Kristov Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 I år tenker jeg? Har kastet papirene fra ifjor, men på de nye forsikringspapirene jeg fikk i Mai, står det svart på hvitt at de ikke dekker skader på bil ved fartsprøver og hastighetsløp, som overskrift. Sjekket dette da det var så mye snakk om dette på CCN, siden alle skulle bytte selskaper osv.. Dette er ikke det samme som førertrening... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 dette er IF's klausul. 4.2 skade som oppstår ved kjøring på avsperret område (bane eller landevei) ved deltakelse i eller trening til hastighetsløp eller fartsprøver eller ved annen kjøring på slike steder selv om det ikke måles hastighet under kjøringen. Forsikringen gjelder allikevel slik kjøring som er ledd i obligatorisk opplæring til førerkort eller for glattkjøringstrening arrangert i Norge av KNA, NAF, MA eller autorisert trafikkskole. ALL type banekjøring gjør at forsikringen ikke er gyldig. Gjensidige har ingen slik klausul i sine vilkår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 De dekker ikke skader på avsperret område? Da dekker de jo egentlig ikke skader på hytteveier som har bom osv da. Da ville det sett mørkt ut for en tidligere bil jeg hadde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Sjekket og det står ikke spesifikt førertrening i avtalen der nei.. Vet ikke hvordan Gjensidige forholder seg til sånne saker når det faktisk skjer noe, hvis man feks kjører ut av S'n etter depo på Våler i 110-120km\t... Vi kjører fortsatt under veitrafikkloven, noe som tilsier 80km\t. Det er jo brudd på loven, og "uforsvarlig" kjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Jo, men egentlig ingen forskjell fra om du drar av på vanlig vei i litt for høy fart. Streng tatt er det vel mer forsvarlig når man har flaggvakter, ambulanse osv stående klart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Sett fra vårt synspunkt ja.. Men hvis du ser på omstendighetene.. som forsikringselskap gjør. Du prøver å kjøre fortest mulig rundt en bane, med flere biler som prøver på det samme.. hm sa noen konkurranse? Formelt sett er det ikke en konkurranse, men alle som har kjørt litt på bane vet hvordan ting fort kan bli selvom det er førertrening. Folk sitter vel ikke med laptimer i bilen sin uten grunn. Jeg er ikke imot det her, for all del, men tror det er ganske skjønnsberretiga hele greia den dagen man står med knust bil, selvom det ikke finns noen klausuler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Var en sak i fjor høst med Gjensidige der eieren av en Mazda Mx-5 traff et nedfellt kummlokk unde auto-slalom. Han røsket omtrent av hele bakstillingen på bilen og fikk litt karrosseri skader. Gjensidige dekket skaden, men eieren var ganske nervøs en stund før det gikk i orden. Klart det utøves skjønn i slike saker, men du skal ha vært ganske grovt uaktsom før det blir snakk om avkortning. Jeg knuste en bil på Ringen i 2006, var litt oll med IF før de dekket skaden, men det gikk greit det også. Mulig derfor denne klausulen er kommet inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Jaså, så det er du som har skylda! Jeg tror uansett det er negativt at flere og flere biler bygges om til omtrent racebiler. Førertrening med gatebiler burde kunne forsvares, men når halvparten kommer på henger og opplagt gjør modifiseringer for at det skal gå fortere blir det noe vanskeligere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 ja min feil ja Tror ikke min skade var utslags givende.... kan være at de ikke ønsket å ha noe med f.eks gatebil utøvere o.l skjer jo litt av hvert på banen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Jeg har også Gjensidige på M3n min.De er abselutt billigest,betaler 7400,- med 70% bonus hmm hvilke kjørelengde da? og full kasko ?(regner jo med det når du har m3 da:) ) og ikke minst hvilke egenandel ? fikk dette som svar fra dem jeg Med disse opplysningene, kan du regne med en årspremie på 10.472,- dersom du overfører 70% bonus, setter egenandelen til 8.000, og benytter en 8.000km årlig kjørelengde. btw jeg er 29 fra stavanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigarette Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2009 Jeg har også Gjensidige på M3n min.De er abselutt billigest,betaler 7400,- med 70% bonus hmm hvilke kjørelengde da? og full kasko ?(regner jo med det når du har m3 da:) ) og ikke minst hvilke egenandel ? fikk dette som svar fra dem jeg Med disse opplysningene, kan du regne med en årspremie på 10.472,- dersom du overfører 70% bonus, setter egenandelen til 8.000, og benytter en 8.000km årlig kjørelengde. btw jeg er 29 fra stavanger. km8000 det er jo en sommerbil så det holder. Og så klart full kasko ja... 8000,- i egenandel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 min også. 8000kr, 8000km 70%, minste egenandel, 3-4000kr? er 32, bor også i Stavanger området. Det var IF da, men jeg tror nok Gjensidige matcher. Dog vurderer jeg å øke kjørelengden min, 8000km blir litt i minste laget for en helårs bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Du var ikke på Berkåk i går? Så en lik en, men tror kanskje den var bp registrert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 . km8000 det er jo en sommerbil så det holder. Og så klart full kasko ja... 8000,- i egenandel ok.. da er det kanskje bare sted å alder som utgjør de resterende 3000 i forskjell som jeg fikk tilbud om, siden jeg også har 70%bonus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigarette Skrevet Juli 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2009 . km8000 det er jo en sommerbil så det holder. Og så klart full kasko ja... 8000,- i egenandel ok.. da er det kanskje bare sted å alder som utgjør de resterende 3000 i forskjell som jeg fikk tilbud om, siden jeg også har 70%bonus Ja det betyr vel sikkert litt hvor man bor i landet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå