Bavaria , fire 850 som kom tre av dem CSI ( han ene snudde da han ikke så oss ) men håper og få han med neste gang,

Tøft med så mange 850CSI :-)

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...