winchester Skrevet Juli 7, 2009 Share Skrevet Juli 7, 2009 Lekkert! Er et par ting som kunne vært forbedret, men motormessig er det ikke noe å stusse på! Er vel ikke umulig at det er noe å forbedre på en E30 320 heller da kansje..... Touché! Så utrolig pen og velholdt ut. Trenger ikke forandre en ting. Gratulerer! Hehe...nei det var ikke noe med Touche å gjøre nei Men synes egentlig at det er mange inne på dette forumet som skal sitte og mene ting og tang om andre sine biler.... Tror det at folk som er ute etter hva som skulle vert gjort med bilene deres så hadde de vel spurt Jo, kan si meg enig der, mente som sagt ikke å trakke på noens tær, men det finnes (nesten) alltid forbedringspunkt på biler : ) Men ikke alle som liker å høre om andres meninger om bilen, så skal si det slik - bilen din er utrolig grom og jeg drømmer om å være den som kjører den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Juli 7, 2009 Share Skrevet Juli 7, 2009 Veldig pen bil.Veldig stor pluss med såpass lav km. Er det mange eiere på den? Kan du knipse noen bilder innvendig? Sort og sølv slår aldrig feil Klassisk og veldig pent. Lett å selge også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigarette Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2009 Bilen er nå for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 Til salgs etter 2 dager?? det var kjapt. For de som lurer på finansiering av en slik bil så lønner det seg å ha minst 50% egenkpital, og egen bolig. Man kan jo nevne at et lån på 200.000kr over 5år koster rundt 4000kr måneden med dagens renter. Så har du ca300.000kr på bok, og har sikkerhet til å låne ca300.000kr til så regn med 6-7000kr i måneden i lån. forsikrings messig vil en slik koste deg 6-10.000kr i året med 8000-12000km kjørelengde og greit med bonus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 Sånne ting tror jeg varierer VELDIG fra person til person, mtp eiendeler, formue, inntekt, kundeforhold osv osv.. veldig mange måter å løse finansiering til en sånn bil på. Men det er en grei økonomisk utgave du har satt opp der... om man har 300k slengendes. Det har ikke jeg hvertfall Lykke til med salg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 Det er vel de færreste som har 300 000 på hånd (svart håndtverker?), i tillegg til lån? En normal tankegang vil være å ha "minst" mulig begge plasser- også heller fullfinansiere og ha pant i både hus og bil. En ryddig økonomi/kundeforhold vil jeg si er at du betaler ned mer på lånet enn minimum, og at du kanskje har betalt ned 300 000 mer på lånet enn hva du egentlig hadde behøvd? Dessuten så spør vel ikke banken hva du skal med de 600 000 til- så lenge du ikke overstiger det lånebeløpet du hadde i utgangspunktet- og at de ikke ser på deg som en risiko når du tar ut pengene. De fleste har jo også en lønnsøkning som er større enn inflasjonen- så mannen i gata har romsligere økonomi med 2mill i lån anno 2009- enn hva han hadde da han tegnet lånet i 1999 selvom lånebeløpet er det samme. (her spiller det også flere fakta inn) En liten kommentar: Jeg syns det blir feil å si at lånet "koster" 6-7000 pr mnd, da en del av dette beløpet er renter. Noe jeg vil anslå til 5%. Og en e46 m3 har allerede vært gjennom det værste verditapet, i tillegg til at det er spådd gode økonomiske tider framover, så når lånet er nedbetalt om 5år- og du kanskje vil bytte til e91 m3- vil det samtidig ha vært en del inflasjon, og folk vil ha mer penger å rutte med da, enn nå- så det reelle tapet på bilen vil ikke være så gale som om du tar regnestykket etter dagens kurs.. Dersom du også gjør et bra kjøp, og videresalg (noe som er mulig med slike lettsolgte farger som i denne bilen) med kanskje en differanse på 10% i din favør- er noe som lett kan la seg gjøre når du kjøper i delvis nedgangstider- og selger i oppgang/på topp.. Dette begrunnes selvfølgelig med at det er lavere etterspørsel etter m3 nå- enn hva det sannsynligvis vil være om 5år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigarette Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2009 Til salgs etter 2 dager?? det var kjapt.For de som lurer på finansiering av en slik bil så lønner det seg å ha minst 50% egenkpital, og egen bolig. Man kan jo nevne at et lån på 200.000kr over 5år koster rundt 4000kr måneden med dagens renter. Så har du ca300.000kr på bok, og har sikkerhet til å låne ca300.000kr til så regn med 6-7000kr i måneden i lån. forsikrings messig vil en slik koste deg 6-10.000kr i året med 8000-12000km kjørelengde og greit med bonus. Til salgs etter 2 dager?? Jeg har hatt bilen i mer enn 2 dager da for å si det slik. Finansiering av en slik bil så er det så klart en stor fordel med litt egenkapital.Men 300000,- er ikke nødvendig nei. Mange annonserer bilfinans fra 15%-35% egenkapital som da gjør at du får en grei rente. Jeg har selv 6% rente på lånet mitt på denne og betaler ca 7000 pr mnd,det er ikke for ille med tanke på en slik bil. Forsikring er heller ikke skremmende så sant du ikke er mellom 18-20år da uten bonus. Så har man lyst på en slik bil så er det abselutt å annbefale Og det er en bilsom har falt det verste i verdi,når E46 M3 blir eldre så tror jeg faktisk at den ender opp på samme nivå som E30 M3 og blir bare dyrere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigarette Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 Hehe.. ok, så bare at dette tråden var startet for 2 dager siden og jeg tolket den som en "jeg har kjøpt ny bil tråd" ut fra manges reaksjoner. E46 M3 blir neppe noen samlerbil, er laget alt for mange. E46 kommer nok til å ramle noe de neste årene nå som E90 snart når brukt markedet. Se på e39 M5, de kostet 500.000kr i fjor, så trynte E60 M5 i pris og nå har e39 falt med 100-200.000kr. Biler som var annonsert for 500.000 i fjor ligger godt under 400.000kr i dag. E46 M3 holdes "kunstig" høyt i pris pga import avgiftene, og den høye euroen har forværret dette. Et godt eksemplar koster fortsatt over 600.000kr å hente inn fra Tyskland. Vil nok se dårlige utstyrte utgaver ned mot 400.000kr snart. Jeg tok inn min i fjor før euroen gikk i taket, samme bilen i dag ville vært 50.000kr dyrere å importere. Så til finansen igjen Det man kort og godt må spørre seg om er hva koster denne bilen meg hver måned, ikke skattefradrag o.l. Hard cash hver måned. enkelt og greit. et lån på 300.000kr koster deg fort 6-7000kr i måneden, så fra forsikringen kanskje 1000kr måneden pluss minus. Summa sumarum 7-8000kr i måneden koster denne bilen, dersom du hadde 300.000kr i egenkapital. om du får 20.000kr tilbake på skatten er klin likegyldig, hver måned koster det "så mye". jeg la over 400.000kr på bordet da jeg kjøpte min M3, så det er fullt mulig. Nå solgte jeg en gjeldfri 03 e46 325ci clubsport før jeg handlet riktignok, men hostet vel opp nærmere 100.000kr i sparepenger i tillegg. Klart man kan få lurt det til ved å kombinere hus/bil lån dersom man har vært heldig å hatt en god prisstigning på huset. Men hvor lurt er det å betale på en bil i 20-30år??? Før jeg kjøpte M3'en vurderte jeg E60 M5, samme innskudd, nedbetaling på 10 år tror jeg det var. totalt 8700kr i måneden i lån i 10 år, 16.000kr i forsikring i året. En måntlig kost på 10.000kr, og dette var før rentene gikk opp sist. I tillegg til dette har jeg huslån som skal betjenes. Det ble for mye syntes jeg. Så jeg gikk for en e46 M3, mye mindre lån og halve i forsikring. min M3 koster meg under 5000kr måneden inkl. forsikring, kunne nok kommet ned under 4000 om jeg ville, men det lånet jeg har på den skal vekk fort som F. derfor har jeg fast innskudd og har nektet banke å sette ned innbetalingen på det lånet. Til neste sommer f.eks kan jeg nok selge bilen uten en krone i gjeld på den ved hjelp av noen ekstra innbetalinger. Kanskje det blir M5 da. Det viktigste man må tenke på er hva koster denne bilen meg hver måned, har jeg råd til det, har jeg råd til ting som måtte dukke opp? Og ikke minst, har jeg råd til å leve, eller lever jeg for bilen? man skal ha mat, klær, være sosial, dra på ferie og mye annet også. må man fullfinansiere en så dyr bil..... kjøp noe billigere, spar penger og kjøp den seinere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigarette Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2009 Har man lyst har man lov Man lever bare en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArneHB Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Jøss, eg har dyrar forsikring på 320Ci på 16 000 i året med 60% bonus (eg er 24 år, og var bare så vidt eg fekk forsikra bilen. Daglig lederen i lokalbanken måtte ringe inn og ordne, fekk det pga opparbeida bonus) Kostar å være kar Er det lov og spørre hvilken bil du har planar for som skal overta for M3'en? Eller er det noko som ikkje passar for eit bmw forum? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E93, nå E63:-) Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Til salgs etter 2 dager?? det var kjapt.For de som lurer på finansiering av en slik bil så lønner det seg å ha minst 50% egenkpital, og egen bolig. Man kan jo nevne at et lån på 200.000kr over 5år koster rundt 4000kr måneden med dagens renter. Så har du ca300.000kr på bok, og har sikkerhet til å låne ca300.000kr til så regn med 6-7000kr i måneden i lån. forsikrings messig vil en slik koste deg 6-10.000kr i året med 8000-12000km kjørelengde og greit med bonus. Til salgs etter 2 dager?? Jeg har hatt bilen i mer enn 2 dager da for å si det slik. Finansiering av en slik bil så er det så klart en stor fordel med litt egenkapital.Men 300000,- er ikke nødvendig nei. Mange annonserer bilfinans fra 15%-35% egenkapital som da gjør at du får en grei rente. Jeg har selv 6% rente på lånet mitt på denne og betaler ca 7000 pr mnd,det er ikke for ille med tanke på en slik bil. Forsikring er heller ikke skremmende så sant du ikke er mellom 18-20år da uten bonus. Så har man lyst på en slik bil så er det abselutt å annbefale Og det er en bilsom har falt det verste i verdi,når E46 M3 blir eldre så tror jeg faktisk at den ender opp på samme nivå som E30 M3 og blir bare dyrere Du kjøpte jo denne i mai så kan vel ikke si at du har hatt den lenge da men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigarette Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2009 hehe...nei så er ikke jeg så kjent for å ha bilene mine så lenge heller.... Men det er noe annet så lokker nå så da må man handle... Man må ha det litt kjekt så lenge man lever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Eneste man bytter ut en slik bil med er en Porsche turbo av nyere årgang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Eneste man bytter ut en slik bil med er en Porsche turbo av nyere årgang... Kommer helt ann på hvor du er i livet det. Jeg synes alle porscher ser nitriste ut inni, bortsett fra de aller, aller nyeste, f.eks GT2 og GT3. Hadde kjøpt en Aston Martin DBS før jeg kjøpte Porsche, de bilene er nydelige. Kommer helt ann på om du skal ha en bruks bil eller et leketøy. Jeg har M3'en som bruks bil. Jeg har hatt 2 dørte biler i flere år, og jeg savner faktisk å ha 4 dører. Når jeg bytter ut M3'en min så blir det nok i en E60 M5 sedan. en bil som passer mine behov til plass, komfort og ytelse perfekt. så har jeg 850'en som coupè og kosebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå